Gå til innhold

Min 1994 E34 BMW 520IA Shadowline | Alpina B10 4,6 | E87 130i. Tur til Nurburgring s.130


Anbefalte innlegg

Enig så enig. Originale E34/E36 er sjelden vare for tiden. Synes denne er helt perfekt. Prikken over i'en er en original spiller som matcher interiøret. Du skulle ikke ha lyst til å oppgradere til 540 touring Fredrik? Praktisk bil i tillegg til E90 sedanen.

Ja det blir dessverre færre og færre, har kjørt forbi den lokale høggern noen ganger og spotter stadig ett flertall E34er stående i haugen med diverse kjipe Japsebiler og utrusta Volvoer over seg. Kjenner faktisk seriøst at jeg får ett litt trist drag og E34en liksom bare ivrer etter å komme forbi i redsel for at jeg skal ta av :wink: Å nei du, ikke så lenge jeg lever :kose:

Jeg skulle gjerne ha kjøpt din bil ESveen, tanken har faktisk seriøst streifet meg også. Ikke tvil om at den hadde vært perfekt for meg og vårt bruk i tillegg til E90en, men den er nok litt for kostbar for min del. Blir nok heller til at sparepengene går til en lillebror til 520en, i form av en F10 med en småsint sekser under panseret (kanskje bensin også 8) )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo ja, men og oppgradere fra en original E34 520 til en original E34 540i i tillegg til E90'en han har fra før kan ikke sies å være så galt.

Å ha en original E34 520iA pluss en E34 540i OG en E90 er vel ennå bedre? :)

Hadde vært rått, men må få plass til en E24 635CSI også :wink: Huff, blir dyrt dette.. :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har alltid synes E34 er finest som original, den har ett ryddig kraftfullt design og majestetiske linjer som gjør den elegant, selv 25 år etter dens lansering :) E34 er en blivende klassiker og ikke mange åra igjen før pene biler med litt motor og utstyr stiger i pris, hvis de ikke alt har begynt da... :? E34 er en Youngtimer etter min mening :)

Jeg kikket gjennom denne tråden tidligere i kveld fordi jeg ville se på en E34 med originale felger.

Det er vanskelig å finne gode dekk i 14-tommers originaldimensjon til E28. Velger man derimot 15-tommer, får man flere dekk å velge i, bedre dekk-typer og lavere pris. Og skal man ha 15-tommers dekk på E28, bør man se på hvilke 15-tommers felger fra E34 som kan brukes.

Men etter å ha blitt minnet om hvor pen en helt original BMW er, har jeg begynt å lure på om jeg heller skal kjøpe noen av de dyre 14-tommers dekkene og bruke originale E28-felger. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har i dag tilbrakt søndagen på lageret på jobb for å få shinet begge bilene innvendig, er fortsatt for kaldt å så ute å støvsuge og styre så det er greit å ha muligheten til å stå inne. Ble tid til en bitteliten fotoshoot av begge bilene også, de er blitt bittelit støvete siden jeg vasket dem i går men ellers så skal jeg ikke klage over tørre og fine veier. Bildene er ikke de beste da de er tatt med iPhone og i lav ettermiddags sol

ocz163sa167xumgmcb3z.jpg

xha7jkp7h8bv52iwla49.jpg

afjhp3jv1ndl5jcpojut.jpg

4ewj1p68ycfg908ntcpd.jpg

wd6n7jyu36jxnwg1f2tq.jpg

85mgogievwh2kumpfk6o.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Liker ikke E34 egentlig, men de vokser litt på meg når jeg ser en DØNN original en må jeg si

ser ut som et pent eksemplar :)

Takker for det Dirty :D Ja det er desverre mange E34 på veiene som ikke er så representative for modellen, men er de hele og originale så synes jeg de har sin sjarm altså :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bilen ikveld når du lå bak meg og den skinte som en sol.

Ble direkte irritert når jeg så på min nå. :twisted: .Men sånn er det når kjerringa har bestemt seg for at det skal males hjemme.Da blir bilvask satt til siden.

Du har hørt det før og for si det igjen:Nydelig med original E34.Den er bare fin denne vogna di.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...

