Gå til innhold

Min 1994 E34 BMW 520IA Shadowline | Alpina B10 4,6 | E87 130i. Tur til Nurburgring s.130


Anbefalte innlegg

Bra alt ordnet seg omsider Fredrik 😊

Den viskosen ja ,den var et eget kapittel kombinert med bolt til pumpen .

Hadde gjort det samme selv ,du har betalt for tingene da må de rette opp i feilene de gjorde .😊

Nå er den oppe og går der den skal ser jeg og det er topp🙏😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 9.9.2021 den 9.10, Fredrik 90 skrev:

Barnestol synes jeg er ett vanskelig tema, den Sparco stolen vi har nå er festet med tre punkt sele hvor barnet er festet med firepunktsele i stolen. Burde nok ha vært en bakovervendt stol, noe vi har i G30en. Barnestol i E34 er uvanlig, når jeg henter i barnehagen så skiller jeg meg ut i blant sorte XC90 og nye Skoda Superb. Man kan si hva man vi om sikkerhet, og E34en mangler jo en del av det sammenliknet med G30en. Men nå er det nå enn sånn at vi for øyeblikket kun har disse to bilene, og vi er veldig avhengige av to biler for å få hverdagen til å gå opp så da må det bli sånn. En nyere "vinterbil" kommer på plass litt ut over høsten til å avlaste E34en når saltet kommer på veien :) 

Du får lese deg opp her https://www.tryggtrafikk.no/sikring-av-barn-i-bil/bakovervendt-sikring-er-best/


https://www.forbrukerradet.no/guide/2015/den-store-barneseteguiden/

Ikke helt ny guide fra Forbrukerrådet men mye bra uansett.

Stort sett alle isofix seter kan monteres uten isofix. Dytter bare inn isofix festene i setet, da bruker man beltet til å feste setet. Du setter bare inn bakovervendt sete og fester det med beltet i bilen om du ikke har isofix.

Isofix er fint å ha, men ikke et krav for å bruke bakovervendt sete. Gjør bruken en del enklere så klart.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 5 weeks later...

Ikke noe nytt som skjer, bilen funker og alt er vel 😀

Men jeg ga bilen litt innvendig pleie i dag, med bla full skinnrens 👍

C11B4D6A-BEB6-4E69-8C36-948335411613.thumb.jpeg.eb8925092571b65acffd5d0c7ec6f7c3.jpeg

Selv om jeg gjør dette med gjevne mellomrom så ser man her på sideputen kontra sitteflaten et det trengs 😅 

A3942017-8ABE-46D6-B5D2-338279BEA0FA.thumb.jpeg.88fc702e6846fb50b15f8cd7ee49b1f0.jpeg

Dette var filla etter å ha tatt førerstolen 😂

A45C0AC8-2F2D-47E4-8A0D-192F211F4426.thumb.jpeg.ff2c8cf69616c93f65c773a7c440ebce.jpeg

Ellers så må jeg jo bare berømme kvaliteten på disse bilene her. Skinnet ser så godt som nytt ut selv etter 300 000 km. Dette er en helt annen kvalitet enn det man får i ny BMW i dag. Før kjøpte man kvalitet, i dag kjøper man teknologi 😅

9B202FF6-7D29-4412-86CE-9FF77D61F6F2.thumb.jpeg.e1803b321745acffbb73804f9bb4fa1f.jpeg

Og en annen pussig ting jeg kom på når jeg nå dailydriver denne her igjen nå, så utrolig mye mer lettkjørt den i storbyen. Måtte en tur til Oslo, og i forhold til G30 så er jo dette en ypperlig bybil. Like stor som dagens 3-serie, veldig god oversikt med tynne stolper og store vinduer 👍

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja da kom den nye "vinterbilen" som etterhvert skal spare "Originalwagen" for vinterens ulumskheter.

Nå er jo ikke jeg som alle andre, noen kjøper kanskje en elbil eller en rimelig firehjulstrekker til å kjøre igjennom vinterhalvåret. Men ikke denna gutten nei, totalt blottet for all sunn fornuft 😂😂

Så jeg kjøpte en 2011 Chevrolet Camaro SS med 6,2 liters V8er med pene 426 hk. Fant den i Florida, kun kjørt 40 000 km og har komplett historikk. Har gått i Florida hele tiden, så den er strøken under.

23779B13-7A11-4376-A478-78E3E1780888.thumb.jpeg.8b016d4cb02c8149ddb82616b5e9b264.jpeg

AE3030AA-521E-4413-A651-38625B31CC87.thumb.jpeg.c95133b76be4576953cdd46b422ca1c6.jpeg

Bilen er selvsagt manuell, og har LS3 motoren rett fra Corvette. Det som er litt artig er at dette en bil fra tiden da amerikanske biler faktisk begynte å få litt ordentlige kjøreegenskaper, skikkelige bremser og brukbar styring. Men for all del, dette er fortsatt umiskjennelig amerikansk. Det er umulig å ikke digge den ekte og buldrende V8er lyden når man drar på. Selv min lille datter synes dette var stas..."mer pappa, mer" 😂

Slenger ved noen bilder fra da vi henta den i Drammen i går. 

