Gå til innhold

Min 1994 E34 BMW 520IA Shadowline | Alpina B10 4,6 | E87 130i. Ny bil…igjen! S 133


Anbefalte innlegg

Ser strøkent ut! Skulle tro bildene var tatt for 15 år siden :)

Takker, ja det er jo litt det som er morsomt :) Det er litt gøy når godt voksene liksom sperrer opp øynene og følger bilen med blikket, var jo slik de husker disse bilene da de var nye og flotte. En gammal nabo hos bestemor som jeg alltid har snakket litt med kom til meg å sa "Den der var nok ikke billig nei", han fikk litt hakeslep da jeg sa den ikke kostet mer enn en normal norsk måndeslønn en gang :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er alt for treg til å få shina min, da det har vært så mye annet å gjøre! men håper å få være med neste gang!

Neste gang er du med vettu, jeg og Jan tok dette litt sånn på sparket :) Må prøve å få til noe før vintern, men skal jo liksom klaffe for alle som har barn og slikt :? Men det får vi til :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk somla meg til en liten fotoshoot her om dagen også :) ]

 

 

Hadde en kjempe koselig biltur sammen med Sveigis i dag med hans 535i :) Så måtte vi jo ha en liten fotoshoot av godbilene også, det hører med :D

Flotte bilder.

Merker at jeg liker bilen din litt mer for hver gang jeg ser den.

Og orange blinklys er prikken over i-en.

Synes jeg. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flotte bilder.Merker at jeg liker bilen din litt mer for hver gang jeg ser den.Og orange blinklys er prikken over i-en.Synes jeg. :)

Takker for det :)

Veldig hyggelig høre, er så flott å høre at folk fortsatt kan sette pris på en original E34. Oransje blinklys er helt klart å foretrekke :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig fin bil du har! En fornøyelse å se den helt original uten at den er ødelagt av senk eller soting!

Mange takk for hyggelige ord :) Ja slik det er blitt nå så skiller en slik bil som dette seg mer ut hvis den er original. Det er artig synes jeg ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mange takk for hyggelige ord :) Ja slik det er blitt nå så skiller en slik bil som dette seg mer ut hvis den er original. Det er artig synes jeg ;)

Bilen din er superfin i den tilstanden den er.Det som er så tøft,er jo det er akkurat sånn jeg lærte å kjenne e34 for maaange årsiden sånn din er.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nesten litt rart å tenke på: Mange begynner å style og modifisere bilene sine for at de skal skille seg ut fra alle de andre bilene på parkeringsplassen.Men vil man ha en E34 som virkelig skiller seg ut fra mengden i dag, er det å ha den 100% original et ganske bra tips.

Nesten litt rart å tenke på: Mange begynner å style og modifisere bilene sine for at de skal skille seg ut fra alle de andre bilene på parkeringsplassen.Men vil man ha en E34 som virkelig skiller seg ut fra mengden i dag, er det å ha den 100% original et ganske bra tips.

Det er helt sant.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Har siden sist fått gitt bilen en liten shine for høsten og vinteren :) Vasket bilen grundig, gikk først over med IronX for å ta det som måtte være av smuss på lakken. Gikk så over to omganger med Surfex HD blandet i henholdsvis 1:5 og 1:10 før jeg skummet hele bilen med Magifoam og vasket med hanske. Så fikk bilen ett lag med den gode Swissvax Blue Weiss og felgene Swissvax Autobahn, innvendig ble det full shine av interiør med vask og støvsuging. Har ikke noe bilder av prosessen da jeg tok det sånn kjapkjapt en Søndag for å få det unna ;)

post-47692-0-83854800-1381952952_thumb.j

Så har jeg i lengere tid vært plaget av en termostat som har åpnet for mye samt litt luft i kjølesystemet, dette har ikke gidd umiddelbare problemer annet at jeg syes motoren har gått kaldt. Ble liksom aldri helt varm ;) Så da ble ny original termostat kjøpt inn og byttet, var overraskende lett å bytte selv om vifta og skjermen rundt denne måtte demonstreres. Termostat ble byttet, kjøleveske etterfylt og systemet skikkelig luftet så nå virker det som det skal, motoren blir fort varm og holder selg slik selv med varme på og kjøring på motorveien.