Da har jeg fått på sommerhjula i dag, noe sent på året til meg å være dog :) Nye dekk at det også blitt for, ikke noe fansy dyrt noe men helt grei gummi til mitt bruk. Jeg kjører på 225/60 15 noe som visst nok begynner å bli en sjelden dimensjon sa han i dekk sjappa :roll: Men jeg er ikke helt fornøyd, det rister litt i hastigheter over 100 og det irriterer en nøyeper som meg, de sa at de hadde avbalansert hjula og det ristet ikke med vinterhjula eller med samme felgene i fjor :? Noen som vet hva det kan være, kanskje jeg burde la dekka få kjørt seg inn først før jeg syter :wink:

6l352dz0qsl4m9fgw3q3.jpg

uaog5fegt77ppy6igmin.jpg

Når jeg først har av hjulene så benytter jeg sjansen til å få vaska og spylt godt inni hjulbuene, kjører på med litt sterk Surfex HD avfetting og blåser rent med høytrykken. Utrolig mye grums og dritt som ligger oppunder der, finner rester ettergammel tektyl også. Trer for sikkerhetsskyld en pose over bremser for ikke å få dritt nedi der

ne2a8972iouc3t26zvf5.jpg

Sommerfelgene får seg en omgang med Billberry felgrens etter vinterdvalen, de var litt støvete etter å ha stått i boden

r6ixp579m6ehqy6mhghw.jpg

Original jekken har jeg aldri sett før, fant den gjemt bak noe beslag i bagasjerommet :P Ble nok den faste 2 tonns jekken jeg alltid bruker, denne så bare skummel ut :?

kkktcy2ydqhsn6bj13w1.jpg

lvp7bf0z40y8d7vyymca.jpg

zx4aoudh9epz8gk54la5.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er virkelig et smykke den bilen din Fredrik! Jeg liker at du holder den original, det er noe helt eget med de originale og urørte! :) Men har du bytta fjærer bak? Den er en smule lav på ræva :P

Trist å tenke på at min egen er en av de som havner på dynga om ikke så lenge, dumt, men sant :?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er virkelig et smykke den bilen din Fredrik! Jeg liker at du holder den original, det er noe helt eget med de originale og urørte! :) Men har du bytta fjærer bak? Den er en smule lav på ræva :P

Trist å tenke på at min egen er en av de som havner på dynga om ikke så lenge, dumt, men sant :?

Takker for det :D Ja bilen må være original, en E34 kler best å være helt original synes jeg :) Jeg opplever stadig å få kommentarer for at bilen ser flott ut, mange synes sikkert bilen er gørrkjedelig uten noe særlig felger eller senk men flertallet ser ut til å like bilen som den er.

Ja den er noe si på ræva men det plager meg ikke nevneverdig, merker ikke noe til det når jeg kjører heller men det blir nok bytting av fjærer/dempere på sikt. Litt av bilens "patina" (nå høres det som jeg snakker om en 30 år gamml bil men) det at den kanskje er litt si bak og har noen rustbobbler hist og pist :wink: Den har jo gått 240 000 km og er 19 år så noe vil det jo være, den er stadig i daglig drift men vedlikeholdes nok over gjennomsnitt bra. Tidens tann setter ikke lengere merker på bilen for å si det sånn, ikke så lenge den er i mitt eie :)

Hva er årsaken til at din bil kun har kort tid igjen, trist å måtte kaste en E34. Jeg føler på mange måter at E34 er for gode til å bli spiker av, kunne de ikke heller laga noe litt mer verdig av dem når de gjenvinnes. Jagerfly og naggler til Eiffeltårnet eller noe annet spesielt :P:wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stikk en annen plass og få limt lodd på innsiden så blir hjula litt penere:) Men er det ikke dyrt og kjøpe 225/60/15 Er vel en sjelden dim..

Ja tror jeg skal gjøre det, jeg kjører litt i jobbsammenheng og da en del på motorveien i hastigheter på 110 og 120 så jeg må ha det i orden. Ja det er ikke den billigste dimensjonen akkurat, de ville absolutt prakke på meg 205/60 men jeg ville ha samme dimensjon som sto på fra før. Føler biler er virkelig god og stabil å kjøre på dette, den ligger også på veien og har flott veigrep. Er jo kun en 520 med det er en tung rakker på 1550 kilo likevel :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Fredrik 90 changed the title to Min 1994 E34 BMW 520IA Shadowline | Alpina B10 4,6 | E87 130i. Tur til Nurburgring s.130

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...