Gå til innhold

Min 1994 E34 BMW 520IA Shadowline | Alpina B10 4,6 | E87 130i. Ny bil…igjen! S 133


Anbefalte innlegg

E34 vettu Fredrik..Det er saker. :)

Fine bilder av fin bil.

Var hos en e34 entusiast idag på grillings,nå skulle han sette himmel og jord i bevegelse for å få skaffet seg en igjen.Han gav blaffen i om det var en 518i eller en m5.bare den var original.Sånt noe varmer hjertet til oss e34 entusiaster.Måtte bare dele dette for vi som er litt over gjennomsnittet interessert i gamle stasvogner.

Takker :D

Ja det er noe spesielt med E34, den har evene til å fenge folk på en annen måte enn hva andre BMW modeller kan. Har aldri pratet med noen BMW entusiast som ikke liker E34, alle kunne liksom tenke seg en selv om mange legger til at det måtte være mer enn 520 da :P

Mange som har sittet på i min som egentelig ikke er så BMW interesserte som har synes bilen har vært staselig, "denne må ha kostet mye når den var ny" spekulerer de i :lol: Samme med han mekanikeren på mitt faste verksted, han likte så godt å prøve bilen for han fikk fine minner om når han hadde E34 for mange år siden. Han hadde helt glemt hvor gode disse var å kjøre, han starta bilen opp og bare "Aaahhh, hør på lyden" så ble han litt trist og sa "BMW lager ikke slike biler lengere" :(

Det er godt det er flere av oss som ser gleden i disse bilene :) Jeg svinger nok innom nestegang jeg cruiser forbi Fevik :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Da kan jeg jo oppdatere litt ang ubalansen jeg hadde i de nye sommerdekkene jeg kjøpe og fikk satt på bilen for en måneds tid siden :) Etter mye bytting og styr samt meget god velvilje hos leverandøren Anders Langaas AS, så er nå ubalansen 99% borte. Bilen er nå komfortabl å kjøre i alle hastigheter slik den skal være. Den ene lille prosenten faller på min ekstreme overfølsome sans og elimineres nok med bytting av ett par foringer etterhver :wink:

Så tok meg en liten "langtur" til Lillesand i dag bla for å få testet dekka og kjørekomforten på motorveien. Siden dama jobbet sent så inviterte jeg med mine foreldre på biltur, de setter alltid pris på en tur i god gammal BMW. De har jo hatt flere av dem selv....

c4zylahyvwz4yzzm3un9.jpg

Forærte meg litt lesestoff til kvelden også, Narvesen i Lillesand har Aust Agders desiderte beste utvalg av merkerelaterte bilblader :) I Mai nummeret av BMW Car så er det forøvrig en flere siders lang reportasje om Taxibjørn her på forumet sin nydelige E28 M5, anbefales :D

e2leri9i2mw63i7gzr2y.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Gjorde litt stas på bilen her 17. Mai og pyntet den med ett par Norske flagg i fronten, nyvaska og klar for nasjonaldagen :) Måtte stoppe å ta noen bilder også :wink:

Hjemme å hilser på hos mine foreldre...

phx70g2yogwsy0t3rsdw.jpg

14f6vt0pv3tcb1ojecqw.jpg

sgxvjd8xg2j6dmx70qeo.jpg

81af9951x2mq1slbcn02.jpg

Min trofaste copilot "poserer" for mobilkameraet :) En meget tålmodig kvinne som finner seg i alle de rare ideene og påfunnene mine :P

b88zyf2st2tzn4apztav.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig morsomt og fint å se at du holder ved like en slik orginal bil som dette. Det er mange år siden jeg så disse i en slik fin og orginal stand. :) Men hvorfor valgte du ikke en 525i? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig morsomt og fint å se at du holder ved like en slik orginal bil som dette. Det er mange år siden jeg så disse i en slik fin og orginal stand. :) Men hvorfor valgte du ikke en 525i? :)

Takker for det :D Ja det begynner å tynnes ut blandt hele og originale E34 dessverre, derfor synes jeg det er stas å holde den original og fin slik de så ut en gang i tiden :wink: Jeg skulle gjerne ha hatt 525I, men til mitt da værende innkjøps budsjett så var det umulig å få tak i en med facelift(Breifront, ville ikke noe noen ombygget 1991 modell), skinn, automat eller edruelig kilometerstand. Så når denne dukket opp strøken og godt utstyrt til å være E34 så slo jeg til, har ikke angret ett sekund faktisk. Mangler litt motor men man blir vant til det og til slutt så legger jeg ikke merke til det lenger, man får en mer rolig kjørestil som heller mot cruising :wink:

Men for all del, har kjørt lang dauere biler og denne henger helt greit med Norsk trafikk, men en sjelden gang så kjenner jeg jo at skulle hatt noe som sparka godt ifra :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig morsomt og fint å se at du holder ved like en slik orginal bil som dette. Det er mange år siden jeg så disse i en slik fin og orginal stand. :) Men hvorfor valgte du ikke en 525i? :)

Takker for det :D Ja det begynner å tynnes ut blandt hele og originale E34 dessverre, derfor synes jeg det er stas å holde den original og fin slik de så ut en gang i tiden :wink: Jeg skulle gjerne ha hatt 525I, men til mitt da værende innkjøps budsjett så var det umulig å få tak i en med facelift(Breifront, ville ikke noe noen ombygget 1991 modell), skinn, automat eller edruelig kilometerstand. Så når denne dukket opp strøken og godt utstyrt til å være E34 så slo jeg til, har ikke angret ett sekund faktisk. Mangler litt motor men man blir vant til det og til slutt så legger jeg ikke merke til det lenger, man får en mer rolig kjørestil som heller mot cruising :wink:

Men for all del, har kjørt lang dauere biler og denne henger helt greit med Norsk trafikk, men en sjelden gang så kjenner jeg jo at skulle hatt noe som sparka godt ifra :)

Det høres supert og det er bra at du holder den ved like, slik en erverdig bil fortjener det. :) Faren min kjøpte en E34 525i facelift i 1994, en fantastisk kjøremaskin. Vi hadde mange ferier i den nedover i europa og den fulgte trafikken på autobahn.

