Gå til innhold

Min 1994 E34 BMW 520IA Shadowline | Alpina B10 4,6 | E87 130i. Tur til Nurburgring s.130


Anbefalte innlegg

5 minutter siden, Saltkjelen skrev:

Godt under fem sekunder og noe du ikke hadde trodd du skulle ha. Luktet i utgangspunktet mye F80 M3 her, men med flere ukers leveringstid sier noe meg at det dukker opp en F3x Alpina B3 eller D3. Da er vi godt under fem sekunder. 

Skulle til å skrive G20 M340i, men den er vel ikke klar til bestilling enda...;) holder fortsatt en knapp på Alpina gitt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

G20 M340i er faktisk en bil jeg seriøst kunne tenkt meg. Jeg synes den nye 3-serien er skikkelig gjennomført med ett interiørdesign som overgår 5-serien. Den er dog litt for langt frem i tid, jeg trenger bil til sommerens roadtrip. 

Jeg føler meg litt slem som sitter å holder på dette, dere er jo så flinke til å komme med gode gjetninger. Veldig artig å høre alle de gode forslagene 😀 Kan si at det er vel stort sett kun madammen som vet hva det blir, ja også Pappa da. Han er like god til å gjennomskue løgnene mine nå som da jeg var 11 år så han gjennomskuet at noe var på frede... Det er ikke alle i min nærmeste krets som en gang vet at jeg skal få meg ny bil. Jeg liker egentelig å bare dukke opp med ny bil, men her inne på Bimmers så klarer jeg jo ikke holde kjeft 😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg setter en knapp på at det slettes ikke blir noen sedan her, men en SAV. X4 M40i :D 

Om du derimot dukker opp med en kraftig motorisert F06 så blir jeg nesten litt grinete (av misunnelse) :P 

Endret av Walkabout
Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 timer siden, Saltkjelen skrev:

Likingen til F90 må da bety at Alpina er rett spor. 😛

Trykker liker på alle innleggene jeg 😂

16 timer siden, Walkabout skrev:

Jeg setter en knapp på at det slettes ikke blir noen sedan her, men en SAV. X4 M40i :D 

Om du derimot dukker opp med en kraftig motorisert F06 så blir jeg nesten litt grinete (av misunnelse) :P 

Jeg kan nok si såpass at en SUV blir det nok ikke, liker å sitte lavt i biler med lavt tyngdepunkt. Men en X5 45e kan bli aktuell i fremtiden hvis ikke samme drivlinjen kommer i noe annet enn 7-serien.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har bilen vært hos verksted og fått lokalisert oljelekkasjen som jeg og @sveigis leita forgjeves etter. Oljen kommer fra lokket som sitter over registerkjedet, altså ikke lett å finne. Time for å få dette utbedret er bestilt, men det er ikke før over påske. Planen min var å kjøre denne bilen til København i påsken, men tør jeg det med en oljelekkasje? Det er ikke snakk om mye, kanskje en dråpe i døgnet som ligger på garasjegulvet. 

Alternativet er jo å kjøre firmabil, men da er hele vitsen med å kjøre ned borte. Jeg kjører jo på disse turene nettopp for å få opplevelser med egen bil. Hvis ikke så kan jeg ta fly. Jeg får heller ikke den nye bilen før påske...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, Fredrik 90 skrev:

Da har bilen vært hos verksted og fått lokalisert oljelekkasjen som jeg og @sveigis leita forgjeves etter. Oljen kommer fra lokket som sitter over registerkjedet, altså ikke lett å finne. Time for å få dette utbedret er bestilt, men det er ikke før over påske. Planen min var å kjøre denne bilen til København i påsken, men tør jeg det med en oljelekkasje? Det er ikke snakk om mye, kanskje en dråpe i døgnet som ligger på garasjegulvet. 

Alternativet er jo å kjøre firmabil, men da er hele vitsen med å kjøre ned borte. Jeg kjører jo på disse turene nettopp for å få opplevelser med egen bil. Hvis ikke så kan jeg ta fly. Jeg får heller ikke den nye bilen før påske...

Hvis det er så lite vil jeg tro det ikke er noe problem. Bare ta med litt ekstra olje :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sålenge du ikke har oljetrykk bak dekselet men kun en vanlig lekkasje så er det ikke noe problem. 

Hadde det vært oljetrykkgiveren eller f.eks. en plugg som sitter i en oljekanal ville jeg vært mye mere skeptisk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noe annet som jeg også vurderer når de først er inni der er å få satt inn en overhalt slik...

FF44D690-870C-4B74-85CB-A3B2204E8B2A.jpeg.8b949d4c564b4baa93c7ee2f1de75f92.jpeg

Etter å ha lest i trådene til @Mariuse34 så ble jeg oppmerksom på ett firma som heter Dr Vanos. Disse selger overhalte Vanos enheter til de fleste halvgamle BMW motorer. Min Vanos er garantert sliten, jeg kan høre at den rakler slik gjerne en gammel M50 som har gått litt gjør. Dette er kanskje en grei måte å få igjen litt bunndrag og hester på.

Nå er jeg jo i såfall i gang å bruker mer penger på bilen enn hva som faktisk er nødvendig. Slitt Vanos er jo helt ufarlig, men det er jo greit å ha ting på stell også da. Jeg er jo i gang med en litt lett restaurering, så da bør kanskje dette også være noe som er med på å forlenge bilens liv. Jeg bruker bilen mye, ja stort sett daglig og det å kanskje få tilbake litt effekt hadde vel vært greit.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, thbrekke skrev:

Overhalte min vanos enhet ifjor. Det er absolutt verdt det! Litt mer bunndrag etter overhaling enn før.

Ellers må jeg si du holder den bra! Ser flott ut. Gleder meg til å få min på vegen igjen snart, etter vinterlagring.

Det var godt å få en bekreftelse på 😀 Kunne nok trengt litt mer bunndrag her også ja, M50B20 somler fælt før den kommer seg opp mot 4000 rpm. 

Ellers takk for hyggelige ord 😀 Synes jo det er litt moro å holde den i orden, særlig nå som det virkelig begynner å bli få E34 igjen på veiene. Tenker det skal bli godt å få bilen ut på veien igjen, det er hyggelig å ratte E34. Jeg må ha ett avbrekk fra moderne biler av og til, hvis ikke bli jeg gal. Alt det jeg liker med mye biler (jeg er litt duppeditt frelst) er også det jeg hater med nye biler. Siden vinteren er kort og tørr her i sør så har jeg vinterdekk på og kjører egentlig bilen året rundt. Men det hender den står noen uker når det er fuktig og salt på veiene, det tærer godt på E34 stålet.. Men det er deilig nå som jeg kan begynne å bruke bilen virkelig mye, og til lengere turer i inn og utland.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Fredrik 90 changed the title to Min 1994 E34 BMW 520IA Shadowline | Alpina B10 4,6 | E87 130i. Tur til Nurburgring s.130

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...