0DA7A828-3039-4D59-B17B-8640C50B8C3D.thumb.jpeg.0f16962d49b433dd3f37abc4d1f16823.jpeg

CCC53495-D896-4043-8689-E29131AD3039.thumb.jpeg.bf9ca2090189f79e82b3c936c77ef2cb.jpeg

De flirte godt av oss på havna der når vi kom for å hente Camaro med svær V8er og kommer i en Ford Fiesta 😅 Pappa har leiebil siden bilen hans er på verksted, men jeg synes dagens småbiler har kommet langt. Den var god å kjøre og lå stødig i 130 km/t på motorveien uten alt for mye støy. 

9A1ED556-A8C5-424D-A04A-B7794AF141E5.thumb.jpeg.6f2bcb3b3253891fa4ea440460e48b27.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Fredrik 90 changed the title to Min 1994 E34 BMW 520IA Shadowline. Ny vinterbil s.100

Ha ha ja hvorfor ikke kjøpe noe gøy hvis man har den muligheten ? 🥳🎵 Men siden den er hentet fra Florida så antar jeg at den er rimelig ubeskyttet under ? Så en skikkelig understellsbehandling står forhåpentligvis på agendaen ? 😅 Gratulerer så mye !!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha, kan ikke annet enn å applaudere dette Fredrik. Stilig at du gjennomfører de drømmene du har! Camaro er en av mine favoritt-retromuskelbiler fra nyere tid i USA. Langt mer vellykket enn tilsvarende Mustang fra den tiden. Challenger er vel min nr. 1, med Camaro som nr. 2. Gjerne i den karakteristiske knallgule fargen. Det er noe herlig, analogt og gammeldags over amerikansk muskelbil med V8 og manuell gir.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, sveigis skrev:

Der var den og gratulerer så mye 😊

Rett og slett rå som pokker og du ?

Trenger vel ikke å si at jeg kommer bort veldig snart og må se denne 😊😊

Mange takk for det Jan 👍

Ja dette er helt klart veldig moro. Jeg skal nok komme bort til deg en tur 😀 Kjører kun på prøveskilt nå men regner med å få på skilt i slutten av måneden.

6 timer siden, scoot skrev:

Her velger jeg å gi full pott på vinterbilskalaen. Den er jo helt perfekt, og samtidig helt idiotisk :applause:

Gratulerer så mye! 

Takker så mye for det 😀 Ja dette er helt klart idiotisk, men jeg tenker bare Why not 😅

6 timer siden, Bimmerlorris skrev:

Ha ha ja hvorfor ikke kjøpe noe gøy hvis man har den muligheten ? 🥳🎵 Men siden den er hentet fra Florida så antar jeg at den er rimelig ubeskyttet under ? Så en skikkelig understellsbehandling står forhåpentligvis på agendaen ? 😅 Gratulerer så mye !!

Takker 👍 Ja bilen har nok ikke annet enn vanlig rustbeskyttelse fra fabrikk. Men det ser jeg på som uproblematisk, dette er min "understellsbehandling": 

2B689F58-24FE-481E-9FF6-CC041734C3B4.thumb.jpeg.ccecb7cbcbda8fad703a4fd53d99e5d6.jpeg

Kjører denne under bilene ett par ganger i måneden i saltperioden. Først sterk avfetting og så full blås på dysene. Så slipper jeg å grise til hele understellet med seig masse 😅

4 timer siden, papertiger skrev:

Haha, kan ikke annet enn å applaudere dette Fredrik. Stilig at du gjennomfører de drømmene du har! Camaro er en av mine favoritt-retromuskelbiler fra nyere tid i USA. Langt mer vellykket enn tilsvarende Mustang fra den tiden. Challenger er vel min nr. 1, med Camaro som nr. 2. Gjerne i den karakteristiske knallgule fargen. Det er noe herlig, analogt og gammeldags over amerikansk muskelbil med V8 og manuell gir.

Takker for hyggelig tilbakemelding 👍 En sånn Camaro som dette har jeg hatt lyst på helt siden de var nye, men den gang kosta de jo 1,7 mill. Mye har skjedd med priser og avgifter siden den gang heldigvis. Også er jeg en sånn person som ikke drømmer så høyt, det er så mye mer morsomt å drømme om biler man en gang kan realisere 😀

Jeg synes Camaroen har det mest vellykkede retro designet av disse tre totalt sett. Dodge Challenger ser best ut men blir skuffet av ett interiør som kunne kommet fra en Fiat varebil. Mustangen er fet, men blir ikke ordentlig rå før 2015( dagens modell). 2011 Mustang har stiv bakaksel og ett interiør som ser ut som det kommer fra en Ford Focus. 

Dette er analogt ja, og her kjører man virkelig bil. Girskifta er harde til olja i girkassa blir varm og clutchen er tung. Dette er vel så analogt man får det i en moderne bil. Men det er jo nettopp dette som er så herlig synes jeg, man er så mye mer involvert i kjøringen...må tenke litt 😅

3 timer siden, mslello skrev:

Gratulerer! Kanontøff!

Går en sånn cabriolet i området her jeg bor. Da blir plutselig min 118i ganske stusslig lydmessig når vi passerer hverandre 🤣

Tusen takk for det 👍 Hyggelig at man kan få så bra aksept for en slik muskelbil på ett BMW forum 😀

Lyden er vanedannende, og gjør bilen mye dyrere å kjøre med enn strengt tatt nødvendig 😂 Men sånn var det med 545en også, du gir hardt gass i tide og utide bare for å høre lyden 😎

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Fredrik 90 changed the title to Min 1994 E34 BMW 520IA Shadowline | Alpina B10 4,6 | E87 130i. Tur til Nurburgring s.130

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...