post-47692-0-09191900-1381952967_thumb.j

Så her om dagen så ble det spontan tur til Hadeland på det indre østland, kom over en samling gamle Auto motor und sport blader jeg bare måtte hente. Blandene er fra 50, 60, 70 og 80 tallet og er i flott stand, slikt synes jeg er morsomt å ha så disse måtte jeg bare skaffe meg. Tur retur på 700 km tok bilen på rappen uten problemer selvsagt, upåklagelig langtur komfort og jeg ble ikke sliten etter 4,5 timer kjøretur. Eneste savnet var cruisecontrol da jeg ble noe sliten i høyrefoten ;) Ligger stødig og fint i 130 km/t på motorveien og det er bra siden bilen mest sannsynlig skal få seg en Tysklands tur til nesteår, overraskende stillegående i de hastigheter og det merkes at disse bilene er laget for Autobahn (selv om akkurat min bil ikke har motor til det siste der ;) )

Men de siste dagene så har jeg vært plaget av at coupe vifta kun virker på full guffe, først når motoren er varm så virker den som vanlig. Ikke noe big deal for meg, jeg setter aldri på vifta før motoren er varm likevel da man uansett ikke får noe varme på kald motor. Men jeg liker at ting virker petimeter som jeg er, er nok heller ikke verre enn en motstand som kødder det til så jeg kommer nok til å bytte denne fortløpende :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Se her ja en liten go,update igjen Fredrik.

Bilen ble nok fin nå ja.Den Magifoamen skal jeg og ha tak i.Har hørt mye bra om den.

Gamle blader er en sikker vinner ihvertfall nå på høsten.Deilig å sitte å lese om gamle grombiler ,mens kulde og snø hamrer løs på utsiden.

Det med viften,hadde jeg og problem med.Det jeg gjorde var å ta ut spiller og klemme litt på den koplingen med viftebryteren,da virket den igjen.

Men det er en kjennsgjerning at e34 og vifteproblemer er en del av casene til oss med e32/e34.

Langtur med 520 en din var vel ren kosestund det tenker jeg.

Vi må treffes snart igjen Fredrik.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Se her ja en liten go,update igjen Fredrik.

Bilen ble nok fin nå ja.Den Magifoamen skal jeg og ha tak i.Har hørt mye bra om den.

Gamle blader er en sikker vinner ihvertfall nå på høsten.Deilig å sitte å lese om gamle grombiler ,mens kulde og snø hamrer løs på utsiden.

Det med viften,hadde jeg og problem med.Det jeg gjorde var å ta ut spiller og klemme litt på den koplingen med viftebryteren,da virket den igjen.

Men det er en kjennsgjerning at e34 og vifteproblemer er en del av casene til oss med e32/e34.

Langtur med 520 en din var vel ren kosestund det tenker jeg.

Vi må treffes snart igjen Fredrik.

Ja det blei ikke så verst, viktigste er at lakken får beskyttelse i årstiden vi går inn i nå. Magifoam synes jeg er veldig fin, den henger godt på lakken og trenger fint inn i sprekker og bak lister så skitt der løsner og spyles ut :)

Takk for tipset med vifta, det skal jeg prøve. Akkurat det at vifta kun går på full guffe er en kjent E34 feil ja, i 90 prosent av tilfellene så er det en eller to motstander som er gåene. Men hvor disse sitter på biler med stor klima er jeg usikker på, vet at en skal sitte nede bak ett deksel ved pedalene på førersiden. Ja bilen var en fin tur kamerat, samarbeidsvillig og komfortabel. Automaten kan være noe masete i 70-80 soner da den vipper mellom 4 og 5 gir som er overdrive også gira den og jobba litt opp Lierbakkene for å kunne holde gjevnt 120 km/t, liten motor til syvende og sist vet du ;)

Kan vi ikke snakkes til helgen Jan, må snart prate litt bil igjen ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Fredrik 90 changed the title to Min 1994 E34 BMW 520IA Shadowline | Alpina B10 4,6 | E87 130i. Ny bil…igjen! S 133

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...