Gå til innhold

Min 1994 E34 BMW 520IA Shadowline | Alpina B10 4,6 | E87 130i. Ny bil…igjen! S 133


Anbefalte innlegg

Takk for gode tips eliot, mistenker sterk den o-ringen ja :)

Ja StaM, de bygde en god del M5 en periode inntil biltilsynet sa stopp for registrering og godkjenning. Var nok ikke beste kvaliteten på dem, kikka forøvrig på den aktuelle M5en selv men den så ikke helt bra ut dessverre

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ah, tror bilen lå til 220.000 kr og hadde gått ikke så langt i fra 200.00 km, ikke noen kjempepris for en bil som ikke er godkjent på noen som helst måte. Var bygd på en tidlig 523i.

Forresten, byttet ikke du ut den lille OBC-en din med den store? Fikk du dette til å fungere eller bare for syns skyld?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tok et kjapt bilde av bilen i dag mens vi satt og venta på take away sushi. Den sto og koste seg i sola, originale E34 er sykt fine biler synes jeg :D

rzzhm9b94rwag0fpfjks.jpg

Når det gjelder kjølevesken så har temperaturen oppført seg fint de siste dagene etter at jeg fylte opp. Motoren blir ikke helt drifts varm under kjøring, kun ved stillestående :? Mistenker litt luft i systemet eller en termostat som åpner litt for mye, blir nok å bytte denne sammen med o ringen i bunnen av ekspansjonstanken for å få slutt på svettinga der.

Når det gjelder ubalansen i hjula så måtte timen her forleden avlyses pga ett noe voldsomt snøfall, fikk ny time til uka. Har "forsket" meg frem til at ubalansen må komme fra bakhjula da det er ingen risting i rattet nemlig, ikke under nedbremsing heller.

Takker forøvrig for veldig hyggelig samtale med Sveigis her forleden :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tok et kjapt bilde av bilen i dag mens vi satt og venta på take away sushi. Den sto og koste seg i sola, originale E34 er sykt fine biler synes jeg :D

[ Bilde ]

Nydelig! :applause: Går en like pen e34 525 her hjemme og, kjørt av en eldre mann. Fantastisk å se slike biler i denne tilstanden den dag idag :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nydelig! :applause: Går en like pen e34 525 her hjemme og, kjørt av en eldre mann. Fantastisk å se slike biler i denne tilstanden den dag idag :)

Takker for hyggelige ord Fjeld :D Ja det er noen ytterst få som fortsatt kjører E34 i original stand, de fleste godt voksene hvor det lukter "en eiers" lang vei :P Merker selv å glad jeg blir over å se slike i trafikken, samme med E30 og E28 som lyser opp i trafikken når det kommer enn strøken en :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja e34 liker vi som er i bra stand .

Hyggelig å treffe deg her om dagen Fredrik.Alltid morro åtreffe folk med samme interesser.Vi må møtes så tar vi en shoot av bilene våres ,og ta en god og lang Bmw prat. :) .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja e34 liker vi som er i bra stand .

Hyggelig å treffe deg her om dagen Fredrik.Alltid morro åtreffe folk med samme interesser.Vi må møtes så tar vi en shoot av bilene våres ,og ta en god og lang Bmw prat. :) .

Ja det hadde vært veldig artig :) Å prate bil og særlig BMW blir jeg ALDRI lei av :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Tok meg en liten lufte tur i dag, bilen har stått i ro hele helga. Hadde meg en liten tur under bilen i dag også, gikk over å forestillingen og strammet opp litt. Strammet opp styringen litt også på den berømte skruen under rattet. Ble bedre, særlig på sporete vei men jeg kjente jeg kunne strammet enda mer.

Blåste godt her ute på Havsøy pynten i dag, kjørte helt ned på brygga ved vannet og der var vindkastene så kraftige at se fikk selv den tunge E34en til å "gynge" :)

esvwz4h9b1l92gno0ila.jpg

u2kq5wid7ttzhjw4qfyg.jpg

yprjjvw00een2ux1oxgi.jpg

ps219gsskrduvvv9d98o.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hviklken skrue under rattet?? :shock: aldri hørt om den før jeg...

Man tar av dekselet som sitter under ratt stammen også finner man en 6 kantet skrue litt nede på rattstammen. Man skal kun dreie maks en omdreining eller noe tror jeg, søkte meg bare fram på nettet og Bimmers jeg :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fin bil Fredrik! Melder meg inn i "originalklubben" til helga med en (mer eller mindre) original E28, den skal hvertfall bli original :) Eneste problemet er jo at både E28 og E34 er pene med litt senk og felger :P

Takk for det Norbakken :D

E28 er herlige biler synes jeg, enda bedre når de er strøkene og originale. Joda en original og clean look kan se bra ut i kombinasjon med felger og senk, men jeg har liksom en ting for original hjul og standard høyde jeg da. En E34 med "original stuk" er rett og slett staselig, særlig i profil :) Jeg er åpen for senk på nyere biler men på Yongtimere og Oldtimere så bør det være standard høyde, synes jeg da :P

Bra du tar vare på E28 :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

E34 vettu Fredrik..Det er saker. :)

Fine bilder av fin bil.

Var hos en e34 entusiast idag på grillings,nå skulle han sette himmel og jord i bevegelse for å få skaffet seg en igjen.Han gav blaffen i om det var en 518i eller en m5.bare den var original.Sånt noe varmer hjertet til oss e34 entusiaster.Måtte bare dele dette for vi som er litt over gjennomsnittet interessert i gamle stasvogner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Fredrik 90 changed the title to Min 1994 E34 BMW 520IA Shadowline | Alpina B10 4,6 | E87 130i. Ny bil…igjen! S 133

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...