Jump to content
Fredrik 90

Min 1994 E34 BMW 520IA Shadowline. Kjøpt E60 545i

Recommended Posts

13 minutter siden, Kvasi skrev:

Hatt 4-5 firehjulstrekkere og null problem, og jeg er hverken proff eller Gunvor.

Har hatt ett par biler med firehjulstrekk selv. Har ingen problemet med å kjøre det. Men for den gjengse bilist kan det være en utfordring. Særlig de som ikke har prøvd å leke litt firehjulstrekk.

5 timer siden, Fredrik 90 skrev:

Denne bilen slutter iallfall ikke å overraske posetivt 😀 Fant i dag ut at bilen har Defa kupevarmer...genialt 👍 Siden E34 og G30 bor i garasjen så hadde jeg sett for meg mange kalde morgener med is skaping.

Se der ja, kabel fikk du tak i fort! Glemte å spørre om det men hvordan fungerer denne, blir det via en fjernkontroll eller er det en slags tidsinnstilling? 

Uansett SUPER deilig med varm bil. Etter comfort setene så er det webasto som er det utelukker best med f11’n :D 

5 timer siden, Tony Soprano skrev:

Mild vinter her jeg bor men merker selv att jeg fyrer Webasto’n ofte ! Herlig å starte dagen med varm bil. Herlig å følge med på denne tråden 🔝

Så lenge det er under 5 grader så synes jeg det er deilig med kupevarmer. Blir en komfort det er vanskelig å gå bort fra...

Hyggelig at tråden faller i smak, det motiverer å høre 😀

2 timer siden, Carlsius skrev:

Se der ja, kabel fikk du tak i fort! Glemte å spørre om det men hvordan fungerer denne, blir det via en fjernkontroll eller er det en slags tidsinnstilling? 

Uansett SUPER deilig med varm bil. Etter comfort setene så er det webasto som er det utelukker best med f11’n :D 

Ja jeg fant en gammel kabel liggende fra en tidligere bil. Litt flaks skal man jo ha 😅 Denne har ikke noen fjernkontroll eller tids innstilling, så løsningen blir nok ett tidsur i utekontakten. 

Ja varmer er en undervurdert komfort, man vet ikke hvor mye man setter pris på det før man har hatt det. Når det er sagt så er G30en den første bilen jeg eier med Webasto, og den styres med BMW App eller Display Key. 

Ellers så var det veldig hyggelig å møtes i dag, for en lang og god bilprat 😀

En ting jeg bytter ofte på denne bilen er lyspærer, synes stadig jeg må til å knote med dette. Er vel kanskje ikke så rart når man har 8 pærer i fronten bare til lys forover. Her har LED lykter gjort ett fremskritt 😂 Er jo så tiltak å bytte disse pærene, hver gang jeg setter meg i bilen så skal jeg jo ett sted. Da blir det jo til at som nå, når ene nærlyspæra er gåen så kjører jeg med park og tåkelys. Men i går var jeg i Kristiansand, og det var mørkt når jeg skulle hjem. Merka på motorveien hjem at park og tåkelys ikke er helt optimalt 😅

Skal skjerpe meg og se å få bytta den pæra 👍

277D2708-B0B8-42AF-9E11-BFDC7E989C6B.thumb.jpeg.0c25445be707027fa8202a4060811bff.jpeg