Gå til innhold

Min 1994 E34 BMW 520IA Shadowline | Alpina B10 4,6 | E87 130i. Ny bil…igjen! S 133


Anbefalte innlegg

Så spennende at du fikk taki det og bra at bilen fikk skikkelig voks før vinteren. Du skulle sagt i fra når du var på denne siden av landet :)

Ja det syns jeg at artig, skal prøve å få tak i flere så jeg kan få noe mer komplett :) Skulle gjort det men turen ble sånn helt på sparket, reiste rett etter jobb og kjørte i ett strekk, var hos han fyren hvor jeg kjøpte bladene i 5 min og durte hjemover igjen. Men neste gang så skal jeg si ifra ;)

Forøvrig nydelige veier oppover der, i Hadelands området og oppover mot Jaren. Ikke ofte jeg skryter av tofeltsveier men dette var flotte veier på jeg si :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den delen av veien er fin, men opp mot lygnaseter der er den helt jævlig. Nå er det en stund siden jeg har kjørt der. Spontan turer er morsoms turer ;) bare å si i fra neste gang du er på denne siden av Noreg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får vel begynne med å si at bilen er feiende flott i original forpakning!

Lurer litt på om du ferdigstilte obc prosjektet? Fant det isåfall ikke i tråden her.

Har nemlig akkurat begynt på samme retrofit, men får ikke enheten til å starte. Tenkte først pærene, så de ble byttet uten hell. Har lest diverse om en såkalt "coding plug", uten at jeg blir noe klokere av den grunn, så om du har ferdigstilt din retrofit kunne det vært allright å hørt hva du gjorde for å få liv i den

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får vel begynne med å si at bilen er feiende flott i original forpakning!

Lurer litt på om du ferdigstilte obc prosjektet? Fant det isåfall ikke i tråden her.

Har nemlig akkurat begynt på samme retrofit, men får ikke enheten til å starte. Tenkte først pærene, så de ble byttet uten hell. Har lest diverse om en såkalt "coding plug", uten at jeg blir noe klokere av den grunn, så om du har ferdigstilt din retrofit kunne det vært allright å hørt hva du gjorde for å få liv i den

Takk for hyggelige ord, E34 gjør seg best i original utførelse :)

OBC prosjektet er dessverre lagt litt på is, eller jeg ga litt opp å finne ut av det egentelig. Jeg har nå her hjemme 3 stk OBCer (alle med ulikt delenummer) og alle har kun gitt meg svart skjerm når de har blitt montert, ene har også denne kodebrikken. Jeg har brukt mangfoldige timer på nettet og søkt og lest oppimot ned i mente uten å bli klok, det er hundre svar for hver spørsmål og det har gjort meg rett og slett frustrert. Folk skiver at alt er så lett, bare å vippe ut den gamle og inn med stor OBC og alt virker såre enkelt. Blir så forbasket på slikt at jeg kunne få lyst til å filleriste dem, fordi det var ikke så enkelt som de skulle ha det det ;) Noen sier man må ha Check Controll speedometer, andre sier de holder med BC hendelen på rattet, så sier en at jeg må ha denne og CC Speedo og noen sier jeg ikke trenger noen av delene og at alt er bare plug and play. Plug and play har det iallfall ikke vært i min bil, så nå har jeg lagt det på is inntil videre. CC speedo kom aldri til 520I og for å montere BC hendelen så må man nærmest demontere hele dasjbordet for å komme til, jeg trenger bilen i daglig drift og har derfor ikke muligheten til en slik operasjon :(

Men kommer jeg over en løsning en vei så tar jeg opp igjen tråden, det er allfall helt sikkert. Mulig jeg virker litt negativ men jeg hadde gledet meg såååå mye til stor OBC og ble veldig skuffet når det viste seg at det ikke var så enkelt, E34 er så enkle biler å ha med å gjøre og skru på. MEN de kan være noen lunefulle jævler også av og til, hehe ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Måtte ut å knpise noen bilder i høstens farger, viktig å få med årstidene vet du ;)

