Gå til innhold

Min 1994 E34 BMW 520IA Shadowline | Alpina B10 4,6 | E87 130i. Tur til Nurburgring s.130


Anbefalte innlegg

Gratulerer / kondolerer med salg! Ikke bare bare å selge bil om dagen. 

Da blir vel det neste V12 da? :D Jeg så litt på E65 760i på blocket for en stund siden til fine priser. Her er vel LCI å foretrekke, litt færre av de mener jeg å huske. Dette må være seriøst mye bil for pengene hvis man finner en med fin historikk.

Eller blir det kanskje eldre bil, E31 850 kanskje? eller 750 E32 eller E38? Dette begynner å bli dyre biler, kanskje E32 750 er den som er minst ettertraktet av disse tre??

Spennende å se hva du ender opp med! Benz har jo ogå nydelige 12-er maskiner.. :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Andreas_R skrev:

Gratulerer / kondolerer med salg! Ikke bare bare å selge bil om dagen. 

Da blir vel det neste V12 da? :D Jeg så litt på E65 760i på blocket for en stund siden til fine priser. Her er vel LCI å foretrekke, litt færre av de mener jeg å huske. Dette må være seriøst mye bil for pengene hvis man finner en med fin historikk.

Eller blir det kanskje eldre bil, E31 850 kanskje? eller 750 E32 eller E38? Dette begynner å bli dyre biler, kanskje E32 750 er den som er minst ettertraktet av disse tre??

Spennende å se hva du ender opp med! Benz har jo ogå nydelige 12-er maskiner.. :) 

Takk for det 😀

Jeg tror faktisk ikke det blir V12er i denne omgang, hadde jeg solgt bilen på våren/forsommeren så hadde jeg gått for en 850i. Men nå trenger jeg en bil jeg kan kjøre til høsten og vinteren, siden jeg ikke bruker E34 når de salter. Kom ut en sort E32 750i på Finn.no som jeg falt litt for, det hadde vært en enkelt prosjekt å fått i originalstand. Men igjen, 33 år gammel V12 bil er kanskje ikke det beste å kjøre mellom jobb, butikk og barnehage igjennom høsten og vinteren. E65 760i er en bil på bucketlista, men enda høyere på lista står E38 750i....men de begynner å bli sykt dyre.

Foreløpig kikker jeg på følgende:

F10/11 550i xDrive

2010-2011 Chevy Camaro SS

E90/91 335i LCI xDrive

2010-2011 Dodge RAM 5,7 Hemi

E87 130i

E46 M3

E39 M5

Må se litt på hva som lønner seg å ta inn, og hva som er gunstigst å bli kvitt igjen til våren. E60en ble grei butikk, men tok evigheter å få solgt pga udugelig kjøpergruppe. Dette ødela for planen om en sommerbil. Er derfor det befinner seg to Amcars på lista, har veldig god erfaring med å bli kvitt Amcars. Noen Benz blir det nok ikke, med mindre noen har en strøken C126 560 SEC å selge meg 😅

2 timer siden, sveigis skrev:

Gratulerer med salg .

Blir spennede å se hva som dukker opp nå Fredrik😊😊

Takk for det 😀

Ja jeg vet jo ikke selv hva jeg skal ha så dette blir spennende 👍

Lenke til kommentar
Del på andre sider

E91 335i med dkg må vær toppen av kransekaka om man vil ha touring 3-serie, hinsides rå girkasse!

i norge har du mindre en 10 brukbare e39 m5 facelift, mulig du må ut av landet for å finne noe brukbart.. disse begynner å bli dyre om dagen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 timer siden, scoot skrev:

Ser jo du titter på Dodge RAM med hemi, skulle ikke klinka til på en SRT-10 da? Blir kanskje noe gammelt, men den er fortsatt på min bucket list.

Nja, jeg har vel egentlig aldri falt helt for RAM SRT10. Det er helt klar en rå bil for sin tid, men i dag så føler jeg at dette konseptet er litt meningsløst. Det er jo en ubrukelig bil, kun bakhjulstrekk, ikke bakseter og den har ikke de egenskapene man gjerne vil ha i en pickup. SRT-10 er liksom verken det ene eller det andre, ikke er den brukenes som banebil og ikke er den brukenes som pickup, men den eneste plassen den er ment for er på bane....du skjønner? F150 Raptor og RAM TRX er biler som imponerer meg mye mer, dette er fullsize pickups som går 0-100 på 4 tallet, trekker 3,5 tonn, kan kjøre 160 km/t på en grusvei, har plass til hele familien og er offroad kapable. 

