Gå til innhold

Min 1994 E34 BMW 520IA Shadowline | Alpina B10 4,6 | E87 130i. Tur til Nurburgring s.130


Anbefalte innlegg

18 timer siden, Nyheim skrev:

Flott lesestoff som alltid :)  Mye interesse i 545'en?

Mange takk for det, hyggelig å høre 😀 

Interessen har ikke vært den helt store ennå, mulig jeg er litt for dyr? Mange kunne tenke seg E60 med V8er, men folk vil ikke betale for det 😅 Jeg har avist en som var ganske interessert, en 20 åring fra Trøndelag. Du hører på spørsmåla at dette ikke er noen bil for vedkommende, gammal E60 med N62 kan man ikke selge til hvem som helst uten å unngå masse trøbbel i ettertid. Jeg ønsker å selge til noen som vet hva dette er og potensielt risikoen med sånne gamle luksusbiler som dette. Så får jeg heller gå ned i pris, gidder ikke å gå masse ned i pris og i tillegg ha en masse mas i etterkant fordi vedkommende tror at dette er det samme å drifte som en E46 316i. Så jeg sa klar i fra, du må gjerne komme ned å se på bilen og alt det der. Og vi kan godt diskutere pris... Men dekksparking og klaging over ting som er naturlig på en 17 år gammel BMW med 200 000 km gidder jeg ikke, så da sender jeg deg rett hjem igjen uten bil. Varsellampene begynte egentlig når han måtte fullfinansiere bilen, men han kunne ikke ta nedbetalinga på 10 år siden bilen var for gammel. Da tenker jeg, han her har ikke penger...og det første som ryker på bilen vil jeg få masse pes om i ettertid. Neitakk, da nyter jeg den heller litt til 😀

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror jeg har nevnt det før, men det er en god vurdering av deg her.

En Audi C4 S4 2.2 Turbo ble flippa her. Kjøper kom fra Trøndelag, fikk sitte på en tur, tegnet et Cresco-lån på stedet og man fikk pengene. Bilen var stygg som juling, men var tålig bra til prisen på 38 000kr den gang.

Overtok bilen og forsvant med spinn på alle fire hjul. To uker senere får man en telefon fra selger. Nå var det ikke moro lenger fordi første avdrag hadde kommet. Så ville heve kjøpet. Hadde tatt NAF-test og greier.

Han kom selvfølgelig ingen vei med dette som følge av at det var en gammel herja bil til en så lav pris.

Med din bil vil en potensiell kjøper kunne bygge en bedre sak muligens.. Her bør kjøper vite ganske klart hva man går til.

Jeg understreket fra første stund da jeg kjøpte min E61 at når jeg hadde kommet meg hjem med bilen var ansvaret mitt, og jeg kom aldri til å reklamere på bilen. Da var det lett å prute..!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bra vurdering her :)

Ser desverre flere spreke biler som ender hos ungdommer som ikke aner hva det koster å holde disse i drift.

Nyt bilen og vent med å selge til du finner en som vet hva dette er og behandler den deretter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Smart Fredrik, god vurdering. Det samme tenkte jeg på Cooper S'en. Ikke så mange 20-åringer som måtte fullfinansiere som var interessert der, men når jeg til slutt solgte til en nylig pensjonert mann som hadde hatt ørten classic Minis som ung, følte jeg meg relativt trygg på at det ikke kom noe tull i etterkant. En slik Cooper S krever på samme måte som din 545i en del innsats for å holde fin, og det er ikke bare tut og kjør, og det er bedre å selge til en som er inneforstått med at dette er en slik type bil. Jeg skrev en svært ærlig annonse med alle kjente "feil og mangler", samt la den ved kontrakten for å ha det formelle i orden. Kjøper tok også over ansvar for bytte av bremser og videre feilsøking på ladetrykksproblemet mot avslag i prisen, og mistet dermed reklamasjonsrett på dette som følge av det. Viktig å få med alle slike ting i kjøpekontrakt, også om du selger bil "uten reklamasjonsrett".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det er godt å høre at dere er med meg i min avgjørelse, å selge bil privat er ikke alltid like greit 😅 Jeg tenker at så lenge jeg finner en kjøper som skjønner hva dette er, og jeg opplyser om de feil/svakheter jeg vet om i kontrakten så skal dette gå bra 😀 Jeg kan godt selge til en 20 åring, men jeg må selge til rett person. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

34 minutter siden, Fredrik 90 skrev:

Ja det er godt å høre at dere er med meg i min avgjørelse, å selge bil privat er ikke alltid like greit 😅 Jeg tenker at så lenge jeg finner en kjøper som skjønner hva dette er, og jeg opplyser om de feil/svakheter jeg vet om i kontrakten så skal dette gå bra 😀 Jeg kan godt selge til en 20 åring, men jeg må selge til rett person. 

