Gå til innhold

Min 1994 E34 BMW 520IA Shadowline | Alpina B10 4,6 | E87 130i. Tur til Nurburgring s.130


Anbefalte innlegg

På 16.6.2021 den 12.10, Mr. Erling skrev:

Interessant å se, @Fredrik 90.
Husker godt rustperlene på bakluka, skjult bak skiltet, på min F10.
Hvordan oppdaget du dette?

Jeg har ett falkeblikk når det kommer til sånne ting 😅 Men det er jo en kjent sak at om en E60 ruster så er det i bakluka og i nedkant av dører. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har lagt ut 545en på Finn.no, men er rett og slett litt i tvil om prisen er riktig. Til 175 000,- så er den desidert billigste E60 med V8er til salgs, men den er også den som er eldst og gått lengst. Neste på lista er en 2006 550i til 219 000,- så spørsmålet er hvor mye billigere min bil bør være? Ellers så har jo 550i ligget fra 220-280 000,-...lenge siden jeg har sett 545i til salgs så har ikke noe å sammenlikne med men antar at det bør være godt under 200 000,-. 

https://www.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=221618630

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Fredrik 90 changed the title to Min 1994 E34 BMW 520IA Shadowline. E60 545 *vurderes solgt*
9 minutter siden, Fredrik 90 skrev:

Jeg har lagt ut 545en på Finn.no, men er rett og slett litt i tvil om prisen er riktig. Til 175 000,- så er den desidert billigste E60 med V8er til salgs, men den er også den som er eldst og gått lengst. Neste på lista er en 2006 550i til 219 000,- så spørsmålet er hvor mye billigere min bil bør være? Ellers så har jo 550i ligget fra 220-280 000,-...lenge siden jeg har sett 545i til salgs så har ikke noe å sammenlikne med men antar at det bør være godt under 200 000,-. 

https://www.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=221618630

Lykke til med salg Fredrik .

Den prisen der da bør vel den ryke lett 😊

Ser jo hva andre skal ha for enkelte e6x´er.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, sveigis skrev:

Lykke til med salg Fredrik .

Den prisen der da bør vel den ryke lett 😊

Ser jo hva andre skal ha for enkelte e6x´er.

Takk for det 👍 Jeg gråter ikke om den blir værende litt til. Jeg sto på utsiden å hørte når Camilla kjørte avgårde med den i stad, lyden i denne bilen er gørr bøs når den kjører avgårde. Skikkelig classy V8er lyd😎

1 time siden, Shattered skrev:

Hva er planen framover nå? :P Du har vel både firmabil, G30 og E34? 

Jeg har vel egentlig ikke noen plan, men om den blir solgt så blir det noe annet halvgammelt med svær motor som jeg har lyst på. Drømmer om en E31 850i, men det er mer sommerbil og nå er jo sommeren i full sving. Så jeg vil ikke kjøpe noe jeg må sette rett på vinterlagring. Tror det må bli en bruksbil, tenker da E87 130i eller E90/91 335i. Kunne gjerne gått opp til E60 550i, men vil prøve noe annet også....selv om E60 med V8er bare må oppleves. Har kikka litt på USA import av Dodge Ram pickup, kunne vært kult å importert en sånn som personbil med bakseter. Men vil ikke bruke så mye penger, her snakker vi fort 300 000,- for en 2011 modell...da nærmer vi oss to andre drømmer og det er E92 M3 og E39 M5. Når det er sagt, Dodgen koster 300 000,- men på Finn.no så går personbilutgavene av disse for 450 000 kr og mer. Kunne blitt bra butikk 😅

Firmabilavtalen kvitta jeg meg med for ett år siden. Jeg var utrolig glad i Ford Mondeo, en undervurdert bil. Men etter å ha hatt ett par stykker så fikk jeg ikke lenger ta ut Mondeo som firmabil, så da sa jeg opp avtalen og kjører egen bil i stede. Angrer ikke, det har jo gitt plass for å kunne kose seg litt med ufornuftige biler som 545en 👍

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alltid spennende å lese dine innlegg @Fredrik 90

Det var ikke lenge du ville beholde 545'n men den kommer sikkert til å gå ''som-varmt-hvetebrød''😋

En ting med bruksbil og 3 -serien.
Har du sett denne karen på YouTube? 
Hvis ikke, er du inne for ''a treat''. Tipper du vil elske denne karens grundighet...?