Men jeg har full forståelse for at folk har RAM SRT-10 på sin liste, dette er jo en bil som skapte mye furore da den kom...dette var jo på en tid bilinteressen for meg ble formet så betydning har den jo absolutt. Vi husker jo alle Tommy Rustad i Autofil som kjørte den på bane, samt at en på skoleveien min hadde en sort som sto i oppkjørselen som jeg beundret hver dag på vei til skolen :D  

12 timer siden, Ingvaldsen skrev:

E91 335i med dkg må vær toppen av kransekaka om man vil ha touring 3-serie, hinsides rå girkasse!

i norge har du mindre en 10 brukbare e39 m5 facelift, mulig du må ut av landet for å finne noe brukbart.. disse begynner å bli dyre om dagen

Men de er vanskelige å finne, veldig mye med vanlig automat og veldig mye 335d. 

E39 M5 er med på lista, men jeg sliter litt med å rettferdiggjøre å kjøre en sånn som daily igjennom vinteren. Men prisene er på vei opp, og derfor sjekker jeg ut disse også om man skulle komme over noe brukbart. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Fredrik 90 skrev:

 

Men de er vanskelige å finne, veldig mye med vanlig automat og veldig mye 335d. 

E39 M5 er med på lista, men jeg sliter litt med å rettferdiggjøre å kjøre en sånn som daily igjennom vinteren. Men prisene er på vei opp, og derfor sjekker jeg ut disse også om man skulle komme over noe brukbart. 

335d er hinsides kult om trf for tuklet med den, den blir ubeskrivelig!

men dukker stadig opp enn eller annen e9x med dkg

en e39 tåler ikke salt, den ruster fra innsiden å ut så er det noe synlig er løpet kjørt. Da er alt etter 2005 langt mer rustbestandig mtp karosseri, men 08 mod x5 min med 300k på tellern er rustfri i hele karosseri både over å under.. det er ingen e39 etter 300k å 14 år i salt

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Fredrik 90 skrev:

Nja, jeg har vel egentlig aldri falt helt for RAM SRT10. Det er helt klar en rå bil for sin tid, men i dag så føler jeg at dette konseptet er litt meningsløst. Det er jo en ubrukelig bil, kun bakhjulstrekk, ikke bakseter og den har ikke de egenskapene man gjerne vil ha i en pickup. SRT-10 er liksom verken det ene eller det andre, ikke er den brukenes som banebil og ikke er den brukenes som pickup, men den eneste plassen den er ment for er på bane....du skjønner? F150 Raptor og RAM TRX er biler som imponerer meg mye mer, dette er fullsize pickups som går 0-100 på 4 tallet, trekker 3,5 tonn, kan kjøre 160 km/t på en grusvei, har plass til hele familien og er offroad kapable. 

Men jeg har full forståelse for at folk har RAM SRT-10 på sin liste, dette er jo en bil som skapte mye furore da den kom...dette var jo på en tid bilinteressen for meg ble formet så betydning har den jo absolutt. Vi husker jo alle Tommy Rustad i Autofil som kjørte den på bane, samt at en på skoleveien min hadde en sort som sto i oppkjørselen som jeg beundret hver dag på vei til skolen :D  

 

For all del bilen er ikke brukbar til noe overhodet. Men den episoden husker jeg godt også, og det er noe med at det er tidenes dummeste påfunn som gjør at jeg vil ha den en gang. Pickup, V10, Manuell, RWD - det er så dumt at det er tøft. 😅

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha ja er vel få biler som er så ufornuftige som en SRT10 😛 

E46 og E39 ruster bort i dagens saltede veier, så jeg ville ikke gått for en av dem.

E91 335i er en rå bil, kanskje den er kurant å ta inn også? Jeg er usikker på om den kom med DKG, tror det var bare E92 som hadde dette tilvalget?? Eller tar jeg feil nå?