 

post-47692-0-03733800-1382534878_thumb.j

 

post-47692-0-22646600-1382534918_thumb.j

 

post-47692-0-32784400-1382534946_thumb.j

 

post-47692-0-07058600-1382534995_thumb.j

 

Ang klimanalegget som jeg sa drev å tullet så har jeg en litt flau kunngjøring å komme med, jeg sa jo at det først begynnte å virke som normalt når motortempen steg eller hvis jeg satte vifta på full blås. Vel...jeg det har seg sånn at madammen har vært til å trykket og satt klimaanlegget på "Auto" og da er det nettopp dette som skjer :---)

 

Samme på E90en i sommer, banna og steika for at jeg ikke fikk noe særlig kald luft og regnet med det måtte fylles gass. Men så så jeg at det ikke lyste grønt på snøkrystallen, det fikset alt ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det bare meg, eller er det høyre fremlyset ditt mørkere enn resten?

 

Fine bilder forresten.

 

Misunner deg noe av utstyret på den her.

Takk for det, jeg er ikke noe proff til å ta bilder men man ser iallfall hva som er på dem ;)

Det med lyset har jeg ikke lagt merke til selv, tror det bare er bildet som gjør det slik. Men ene tåkelykt glasset er bittelitt mørkere enn det andre da jeg fikk nytt etter grevling påkjørselen i sommer. Utstyr er gøy og denne kunne hatt mye mer men jeg synes utstyrsnivået er passelig på bilen, vil helst ikke ha for mye som kan gå galt på en snart 20 år gammel bil.

Misunner deg motoren din og manuell ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Finner iallefall fine steder å ta bilder! :)

 

Kan hende det bare er litt møkkette tho. Lett å finne "feil" når resten er så strøkent ;)

Tenkte spesielt over det med lyset på bildet her:

a99c7o0v2vj07jsvinyt.jpg

 

Dørsidene i disse modellene i skinn er mye finere enn de "flate" man får på tideligere modeller. Skulle gjerne hatt meg ett par slike!

 

Hehe, blitt veldig glad i M30'n og bilen generelt, selv om den har vært langt ifra like feilfri som din. Det er en bil jeg har planer om å aldri kvitte meg med, og prøver å tilpasse den slik jeg vil ha den. Bygde derfor om til manuell i fjor høst. Endrer den riktignok litt i retninger du ikke liker også, angående senk og andre små modifiseringer. Men det kommer vel an på hva man foretrekker ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Finner iallefall fine steder å ta bilder! :)

 

Kan hende det bare er litt møkkette tho. Lett å finne "feil" når resten er så strøkent ;)

Tenkte spesielt over det med lyset på bildet her:

a99c7o0v2vj07jsvinyt.jpg

 

Dørsidene i disse modellene i skinn er mye finere enn de "flate" man får på tideligere modeller. Skulle gjerne hatt meg ett par slike!

 

Hehe, blitt veldig glad i M30'n og bilen generelt, selv om den har vært langt ifra like feilfri som din. Det er en bil jeg har planer om å aldri kvitte meg med, og prøver å tilpasse den slik jeg vil ha den. Bygde derfor om til manuell i fjor høst. Endrer den riktignok litt i retninger du ikke liker også, angående senk og andre små modifiseringer. Men det kommer vel an på hva man foretrekker ;-)

 

Takk! :) Prøver å være så kreativ som mulig iallfall, er jo kjedelig å ta bilder på samme sted hver gang ;)

Ja når du viser til bilde så kan det se slik ut, hvis det er parklyspæra du sikter til så har jeg nettopp byttet denne da den gikk her forleden. Kan den ha vært svakere pga den holdt på å gå tro? Ja jeg skjønner godt at du er glad i M30, er liksom ett sånn solid godt dag i en god gammel 3,5 liter. Jan demonstrerte litt for meg at 211 hester (som ikke høres mye ut i dag) fortsatt kicker godt ryggraden ved full blås 8) Jeg er ikke i mot senk bare ikke det blir helt sånn Stanceworks opplegg, men det viktigste er å ha bilen slik du trives med den og ikke bry seg om hva andre synes. Det ser du jo på meg og min E34 og utrolig nok så har jeg fått veldig mye positive tilbakemeldinger, mer en jeg hadde trodd faktisk :)

 

Nydlige høstbilder av toppers bil Fredrik.

