Gå til innhold

Min 1994 E34 BMW 520IA Shadowline | Alpina B10 4,6 | E87 130i. Tur til Nurburgring s.130


Anbefalte innlegg

Har puslet litt med bilen i dag igjen, har gått over setene med Swisswax lether care kit, renset skinnet og satt dem inn med lether milk. Synes dette kittet er imponerende bra, men er litt jobb. Brukte pinemeg nesten en time på førerstolen alene, ennå jeg tok alt skinnet i bilen med dette i fjor. Men jeg må si jeg er imponert, setene ser jo praktisk talt ubrukte ut bortsett fra bittelite slitasje på sideputa påførerstolen :)

qhijxcley19jumrpvfbp.jpg

Skulle ikke tro dette er førersetet i en 20 år gammel bil som har gått 240 000 km :wink:

w663dlh1vdzroqh5ap80.jpg

Satt en del dritt fast i skinnet ja, ble meget bra resultat dog. Kommer ikke særlig bra fram på mobilkamera, dumt :( Men nå må snart E90en få litt oppmerksomhet, den står å venter på lakkpleie så får ta denne ett skikkelig tak også..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Da var bilen nypolert også, hadde tenkt å sette bort jobben til en som kan det man han rakk kun å ta E90en for meg. Så da gikk jeg på med frisk mot :) Dette er bare noen raske bilder jeg tok i full fart med telefonen etter jeg var ferdig, kommer tilbake med litt bedre etterhvert. Kommer en bildeupdate av E90en nypolert også, med på den så har jeg en aldri så liten overraskelse på lur :wink:

Lyktesenkere montert i form av signalgul maskeringstape :P

95e52n8dqgyj50uhs2yy.jpg

yg2vl5oxwmnygxgfl4sr.jpg

yvuw870uz0vwklbaa72o.jpg

3b9ww2ruuiesv5xodxcg.jpg

b8ymphupub8mrofp1axy.jpg

Swisswax er fenomenale produkter synes jeg, bruker Blue Weis som voks og Penau Glossy på hjula

v5k5lek1b1vwl3qra5xd.jpg

rpeqc0a73l6po8q3hkec.jpg

z3a1fl9id5evo7rgo1rp.jpg

x6dfl4lt3i56olvg1kfp.jpg

v3mynsdzou0sm5lm9ftl.jpg

tt2mzf5wulnjzd5c1fmf.jpg

aqjd961ns35znj85tfpd.jpg

Blir litt produkter selv om man skåla foreta en lett polering, gikk over med IronX, Surfex HD blandet 1:5 og 1:10 samt clay. Polerte opp med Meguars Deap gloss og vokset med Blue Weis, Shadowline og listet ble friskhet opp med Black Wow og hjula satt inn med Penau glossy. La også på Nano Lotus ruteforsegling på frontruta :)

at50f2rq48h0a42ivtad.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nydelig arbeid Fredrik..

Dette er sånt som våre gamle lokomotiv liker.

Skal til med samme jobb snart.

Jeg plinger på en dag ,har noen spørsmål til deg angående noen produkt du har brukt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nydelig arbeid Fredrik..

Dette er sånt som våre gamle lokomotiv liker.

Skal til med samme jobb snart.

Jeg plinger på en dag ,har noen spørsmål til deg angående noen produkt du har brukt.

Takker for det :D

Ja jeg synes den fortjener det, den er ganske bortskjemt på pleie og stell denne bilen her. Men den har vært så grei og driftsikker for meg så jeg synes setter på sin plass å gi den godt stell :) hvor står du når du polerer, jeg liker å stå innendørs å holde på da man står skjermet for pollenstøv og sol :wink: Er det noe vi har nok av her på Sørlandet så er det sol og det er ikke alltid en like bra kombinasjon med polering :P