Her støttes det fullt ut Fredrik ,en annen ting er jo og om du selger til en av de yngre som kanskje ikke har helt peil på hva dette er ,så kan du jo og være sikker på det er en muggen far som skal true med det ene og andre ,så ja du gjør det lurt i å sondere kjøper litt på denne .

Skulle jeg få en Lotto imorgen ,så fører jeg over med en gang .

Satan denne skulle jeg kost meg med ,hvertfall mtp at denne ikke bruker noe mer til sånn kjøring jeg driver med kontra e34en 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, sveigis skrev:

Her støttes det fullt ut Fredrik ,en annen ting er jo og om du selger til en av de yngre som kanskje ikke har helt peil på hva dette er ,så kan du jo og være sikker på det er en muggen far som skal true med det ene og andre ,så ja du gjør det lurt i å sondere kjøper litt på denne .

Skulle jeg få en Lotto imorgen ,så fører jeg over med en gang .

Satan denne skulle jeg kost meg med ,hvertfall mtp at denne ikke bruker noe mer til sånn kjøring jeg driver med kontra e34en 😊

Ja man må være litt forsiktig når man selger, men selv folk man tror er fornuftige kan vise seg å ikke være det. Jeg solgte bla min Excursion til en 65 åring fra Ålesund, han hadde god greie på sånne biler virka det som. Jeg solgte bilen med mangel lapp, ettersom han hadde så dårlig tid med å få den. Jeg slo selvsagt av prisen og skrev dette inn i kontrakten. Så fant hans lokale verksted en hel haug med nye feil når de tok EU sjekk av bilen, så da ville han ikke ha bilen og forlangte å heve kjøpet. Glem det sa jeg, les hva du skrev under på. Så løp han til NAF advokat, som kontakta meg og konstanterte at han ikke hadde noen sak. Så ble det stille, men fy søren så irritert jeg var 😀

Ja nå ligger snittforbruket på 1,08 bare, så det har gått litt ned. Også har jeg blitt mer vant med bilen så jeg gasser ikke så mye for å høre V8ern som jeg gjorde i starten 😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...
  • 2 weeks later...
På 22.7.2021 den 23.05, Dusy skrev:

https://www.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=225206413

Da var den lagt ut ser jeg, lykke til med salg! :) Lekker bil.  

Blir det Mach-E på deg med andre ord? :D 

Ja nå prøver jeg en gang til 😅 Takk for det 😀

Nei noen Mach-e blir det nok ikke, men jeg liker den bilen veldig godt. Har kjørt mye med den i sommer, eneste elbilen som nesten passer mitt bruk. Men blir E60en solgt så frister det enten med en M bil eller Alpina. Har kikka litt på USA import av 2011 Chevy Camaro også, eventuelt F10 550i....eller E87 130i 😅 Så jeg får se hva det blir, en ting er iallfall helt sikkert og det er at elbil blir det ikke 😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det skjønner jeg godt! Er jo gøy å få prøvd ut diverse must-have biler før det blir et totalt "forbudt" å eie slike biler på sikt! :) Blir gøy å følge med på hva du ender opp med som neste bil, noe gromt blir det jo uansett. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Dusy skrev:

Det skjønner jeg godt! Er jo gøy å få prøvd ut diverse must-have biler før det blir et totalt "forbudt" å eie slike biler på sikt! :) Blir gøy å følge med på hva du ender opp med som neste bil, noe gromt blir det jo uansett. 

Ja det er akkurat sånn jeg også tenker, har en Bucket liste som jeg så smått har begynnt å jobbe meg igjennom. Umulig å si hva fremtiden vil bringe, derfor hiver jeg meg litt rundt. Særlig etter biler man må importere pga lavt utvalg i Norge. Sånn avgiftene er lagt opp nå for eldre motorsterke biler så er jo det en gavepakke.

1 time siden, HenrikSolberg skrev:

Er E60 solgt siden annonsen er inaktiv? 🙂

Nei har den ennå. Publiserte annonsen på nytt pga en skrivefeil, ser ut som annonsen har blitt opprettet på nytt 😅 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det skjer ikke så mye om dagen, begge disse to gamle sliterene går som hverdagsbiler og leverer absolutt driftsikkerhet. Selv E60en, den bare funker...hver eneste dag uten feilmeldinger og feilslag. Jeg har virkelig fått ett nytt syn på E60 og denne generasjonens driftsikkerhet, men det er vel kanskje sånn det er når man hver dag går rundt og venter på det værste 😂

01581FDA-4C66-4DFA-A38D-C681743EB8A7.thumb.jpeg.33f96add23720999f3d8387f68d1729d.jpeg