Han har en  e46 Touring som bruksbil. 
Det er voldsomme saker når han ''fornyer'' bilene sine.
Se selv https://www.youtube.com/c/M539Restorations/videos


 

Endret av Mr. Erling
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 18.6.2021 den 18.06, Mr. Erling skrev:

Alltid spennende å lese dine innlegg @Fredrik 90

Det var ikke lenge du ville beholde 545'n men den kommer sikkert til å gå ''som-varmt-hvetebrød''😋

En ting med bruksbil og 3 -serien.
Har du sett denne karen på YouTube? 
Hvis ikke, er du inne for ''a treat''. Tipper du vil elske denne karens grundighet...?

Han har en  e46 Touring som bruksbil. 
Det er voldsomme saker når han ''fornyer'' bilene sine.
Se selv https://www.youtube.com/c/M539Restorations/videos


 

Hyggelig å høre Erling 👍 

Ja jeg har ikke hatt E60en så lenge, men det var faktisk heller aldri planen å ha denne lenge. Dette skulle kun være vinterbil for meg, så skulle den selges og erstattes av en sommerdrøm. Men pandemien ville det annerledes så jeg kom meg ikke utenlands for å hente sommerbil, så da har den bare blitt værende. Og når sant skal sies så har det ikke gjort noen ting, jeg nyter å kjøre denne bilen. Høres kanskje dumt ut for du som har en nydelig 650i med en praktfull N63, men E60 med V8er har virkelig sjel og personlighet...iallfall sett i kombinasjon av hva det koster. Dette var en bil til langt over millionen som ny, i dag føles den fortsatt som a million dollars. 545i er den av bilene jeg kjører mest i det daglige, først og fremst fordi jeg digger motoren og lyden. Men også siden jeg føler en suge bensin tåler lokalkjøring bedre enn autobahn lokomotivet mitt som går på diesel. V8ern er jo driftsvarm alt ved postkassestativet 😂 Også er det noe herlig ved å daily drive en V8er i dagens elbilhysteri 😎

Ååå kanalen til M539 Restorations har jeg brukt mange timer på, tror jeg har sett hver eneste video han har lagt ut. Er vel også denne kanalen som har fyrt opp ønsket mitt om en eldre BMW med V12er, helst E31 eller E32. Det arbeidet og den grundigheten han fremviser er så sykt inspirerende, og de BMWene han foretrekker treffer også meg midt i hjertet...fantastisk 😀

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bilen bikka 200 000 km her om dagen, den magiske grensa. Så nå har den ikke lenger gått lite for alderen 😂

33E44064-91B1-4D1E-8FC0-D4404745F385.thumb.jpeg.f481fdffef2f074998756168b6556ad3.jpeg

Ellers så hadde jeg meg en god kjøretur innover i landet i dag. Kone og barn reiste med svigermor på Sørlandssenteret så da fikk jeg litt alenetid med bilen. Nydelig å ta seg sånne turer for å klare hode litt 😀

67142F9C-FFC0-466C-938D-AD5C9A0A7CB5.thumb.jpeg.74338076ca78bb79984a81a4803123de.jpeg

5CF8C13E-9741-431E-A912-907767AF0444.thumb.jpeg.f8c5d6e58e02fdf909dafa0953fcc9e3.jpeg

Hadde meg en stopp for å strekke på beina. Nydelig landskap her i Åmli-traktene. Dette er favoritt ruta mi når jeg skal ha meg en god kjøretur på en fin dag 😀

53651B28-A553-48B7-983E-C3296EE7B476.thumb.jpeg.d4960fd3ab6b80c48ff9d5eba02ebf68.jpeg

Kjører på veier som @sveigis gjorde utrygge på 90 tallet en E28 528i 😂😎

217A01B4-FA06-4101-9E17-B0D9ABD6C053.thumb.jpeg.b8f78a601ece5c6f4355cd7bae892284.jpeg

Reflekterte litt over hvor moderne E60 føles. Man har Dynamic Drive som virkelig holder bilen flatt gjennom svingene. Hastighets avhengig Active Steering, det har jeg ikke på G30en en gang, du sitter støpt i kanskje de beste komfortstolene til BMW og du nyter lyden av V8ern som helt uanstrengt gir deg alle de kreftene du ønsker. Også tenker du at dette er en 17 år gammel bil, hvor bra må ikke dette ha føltes tilbake i 2004?...hva kunne du sammenlikne den med da? Vi hadde knapt mobiler med kamera, internett var gørrtregt og DVD var det hotteste du kunne se film på...men BMW klarte å klemme ut en bil som i 2021 stadig føles moderne å kjøre 👍 BMW har virkelig laget verdens beste biler, og om de fortsatt lager verdens beste biler må vi vente 15-20 år på å få svar på 😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja her kjenner jeg meg særs godt igjen overalt Fredrik ,og det er noen flotte veier ikke minst nydelig natur her du har kjørt ,dog veldig varmt og mygg så store som helikopter der 😅😅.