Leste også gjennom den reise tråden din her inne. Så ut som en fin tur og regner med at du og dine kjære skal på en sliken i år også. Vil anbefale deg å ta en tur innom Sveits når du først er i den delen av europa. Jeg kan jo si det slik at jeg har vært på mange bilferier i europa, fire av alle mine ferier er IKKE bilferier. Så kan nevne en hel bunt av plasser som burde besøkes :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja jeg synes jo liksom bilen har fått litt sjel jeg da, selv om det bare er en 520 og alt det der så synes jeg den bør taes vare på. Dessuten så oppfyller den de daglige pliktene like bra som en hvilken som helst annen ny bil, masse bruksnytte igjen i denne her :)

Ja nå er det bestemt at det blir tur igjen i Juli, da legger i vei med E90en med Venezia som mål. Blir først Hannover da vi ikke orker å kjøre til München på en dag slik vi gjorde i fjor, i München tar vi to døgn før vi kjører til Venezia. Tilbake så skal vi inn i Sveits, har tenkt å kjøre San Bernadino og ned til Vaduz i Lichtenstein hvor vi tar en pause. Derifra går turen rett bort til Zürich hvor vi overnatter, etter det så bærer det til Nurburgring for to døgn og så heim :)

Hadde vært morsomt å brukt E34en på denne turen men sånn økonomisk sett så tror jeg nok E90en er best, den kan også ligge uanstrengt i 200 på Autobahn HVIS jeg skulle få lyst til det. Også var det jo ringen da, tror ikke gamle gråtass hadde likt seg rundt der :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja jeg synes jo liksom bilen har fått litt sjel jeg da, selv om det bare er en 520 og alt det der så synes jeg den bør taes vare på. Dessuten så oppfyller den de daglige pliktene like bra som en hvilken som helst annen ny bil, masse bruksnytte igjen i denne her :)

Ja nå er det bestemt at det blir tur igjen i Juli, da legger i vei med E90en med Venezia som mål. Blir først Hannover da vi ikke orker å kjøre til München på en dag slik vi gjorde i fjor, i München tar vi to døgn før vi kjører til Venezia. Tilbake så skal vi inn i Sveits, har tenkt å kjøre San Bernadino og ned til Vaduz i Lichtenstein hvor vi tar en pause. Derifra går turen rett bort til Zürich hvor vi overnatter, etter det så bærer det til Nurburgring for to døgn og så heim :)

Hadde vært morsomt å brukt E34en på denne turen men sånn økonomisk sett så tror jeg nok E90en er best, den kan også ligge uanstrengt i 200 på Autobahn HVIS jeg skulle få lyst til det. Også var det jo ringen da, tror ikke gamle gråtass hadde likt seg rundt der :P

Det høres ut som en super tur, reisebrev er selvfølgelig et must :)

Jeg vil anbefale dere å dra innom Zermatt i Sveits. En liten landsby som ligger ved foten av Matterhorn. Hvor de eneste fremkomst midlene er små elbiler og hest å kjerre.

E34 hadde sikkert elsket å tatt den turen selv om sjåførs lommebok ville nok ha fått smake en hel del med bensinstasjoners disk og betalingsterminaler. Men spørs om dens komfor understell vil trives med pressing rundt Nordschleife :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det høres ut som en super tur, reisebrev er selvfølgelig et must :)

Jeg vil anbefale dere å dra innom Zermatt i Sveits. En liten landsby som ligger ved foten av Matterhorn. Hvor de eneste fremkomst midlene er små elbiler og hest å kjerre.

E34 hadde sikkert elsket å tatt den turen selv om sjåførs lommebok ville nok ha fått smake en hel del med bensinstasjoners disk og betalingsterminaler. Men spørs om dens komfor understell vil trives med pressing rundt Nordschleife :)

Takker for tipset, er alltid morsomt med innspill når man skal til land man aldri har vært i før :)

Ja E34en hadde uten tvil taklet turen bra, men det er jo litt mer morsomt med 325en på Autobahn og ringen. Ligger 90 prosent av tiden på Autobahn med cruisecontrollen på 140 km/t hvilket hadde vært null problem med 520en også, men de resterende 10 prosents liker jeg å gasse litt :wink: Kan jo det med 520en også forsåvidt, opp til 200 iallfall men det tar jo litt lengere tid :P Hadde den nedover i Danmark og da fikk den vist at den ennå kan kjøre fort, hadde litt over 220 km/t på speedometer på det meste(hvilket sikkert er 15 km/t for mye i de hastigheter) Overaskende stabil og stille i høye hastigheter, kunne klart langt mer med en annen motor :)

Med 15", originalt understell og automat så har den ikke mye på Nurburgring å gjøre, men det er klart at skal den på tur nedover en gang og vi skal forbi så svinger jeg den nok innom for en "Slow lap". Bare for morroskyld og en god grunn til å sette på ring klistremerke bak :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Fredrik 90 changed the title to Min 1994 E34 BMW 520IA Shadowline | Alpina B10 4,6 | E87 130i. Ny bil…igjen! S 133

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...