7FC38A33-3C40-4D55-AF67-8D4ABFA18EA8.thumb.jpeg.a4317bb666e637bdd33220d1a1167e76.jpeg

Har brukt E34en til litt langkjøring, den er så syyyykt behagelig å kjøre på motorveien med. Den duver avgårde, du sitter sofamykt i skinnstolene (åssen skinn er dette egentelig? Vannbøffel?) og støyen i cupeen er som på en moderene premiumbil. Sper på med litt Modern Talking på popanlegget, det er rart med det men sånn skikkelig 80 talls musikk kler å bli spilt av inni en E34...det bare passer sammen på en måte 😅

E047FA5B-BEFB-4F97-A84D-C8AD3AD3E14F.thumb.jpeg.613cc4572f9964860407ef84ccef5d83.jpeg

Fjerna skiltholderen bak på E60en, vet ikke hvorfor men hadde bare lyst til å prøve. Ble jo mye "renere" da 👍

4A3E8514-5336-4D43-AB04-243742E29570.thumb.jpeg.39e691c1d7582ced704698667b45aeab.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Fredrik 90 skrev:

Jeg har virkelig fått ett nytt syn på E60 og denne generasjonens driftsikkerhet

Vittig at du nevner dette .

Gud hvor mange pekefingre jeg fikk av folk da jeg skulle kjøpe min e61 .

Var til og med en som var såpass freidig i kompisgjengen min som sa ;

Godt du har arvet penger ,for du trenger alt av oppsparte midler når du velger å kjøpe det dritet der 😓.

Men den som ler sist ler best aldri hatt en så god bil så her får du min støtte .😎👍

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Måtte en liten tur til Larvik i dag, så da kjørte jeg like godt ut den aldrene Autobahncruiseren 😀

2CFFFE36-7A3D-42F5-A7BE-7EA16C7938BB.thumb.jpeg.8ada5261f081afb057512818ce59398c.jpeg

Vi tok lunsj på Bøkeskogen Kro, 117,- kr for ett rundstykke og en brus takk!! Er jo kun Gardermoen som er grådigere 😂

4689585B-6BC1-4DDF-A38F-908EE06F99A8.thumb.jpeg.4c36cc163375422ddac0293d4a8db7f6.jpeg

Men så ble jeg nyskjerrig, rett nedenfor Bøkeskogen gikk jo den gamle E18 frem til firefelten ble åpnet i 2017, fins den gamle veien ennå tro? Tunellen Larviksporten er fylt igjen, og Viadukten rett syd for denne er sprengt bort. Men nord for Larviksporten eksisterer fortatt en kilometer eller to med den gamle nedlagte E18. Og da var oppdagelsesferden i gang, veihistorie er er veldig artig (men nerdete) 😂

Og vist fant vi etter litt leting rester av gammel E18..

91DD54BA-CD35-4D57-B315-7DECAE4A3F44.thumb.jpeg.c6c7375518ca7678ea0068496caa7b37.jpeg

0F26F88A-A206-4DA8-A623-E6C03E776EED.thumb.jpeg.1b4e88d52e463e515450533f56df4bf1.jpeg

C6483686-B0AA-4BB3-96C1-0D853B0A45E8.thumb.jpeg.7a00a1e523ae89b4715bb334cbf09eaf.jpeg

Var nesten litt surrealistisk å kjøre her nå, har jo kjørt her så mange ganger...særlig med E34en. Planen er vel på sikt å gjøre dette om til turløype eller noe, men var kult å stikke innom.

Tilbake på den nye veien 😀

E733ED6C-4E30-4CAE-9F9C-77E7C6F0B6A8.thumb.jpeg.28ed1921f5842ff90269ef1e4b542cb4.jpeg

Men når jeg kom hjem så spotta jeg en oljeflekk på garasjegulvet, den så jeg ikke før jeg reiste. Søkte litt rundt for å finne kilden, litt vanskelig når man har kjørt i timesvis i 130 km/t og fartsvinden har kødda med løypa til oljelekkasjen. Men jeg lurer på om den kommer fra denne pluggen her, plassert i toppen rett over klimakompressoren. Men hva er dette for en plugg? 

1363C63C-DFB6-47D0-B80A-00C3EDA56EC1.thumb.jpeg.2e1c821459218ad8c922a39b8623761f.jpeg

CAB867BA-F47F-4912-9E7B-C4EF443422B4.thumb.jpeg.73391f6f3b9cc5d986d84204ab4a57da.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Fredrik 90 changed the title to Min 1994 E34 BMW 520IA Shadowline | Alpina B10 4,6 | E87 130i. Tur til Nurburgring s.130

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...