Jump to content
Fredrik 90

Min 1994 E34 BMW 520IA Shadowline. Kjøpt E60 545i

Recommended Posts

15 timer siden, Turbo-HF skrev:

Koselig lesning, godt å se normal og riktig 545 med E60 og ikke Ebay 60 😅😃👍🇳🇴🇳🇴🥰🥰

Takk for det 😀

I går kveld ble den enda ett hakk mer orignal. 

Før:

B22CBC2C-B581-4E24-A106-6AFB1BE5AECF.thumb.jpeg.a8da0e659cf1d27b42fe8f178db48f4b.jpeg

Etter

15E44676-63E0-4307-9D7B-21B1070DA6A1.thumb.jpeg.3c6b8bc1b5cf4c37e3fcfb23f1bfd36a.jpeg

Egentelig så synes jeg ikke at den var så gal bak med de sota Depo lyktene. Men i mørket så ser det ikke bra ut, da lyktene har sånn F10 lys design. Også har jeg jo i alle år gått hardt ut som Originalpolizei, så jeg har ikke annet valg 😂

Ellers så har vi brukt denne bilen som hovedfamiliebil de siste to ukene. G30en har stått hos bilpleier mens de siste dagene har den stått i garasjen hvor jeg gir den full innvending detaling. Vi har farta rundt på handle turer, på tur til ikea, småkjøring og jeg har brukt den til jobb nesten hver dag. Med isofix fester, comfort stoler og power i massevis så gjør den nesten like god jobb som G30en. Selvsagt så mangler den blåtann, adaptiv cruise, nøkkelfritt system og lysene er ikke i nærheten av LED lysa. Men så kosta denne bilen en brøkdel av hva G30en gjorde.

Den har også bestått barnevogn testen. Dog er innlastingen noe smal pga lyktene tar mye plass. E60 er jo eneste 5-serie hvor baklyktene ikke er en del av bakluka. Men vogn og vognbag får plass ved siden av hverandre. Med plass til handle varer i fremkant. Det er mer enn hva jeg kan si om G30en 😅

53D84114-32A2-4089-ABB6-F9D5C5C571F3.thumb.jpeg.7951ad0267cdbc650f6eab533835e462.jpeg

Fantastisk lesing dette her, enda en 545i i Norge! Kjenner jeg med engang begynte å savne min gamle 545i når jeg leste det her, da min historie ikke kunne vært mer lik din. Kjøper en BMW 545i som ser jalla ut og konverterer den tilbake til original BMW. :bmw:

Tar meg friheten til å poste to bilder før og etter for å vise hva jeg startet med og sluttet med
FØR:
IMG_0914.thumb.JPG.805a767ba2a7c4711c137c699d1b79e9.JPGIMG_0940.thumb.JPG.a4fbae12493bb47ad5e514067c101cc0.JPG

Etter jeg hadde fjernet 1 tonn med uoriginalt styling og gjort litt oem+ preg på den

6.thumb.jpg.0fcec52f7df0accdf5383e078ef52894.jpg13.3.thumb.jpg.2359a3cdf435fe2ffa8554a00bef549f.jpg

Når jeg solgte bilen i 2016 var det 6 stk 545i i Norge, så sjelden bil er det absolutt!

At du har klart å få deg en 545i som er tør under er jo et mirakel, disse N62 motorene har innebygd understellsmøring i form av motorolje og det kan jeg skrive under på når jeg har eid 2 stk BMW med N62.

Vil gjerne besuke denne svenske doningen en dag, så skriv gjerne om du og @sveigis skal møtes så kommer jeg forbi med E60'n eller F11 :D

Dette var vakker lesning @Carlsius, og ikke minst inspirerende 👍 Det var ett stykke flott arbeid som du la ned i den bilen ser det ut som. De felgene du satt på den der, er ganske sjeldene. De ble vel bare levert til E60 M-sport noen få år. Mine foreldre hadde slike på den E60en de kjøpte ny i 2006. Husker fattern ville bytte de ut med noe uoriginalt sorte felger med kromkant (vi snakker midten av 2000 tallet) hvorpå han i felgsjappa sa at det måtte han ikke finne på å gjøre 😂

Det som er enda mer artig er at denne gamlebilen din nettopp lå til salgs på Finn.no (var den NF regga?) Jeg vurderte den, da den så like fin ut der som på bilene dine ser det ut som. Men til 179 000,- så var det litt men enn hva jeg ønsket å bruke...selv om det er veldig billig for en V8 E60. 

Ja jeg ble sjokkert da jeg oppdaget at den var tør, men dekselet under motoren avslørte at det har ikke alltid vært sånn 😅 Noen har brukt mye penger å holde denne bilen mekanisk og teknisk i stand. Så har det eller vært så som så med smaken. Uansett så vil jeg mene at dette er fremtidige klassikere, selv om 550i muligens blir mer ettertraktet enn 545i. 

Det hadde vært veldig hyggelig å møttes, det hender jo at den lokale BMW klubben arangerer treff her. Dette er @sveigis involvert i så det hadde jo vært en glimrende anledning til å treffes. Bor du på Sørlandet du også?

Takk for det :) Er veldig enig med dekk-sjappe-fyren at det kunne da din far da ikke finne på :D Jeg synes personlig Style 172 er svært pene felger og jeg har akkurat klart å få tak i 1 sett til min nylig innkjøpte 525d e60. Disse kommer for salg i ny og ne, men man må vært obs på uoriginale felger da de finnes og sprekker bare man ser på de. 

Helt riktig, min gamle var til salgs her tidlige i år av han jeg solgte den til(eller moren nå). [FINN ANNONSE] Den bilen var strøken når jeg solgte den i 2016 og senere fikk bilen seg en 360 graders rundtur i et autovern så vil tro hele bilen skal være lakkert opp igjen (om det er godt eller ikke får være opp til den enkelte å bedømme). Men morsomt du kikket på bilen!

Har flyttet ned til Grimstad på et kortere opphold da jeg tar et semester på UIA Grimstad, så bare å si ifra om det skjer noe før jul så er jeg ikke langt unna ;)