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fint at du fikk solgt 545i'en, mens leken stadig var god. Jeg er faktisk litt imponert over hvordan du gjennomførte dette prosjektet uten å løpe inn i store kostnader. Det er dette som er kult hvis man finner den rette bilen og samtidig nogenlunde vet hva man gjør. Kjøpe bilen, nyte restene av en gammel og fin bil uten store kostnader og deretter selge den igjen til den rette personen med det samme mindsettet (altså at vedkommende vet hva han går til). Dette er betydelig enklere sagt enn gjort og du har min respekt i så måte.

Av de bilene du har skissert tenker jeg at E87 130i er den mest fornuftige, men også F10/11 550i xDrive står høyt i kurs (spesielt som 2014 modell eller senere). Bilene er selvfølgelig helt forskjellige, men rimelig kule begge to bare du finner den rette bilen. En E65 760i eller Alpina B7 hadde jo vært ekstra kult å følge med på fra sidelinjen her inne, men så snakker vi på alle måter om et temmelig risikabelt prosjekt. Mye kan gå galt og jeg vil tro at disse bilene ikke er helt enkle å selge igjen, men veldig kult hadde det uten tvil vært... :)  

Endret av Fredrik
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er det vel på tide at du tar steget helt opp og kjøper deg en M, Fredrik :) 

Får ganske pene F06/F12 M6 om dagen til ikke altfor avskrekkende priser. E92 M3 synes jeg ligger litt høyt i Norge, men pene biler. Ellers gir jo også F80/F82 mye kjøreglede for pengene. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, Ingvaldsen skrev:

335d er hinsides kult om trf for tuklet med den, den blir ubeskrivelig!

men dukker stadig opp enn eller annen e9x med dkg

en e39 tåler ikke salt, den ruster fra innsiden å ut så er det noe synlig er løpet kjørt. Da er alt etter 2005 langt mer rustbestandig mtp karosseri, men 08 mod x5 min med 300k på tellern er rustfri i hele karosseri både over å under.. det er ingen e39 etter 300k å 14 år i salt

 

 

Ja 335d med de riktige "modifikasjonene" blir jo en skikkelig rakett, det blir en M3 killer. Jeg synes det er så rått med dieselmotorer som går godt, helt utrolig for ett potensiale. 

Ellers så er det jo som du sier, E46 og E39 er noen rustbøtter. Dessverre så er ikke en M3 eller M5 noe mer rustbeskyttet enn øvrige modeller så dette er noe som gjør meg betenkt. Jeg skal nok klare å holde rusta unna en vinter, men det blir liksom for galt uansett. 

6 timer siden, Andreas_R skrev:

Haha ja er vel få biler som er så ufornuftige som en SRT10 😛 

E46 og E39 ruster bort i dagens saltede veier, så jeg ville ikke gått for en av dem.

E91 335i er en rå bil, kanskje den er kurant å ta inn også? Jeg er usikker på om den kom med DKG, tror det var bare E92 som hadde dette tilvalget?? Eller tar jeg feil nå?

Utfordringa mi er at jeg har så utrolig lyst på M bil eller Alpina nå. Jeg tenker at jeg vil holde meg innenfor 350 000,- og da er man på E46 M3 og E39 M5...gamle biler som ruster men det er jo også gullalderen til BMW. Men det er derfor jeg også vurderer noe nyere som egner seg litt mer som daily enn disse klassikerene. Jeg er bla enormt svak for Chevy Camaro, manuell varsjonen har LS3 motoren på 6,2 liter yter 426 hk...det er mye motor for penga 😅

4 timer siden, Fredrik skrev:

Fint at du fikk solgt 545i'en, mens leken stadig var god. Jeg er faktisk litt imponert over hvordan du gjennomførte dette prosjektet uten å løpe inn i store kostnader. Det er dette som er kult hvis man finner den rette bilen og samtidig nogenlunde vet hva man gjør. Kjøpe bilen, nyte restene av en gammel og fin bil uten store kostnader og deretter selge den igjen til den rette personen med det samme mindsettet (altså at vedkommende vet hva han går til). Dette er betydelig enklere sagt enn gjort og du har min respekt i så måte.