Jeg har jo bodd der i 27 år og naturen og landskapet er nydelig .

Men ja her har det blitt mil på bilene mine oppigjennom og veldig rart når jeg ser bildene .

Men sånn en tur er jo så fryktelig godt for kropp og sjel og ta .

Og du har jo rette bilen og reise på nettopp sånn en tur .

Som du nevner ,den drar jo litt på årene likevel komfortabel som en nyere en og da er alt bare gøy.😊

Ps et tips ,selv om slettene er lange og fristende er det to ting som du må være obs på her nå for tiden ,elg og politi de liker seg der nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 timer siden, sveigis skrev:

Ja her kjenner jeg meg særs godt igjen overalt Fredrik ,og det er noen flotte veier ikke minst nydelig natur her du har kjørt ,dog veldig varmt og mygg så store som helikopter der 😅😅.

Jeg har jo bodd der i 27 år og naturen og landskapet er nydelig .

Men ja her har det blitt mil på bilene mine oppigjennom og veldig rart når jeg ser bildene .

Men sånn en tur er jo så fryktelig godt for kropp og sjel og ta .

Og du har jo rette bilen og reise på nettopp sånn en tur .

Som du nevner ,den drar jo litt på årene likevel komfortabel som en nyere en og da er alt bare gøy.😊

Ps et tips ,selv om slettene er lange og fristende er det to ting som du må være obs på her nå for tiden ,elg og politi de liker seg der nå.

Ja jeg synes dette er en veldig fin rute å ta, kjøre opp via Froland, over til Dølemo, videre over til Åmli og ned via Ubergsmoen og Fianekrysset. Så kan man velge om man vil returnere til Arendal via gamle E18 eller den nye firefelts E18.

Flott natur her oppe, med flotte veier, er det jeg liker med denne runden er variasjonen av veier man kjører på. 

Ellers så holder jeg konsekvent fartsgrensen her oppe, når jeg er ute å koser meg sånn som i går så handler det ikke om å kjøre fortest mulig, men å nettopp nyte turen 👍

17 timer siden, HenrikSolberg skrev:

Vurdert E60 M5?

Den kan du kjøre i V8 modus om du vil 😉 Bra du ikke vurderer elbil!

Jo jeg har vurdert en E60 M5 flere ganger, første gang i 2013 før jeg kjøpte F10. Men jeg har vel hver gang konkludert med at jeg ikke tørr eie en sånn bil med de utfordringene den har med motoren. 

Når det kommer til elbil så har jeg tatt ett standpunkt, og det er å vente til slike biler blir tvang. Jeg hverken gidder eller orker å styre med lading, planlegging av stopp, varmt og kaldt batteri osv. Jeg vil ha det lettvint og forutsigbart, og det er å kunne fylle alle veier, på pumper som aldri er ute av drift eller som det er kø til. Når vi kjørte til Lillehammer nå, så ser jeg barnefamilier med e-Tron og Tesla som står å lader alle veier langs motorveien, stakkars folk...de er jo slaver til bilen sin. Der må de stå til bilen er klar for å kjøre videre...neitakk 😅

13 timer siden, FredrikE24 skrev:

Etter å ha kjørt E61 en tid, så er jeg imponert. Må innrømme det. Den kjører så utrolig bra. Litt stumpete, men Gud bedre og den spiser svinger.. Går i den retningen man svinger. Flatt.

Ja det er imponerende biler, teknisk og designmessig så holder de seg veldig bra. Kjører bra og med Dynamic Drive så tar den svinger flatt, min har i tillegg M-sport understell så den er veldig godt satt opp for inspirerende kjøring. Eneste jeg merker som også kjører G30 er at det har skjedd mye på girkasse fronten siden E60, her viser den sin alder. Kassa i G30 er i dag så effektiv at å sjalte selv egentlig ikke er nødvendig, den finnes selv alltid ett gir som passer motorens turtall. På E60en må man sjalte selv for å få maks potensiale ut av motoren, men fy for en fest det er når man gjør det. Under normal kjøring i Automat modus så går det tregere, selv om det hele reddes mye inn av V8erns sterke moment. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Fredrik 90 changed the title to Min 1994 E34 BMW 520IA Shadowline | Alpina B10 4,6 | E87 130i. Tur til Nurburgring s.130

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...