Takk for det Jan, hyggelig å høre :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenker på glasset til langlyset på passasjersiden :)

 

Noe som gjør at jeg liker M30'n best er det gjevne og solide momentet den har hele veien. Utrolig komfortabelt å kjøre med. Drar sterkt fra 1500o/min så man slipper å gire ned for å akselere i oppoverbakker, gjøre forbikjøringer, og lignende.

 

Den drar jo selvsagt relativt godt når man pisker den hele veien ut, men det er ikke nødvendig til hverdags for å følge med i traffikken, og veeeel så det :)

 

Orginalt er bra det, er jo trossalt merket vi hovedsaklig liker, og ikke alt på ettermarkedet. Så lenge bilene holdes vedlike, og har eiere som bryr seg om bilene vil de forholde seg slikt de rullet ut fra fabrikk, og fremdeles treffe målgruppen de var beregnet for. (Om det ga noe mening :P)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenker på glasset til langlyset på passasjersiden :)

 

Noe som gjør at jeg liker M30'n best er det gjevne og solide momentet den har hele veien. Utrolig komfortabelt å kjøre med. Drar sterkt fra 1500o/min så man slipper å gire ned for å akselere i oppoverbakker, gjøre forbikjøringer, og lignende.

 

Den drar jo selvsagt relativt godt når man pisker den hele veien ut, men det er ikke nødvendig til hverdags for å følge med i traffikken, og veeeel så det :)

 

Orginalt er bra det, er jo trossalt merket vi hovedsaklig liker, og ikke alt på ettermarkedet. Så lenge bilene holdes vedlike, og har eiere som bryr seg om bilene vil de forholde seg slikt de rullet ut fra fabrikk, og fremdeles treffe målgruppen de var beregnet for. (Om det ga noe mening :P)

Er det glasset du snakker om ja, herregud jeg er treig altså ;) Ja det er rett og slett ett slags irr som har dannet seg på "krommen" inni selve lykta, har sikkert vært noe fukt der over tid. Har lenge tenkt å bytte lykta og jeg gjør det når jeg kommer over en lykt, men det står ikke øverst på prioriteringslisten. Skrives på patina kontoen foreløpig ;)

Det jeg liker så godt med bilen er hvor mye bil for pengene dette er, tross sin høye alder så leverer den fortsatt varene som om den skulle vært en helt ny bil. Ett godt bevis på god BMW kvalitet, vis meg den Ford eller Volvo på 20 år fortsatt er like god å kjøre, like helt interiør eller like driftsikker ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal bytte lykter snart på min, kan sikkert få kjøpt de gamle til en billig penge :)

 

Så lenge de får det vedlikeholdet de trenger, og problemer ikke utsettes så er de ganske så holdbare ja. Blir spent på å se hvor lenge min holder seg nå som jeg snart er ferdig med det meste tenkelige av vedlikehold :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Har fått byttet litt olje og filter i dag :) Siden vi går mot vinter og kaldere årstider så valgte jeg en litt tynnere olje for bedre smøring ved kaltstarter. Valgte Castrol Edge 0-30 som er samme olja de heller på motorene på Bavaria, grei longlife olje selv om den skal byttes til våren igjen. Fire stykk nye Nokian Hakkapelitta R2 piggfri er også kjøpt men ikke montert ennå, litt tidlig med vinterdekk ennå ;)

post-47692-0-36870600-1383483782_thumb.j

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Fredrik 90 changed the title to Min 1994 E34 BMW 520IA Shadowline | Alpina B10 4,6 | E87 130i. Ny bil…igjen! S 133

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...