Av de bilene du har skissert tenker jeg at E87 130i er den mest fornuftige, men også F10/11 550i xDrive står høyt i kurs (spesielt som 2014 modell eller senere). Bilene er selvfølgelig helt forskjellige, men rimelig kule begge to bare du finner den rette bilen. En E65 760i eller Alpina B7 hadde jo vært ekstra kult å følge med på fra sidelinjen her inne, men så snakker vi på alle måter om et temmelig risikabelt prosjekt. Mye kan gå galt og jeg vil tro at disse bilene ikke er helt enkle å selge igjen, men veldig kult hadde det uten tvil vært... :)  

Mange takk for hyggelig omtale 😀 Mye av ideen bak dette med å kjøpe disse bilene er jo at det skal kunne være nogen lunde fornuftig. Det er nok en god mengde flaks inni bildet her, men jeg bruker også litt tid på å kjøpe de bilene som jeg har god magefølelse for. Historien er jo at jeg egentlig hadde kjøpt en annen E60 545i som sto nord i Sverige, med litt tvilsom historikk... altså magefølelsen var ikke helt riktig. Men takket være plutselige Corona restriksjoner så kunne jeg ikke hente den, og da fant jeg bilen jeg endte opp med i en del av Sverige det var lov å reise til...her hadde jeg flaks. Bak den litt harry stylingen så skjulte det seg en meget godt ivaretatt bil, som ga meg muligheten til å virkelig nyte bilen uten å støte på skjær i sjøen. Og det viser jo bare at med godt stell og fornuftig bruk så kan selv de "dårligste" modellene til BMW være ganske bra biler. Når det kom til salg så vil nok mange si at jeg er litt sær, men jeg er av den oppfattning at man skal ikke selge bil til første og beste. Her kommer magefølelsen inn igjen, fyren som kjøpte bilen ga meg inntrykk av at han hadde satt seg inn i E60 og N62 motoren. Han var klar over kjølerøret i blokka og dårlige ventiltettningene når jeg fortalte om dette, som ikke var en issue på min bil men som man må ta høyde for kan dukke opp. Slik klar tale tålte ikke de andre som kikka på bilen, og da kuttet jeg dem ut.

1 time siden, Walkabout skrev:

Nå er det vel på tide at du tar steget helt opp og kjøper deg en M, Fredrik :) 

Får ganske pene F06/F12 M6 om dagen til ikke altfor avskrekkende priser. E92 M3 synes jeg ligger litt høyt i Norge, men pene biler. Ellers gir jo også F80/F82 mye kjøreglede for pengene. 

Det er helt klart ett stort ønske om å ta steget opp til M eller Alpina. Men jeg vil være helt sikker på å gjøre det riktig når det steget skal tas. Spørsmålet er om timingen er riktig nå med tanke på budsjett og forventet bruksområde fremover.

M6 er nok litt utenfor mitt prisbilde denne gang, E92 M3 begynner å nærme seg. De står høyt i Norge og de har også steget godt i Sverige, umulig å få inn noe til under 400 000,-. I fjor var dette mulig, så her har noe skjedd. E92 M3 står høyt på bucketlista mi, M3 med V8er er noe som frister stort.

1 time siden, papertiger skrev:

E87 130i Fredrik, den får min stemme :) siklet mye på disse og var innom blocket, var et par fine som lå der. Fremtidig klassiker! (eller allerede en Modern Classic?)

Jeg kommer også stadig tilbake til E87 130i, det er en bil jeg alltid har hatt veldig lyst på. Dog er utvalget dårlig i Sverige, enten er bilene modifisert eller så har de stoff seter og sveivevinduer. Så det er rett og slett en veldig vanskelig bil å finne, sto en blå en til slags i sommer som var helt riktig... Men ja...jeg ser meg selv i en 130i 👍

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 22.8.2021 den 22.49, Ingvaldsen skrev:

E91 335i med dkg må vær toppen av kransekaka om man vil ha touring 3-serie, hinsides rå girkasse!

Der skal du lete lenge, e91 335i ble aldri levert fra fabrikk med DCT kassa. E92 ble noen utvalgte levert med DCT kassa. 
 

Men stemmer for M6 GC Fredrik. Råere får man ikke! :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Fredrik 90 changed the title to Min 1994 E34 BMW 520IA Shadowline | Alpina B10 4,6 | E87 130i. Tur til Nurburgring s.130

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...