Jump to content

Min 1994 E34 BMW 520IA Shadowline. Update s.99

Share

Recommended Posts

Bra alt ordnet seg omsider Fredrik 😊

Den viskosen ja ,den var et eget kapittel kombinert med bolt til pumpen .

Hadde gjort det samme selv ,du har betalt for tingene da må de rette opp i feilene de gjorde .😊

Nå er den oppe og går der den skal ser jeg og det er topp🙏😊

På 9.9.2021 den 9.10, Fredrik 90 skrev:

Barnestol synes jeg er ett vanskelig tema, den Sparco stolen vi har nå er festet med tre punkt sele hvor barnet er festet med firepunktsele i stolen. Burde nok ha vært en bakovervendt stol, noe vi har i G30en. Barnestol i E34 er uvanlig, når jeg henter i barnehagen så skiller jeg meg ut i blant sorte XC90 og nye Skoda Superb. Man kan si hva man vi om sikkerhet, og E34en mangler jo en del av det sammenliknet med G30en. Men nå er det nå enn sånn at vi for øyeblikket kun har disse to bilene, og vi er veldig avhengige av to biler for å få hverdagen til å gå opp så da må det bli sånn. En nyere "vinterbil" kommer på plass litt ut over høsten til å avlaste E34en når saltet kommer på veien :) 

Du får lese deg opp her https://www.tryggtrafikk.no/sikring-av-barn-i-bil/bakovervendt-sikring-er-best/

https://www.forbrukerradet.no/guide/2015/den-store-barneseteguiden/

Ikke helt ny guide fra Forbrukerrådet men mye bra uansett.

Stort sett alle isofix seter kan monteres uten isofix. Dytter bare inn isofix festene i setet, da bruker man beltet til å feste setet. Du setter bare inn bakovervendt sete og fester det med beltet i bilen om du ikke har isofix.

Isofix er fint å ha, men ikke et krav for å bruke bakovervendt sete. Gjør bruken en del enklere så klart.