Gå til innhold

Min 1994 E34 BMW 520IA Shadowline | Alpina B10 4,6 | E87 130i. Tur til Nurburgring s.130


Anbefalte innlegg

Ja denne bilen er fin.

Du må ikke finne på og dille på denne.Behold den som den er.Blir alltid på godt humør når jeg ser folk passer på E34"ene sine,og du er et godt eksempel. :) .

Takker :D

Ja denne skal ikke "røres" med dilldal og moderne innretninger, det er jeg ganske streng på. Det er det jeg liker så godt med hele bilen at den er helt original, akkurat som da den var ny :) Mange synes sikkert den er kjedelig men når sant skal sies så er det flere som sier at de liker den enn at den skulle vært annerledes. Det gøye var da jeg sto å fylte bensin for en liten stund siden, på nabopumpa sto en gråhåra eldre kar å fylte på sin nyere E60 525d, "det der er gode biler" sa han plutselig til meg. Han hadde hatt en E34 520I i mange år og sa han savna bilen og at det var godt å se en i god stand igjen :) "Det er trist at de er så populære hos ungdommer med dårlig smak sa han" og jeg kunne ikke vært mer enig :wink:

Så denne forblir original, "jaller" jeg med denne så får jeg iallfall ett par kompiser, dama og noen kolleger på nakken :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Liker det jeg ser og hører om bilen at den får swisswax osv. Fortsett sånn å hold den strøken så har du kosebil i mange år til

Ja jeg er veldig opptatt av å ta vare på ting så da får den kun det beste stellet. Det er utrolig hva godt vedlikehold gjør over tid og heldigvis så bærer bilen preg av omsorgfulle eiere før meg også :)

Er en helt annen kjøreopplevelse å kjøre denne fremfor min E90 325d, jeg digger begge to altså men på hver sin måte :) I 520en så får jeg en helt annen kjørestil, mer avslappet og seksern som synger kultivert og fint gjør at jeg faktisk gørrkoser meg bak rattet av og til :D Bedre kjøreopplevelse for mindre penger finnes ikke...og tar du vare på den så gir den deg igjen så det holder i driftsikkerhet og glede :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For en utrolig flott bil du har !! Jeg trodde at jeg aldri skulle kjöpe meg en E34 !! Men etter å ha kjöpt meg en 540iat . må jeg innrömme at det er noen supre biler !!!

Takker så mye for det :D Dette er faktisk min første E34 også, men så si alle kameratene mine har hatt E34 så jeg har god kjennskap til modellen. Jeg var mere E39 mann egentelig selv om jeg alltid har hatt sansen for E34 :) Men så måtte vi ha to biler og da så jeg mitt snitt til å skaffe meg en E34 i våres i fjor, og jeg angrer ikke. Det jeg liker så godt med E34en er den tunge solide kvalitetsfølelsen, man merker lang vei at disse bilene er godt bygget :) De er enkle å skru på å forstå seg på og de er utrolig gode å kjøre, selv med originalt understell så er den fortsatt fast og presis om man trøkker på litt i svingene :wink:

For noen er det bare en gammel BMW, for meg så er det en fantastisk god bil med kjøreglede du kan se langt etter i like billige biler :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Utrolig flott eksemplar, godt og se en original bil i så god stand:)

Takker for det :D Noen må jo holde disse originale :wink: Jeg ser også på det som en liten "demonstrasjon" mot plaststyling, stanceworks, angleeyes og annet som ikke hører hjemme på biler som dette... :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Tok noen raske bilder med mobilen etter å ha vasket bilen skikkelig i dag, gikk over med Quick Detaler også når jeg tørka bilen for å styrke voksen litt :) Dere må unnskylde takbøylene som jeg har satt på i forbindelse med juletre henting og turer på fjellet med ski på taket :) Som dere ser så har vi for tiden masse snø her på sørlandet... :roll:

393apenifqjhi183cjiu.jpg

8kxb6gs0ie5wmhtyad6t.jpg

8c5vpwyljhbx7qyveqyt.jpg

6v9lgzi7r729mhveacle.jpg

s6lkrvyxiln3t2976i3p.jpg

Jeg har også bitt meg merke i at min E34 er en av svært få som faktisk ikke har taktrekk som har løsnet og henger ned mange steder, de av mine kamerater som hadde E34 sleit med dette. Her er alt på plass, det liker jeg :D For de av dere som har bitt dere merke i Boeing klistremerket i bakruta så har det sin historie. Første eier på denne bilen i Norge var pilot i SAS og stor flyentusiast, så jeg har bestemt meg får la det merket bli værende som litt av bilens identitet :wink:

yplp30tr9e3xnwsmzd8e.jpg

Det har også overrasket meg at bilen egentlig er ganske komplett, alt tilbehør er der det var da bilen var ny. Mangler noe småtteri i verktøylokket bak, men leter jeg litt hjemme så skal jeg klare å finne alt der også fordi det var nemlig komplett når jeg kjøpte bilen :)

bhcq0cr7ik1a3o5h6lft.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for det :D Denne har ikke nedfellbare bakseter, skulle dog gjerne ha hatt det for det er ellers fin bredde på bagasjerommet :) Så vidt jeg vet så fikk man ikke E34 med nedfellbare bakseter, bortsett fra Touringen da selvsagt. Men E39 kunne man då med dette, men som jeg har sett så er det sjelden på disse :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mmmm... jeg får noen hyggelige flashbacks når jeg ser disse fine bildene. De bygger dessverre ikke like fine biler idag. Det er stadig en skikkelig flott E34 du har Fredrik... 8)

Takker for meget hyggelige ord Fredrik :D Ja det var før de virkelig lagde biler følger jeg, når det gjelder 5-serie så sluttet de med dette når E60 kom. Selv om E60 er en kjempe bil så har den ikke samme følelsen som de eldre 5-seriene :)

Er ikke så mange unge som snur seg etter denna, men når man gjør som jeg gjorde i dag å kjøre igjennom sentrum med skinnende ren bil så er det mange godt voksene som faktisk snur seg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Fredrik 90 changed the title to Min 1994 E34 BMW 520IA Shadowline | Alpina B10 4,6 | E87 130i. Tur til Nurburgring s.130

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...