Bare å plinge på, vi skulle nesten tatt ett lite lokalt E34 treff en dag :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har det skjedd noe kjedelig :( Sent fredags kveld lå jeg i godt driv bortover E18 i ca 110 km/t så helt plutselig løper en grevling ut foran bilen før jeg rekker å reagere. Det smeller foran i bilen og i bakspeilet ser jeg restene av grevlingen ligge spredd ut over veibanen (så med andre ord, den er iallfall stein dau) På neste stopp kan jeg konstatere at høyre tåkelykt henger å slenger inni fangern og dekselet til tauekroken er slått løs. Ellers så er det ikke flere synlige skader men innfestningen til lykta er knekt, lokket er bare å klipse på plass igjen :( Tar av hele lykta og legger den inn i bilen, ser at feste på denne er knekt også så jeg må ha ny lykt også :applause:

Er så fordømt irriterende, også en uke før E30meet også. Blir å ta turen til høggern å få tak i ny lykt og innfestning :roll: Grevlinger er jo like fordømt harde som sandsekker, forbanna udyr :evil:

c4w3vbyf656rcwtbb20y.jpg

lwx1u683hbhgo2gn8kab.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den er kjip, håper du får fikset det til E30Meet. Må si at jeg også har hatt uflaks i det siste. Men du kan ihvertfall kjøre med bilen :)

Ja det var veldig kjedelig :( Får satse på at det står en E34 med hele tåkelykter hos høggern og hvis ikke så har Koed :wink: Kunne jo selvsagt bare stripset lykta fast fra innsiden i mellomtiden men slike halvveise løsninger er jeg ikke fan av, da kjører jeg heller uten lykt fram til jeg får en ny.

Kunne gått mye verre ja, er glad jeg kjører høy bil :) Hvis ikke hadde kanskje hele fangern gått :? Hør hørt om folk som har fått ødelagt både fanger og radiator etter grevlingpåkjørsel...Typisk at slikt skjer på en fredag, slik at jeg må kjøre med bilen slik igjennom hele helga. Irriterende for en nøyeper som meg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette var kjipt Fredrik,Men heldigvis,lar sånt noe fikses realitivt greit.

Du skal også være glad du kjørte 1500kg massivt stål.

Jeg har selv vært med å kjørt over en grevling men med en helt annen bil nemlig en Autobianchi.

Resultatet med den,vi hoppet over den i 120 km,knust radiator,manifold slått rett av med blokk.... :) .

Det er noen harde jævler de grevlingene. :) .

Litt off topic her Fredrik, men igjen et bevis på stor gammel bmw som tåler litt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ble faktisk litt skremt når jeg så overskriften din. Så for meg at du var påkjørt av et kvinnfolk i SUV e.l. Men viltpåkjørsel går på svinn-kontoen :wink:

Har kjørt på en del dyr selv - tok bl.a. en voksen rev på E6 i 130 km/t midt på fangeren/skiltet, og hektet et rådyr i 90km/t med Merca i fjor høst. Heldigvis har jeg aldri fått store skader - de kommer bare når jeg selvforskyldt drar i skauen.

Du skal forresten ha skryt for at du tar deg tid til maskeringsteip ved polering. Selv tenker jeg alltid eplekjekt at "det går nå bra", men når jeg er ferdig står jeg og banner over alle de hvite listene rundt bilen :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Utrolig synd med grevlingen, men som nevnt av flere før, det kunne vært vesentlig verre selv om det er ubeleilig.

Uansett, det er en nydelig bil du har og det er godt å se hvor bra du tar vare på den. Den er en drøm å kjøre, og når jeg leser om din savner jeg jammen meg min ganske så mye også, hadde mange fine turer med den. Er som du sier, med 15" ballongdekk og original høyde er ikke 520 noen racer, men en behagelig cruiser du kan kjøre i time etter time uten å bli sliten.

Angående original medieenhet, jeg er enig i at utseendet på originale matcher bedre inn, men det er utrolig praktisk med en nyere som kan bruke usb/aux/bluetooth slik som du har nå, i hvert fall siden den er "bruksbilen" :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Fredrik 90 changed the title to Min 1994 E34 BMW 520IA Shadowline | Alpina B10 4,6 | E87 130i. Tur til Nurburgring s.130

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   1 medlem

×
×
  • Opprett ny...