Gå til innhold

Takza's E34 535i


evi
 Share

Anbefalte innlegg

  • 2 weeks later...

Litt stille her nå om dagen. Kjører rundt i en mkV Golf diesel mens jeg venter på godbilen.. Har levert den til en som skal sveise litt gulv og kanaler, da jeg ikke har sted eller utstyr til å gjøre dette selv nå om dagen. Kommer aktive updates igjen når jeg får den tilbake og skal ha den på EU.

 

Ting på 'to do' lista;

 - Fikse venstre kalipper bak (henger på)

 - Fikse selefeste høyre bak da gjengene der er dårlige.

 - Få lakket litt av hvert ;)

 - EU kontroll (Helst før nyåret)

 - Godkjenne coilovers.

 - Nyte bilen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Endelig! Fikk tilbake bilen på fredag, og den har fått seg noen mil siden da! Kjørte på isbane i går, og det var en meget positiv overgang fra FWD igjen ja.

 

Kommer noen bilder og større update snart, har noen småting som må gjøres med den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har bestillt time på EU neste uke. Har ett par ting jeg må fikse, så da tenker jeg å fikse det samtidig som eventuelle feil på kontrollen.

 

Ellers så trives den godt på føret som er ute nå. Funker veldig bra med nye Hakkapellitta og LSD :)

 

Ett par bilder av skitten og isete 535. Liker godt de sota frontlyktene, og blinkerene!

 

post-60292-0-65753200-1390487452_thumb.j

 

post-60292-0-55579100-1390487476_thumb.j

 

post-60292-0-43868000-1390506929_thumb.j

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk justert lyktene riktig nå også. Lyser mye bedre enn tideligere!

 

Det fungerer bra. Har muligheten til å få det veldig varmt om jeg setter på at det skal blåse inn i kupén. Har ikke satt på mansjetten rundt håndbrekket ennå, da jeg skal justere det snart, så lekker inn en del kulde der, men klarer ennå å holde temp'n oppe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

super jobb du har gjort til nå flott bil :)

Tusen takk for hyggelig tilbakemelding, gir motivasjon!

 

Sweeet. Liker denne :)

Takker! Kommer seg litt og litt føler jeg. Ikke helt som M3'n din men.. ;)

 

Hadde den på EU i går, men mista nettet så update'n ble litt utsatt.

 

Kom ingen store overraskelser, men det var en ting jeg ikke visste om fra før.

 - Selefeste mangler høyre bak

 - Motor går ujevnt

 - Håndbrekk: Lang vandring

 - Håndbrekk: Svak

 - Godkjenne senking

 - Etterstramme hjullagere.

 

Det var litt slakk i samtlige hjullagre, så de må etterstrammes. Må nok gå til innkjøp av ny momentnøkkel.. :-k

 

Har bestilt time på Statens Vegvesen, så har det på fredag. Hadde ikke målt høyden tideligere så fant ut at jeg fikk gjøre det før i dag. Tok frem TÜV papirene og fant ut at det måtte være minimum 315mm fra nav til skjerm foran og 310mm bak. Ble målt litt på skrått da felgene sitter litt inn i hjulbuen, men fikk følgende mål:

 

Foran: 322mm

Bak: 309mm

 

Hvis man trekker fra litt pga. skeivt mål blir det omtrent akkurat innenfor foran, men for lav bak. Får ta ut reservehjulet og møte opp med tom tank.. Noen som har flere tips til å få den høyere uten å justere? :)

 

Tror motoren går dårlig på sylinder 6. Den skal få bensin, så tror ikke det er problemet. Noen som har forslag til hva som kan feilsøkes? Plugg, pluggkabel, og kompresjon?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan jo sammenligne plugg nr 6 med di andre for og se om det er forskjell. Kan og prøve og kryssbytte pluggkabler om di er lange nokk. Komp test er ikke dumt det heller.

Kjekt og sjå at du tar vare på 535'en og rustsveiser den. Synd kanaler gulv begynner og bli dårlige på mange av disse.. :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har fått fikset selen i baksetet nå, samt hvert en tur hos Statens Vegvesen! Nå ble den godkjent med coilovers og fikk samtidig skrevet inn felgene i vognkortet.

 

Hadde time samtidig som en kompis av meg, så vi endte opp ved siden av hverandre i hallen.

 

post-60292-0-13675400-1391171453_thumb.j

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...