Gå til innhold

Takza's E34 535i


evi
 Share

Anbefalte innlegg

Tenkte over en bensinlukt her om dagen, og fant ganske fort ut hvor det kom fra.

 

post-60292-0-33074100-1409593149_thumb.j

 

Det var heldigvis ikke store jobben, og hadde alt jeg trengte liggende.

 

Har endelig fått pakken jeg har ventet på fra QWT, så da ble det en liten økt i dag også :) Ble litt dårlig med bilder da..

 

Fikk nytt topplager av GS, så fjærben ble demontert og det skiftet.

 

post-60292-0-88640100-1409592889_thumb.j

 

Passformen var så som så..

 

post-60292-0-73801200-1409592946_thumb.j

 

Så ble jeg litt engasjert og glemte å ta flere bilder, men her er nå resultatet.

 

post-60292-0-63060100-1409592974_thumb.j

 

GS Performance skiver og EBC Yellowstuff klosser. Blir spent på å se hvordan det er, kontra orginalt. Merket på Rudskogen at de ble varme veldig fort, og begynte å ta dårlig.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha ja, jeg så det i tråden hans for noen dager siden.. Litt sær løsning den slangen der, burde vært en smartere løsning.

 

Tenker å ta en skikkelig motorvask snart, da det ser ganske jævlig ut for øyeblikket. Noen som har tips til hvilke midler som faktisk funker? De gule flekkene på toppdekselet begynner å irritere :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 months later...

Her har det skjedd veldig lite i det siste! Eksamenstid og andre hobbyer har stått i fokus, og den har bare vært bruksbil de siste månedene.

 

Har fungert helt feilfritt(!), så har vært lite å finne på. 

Skal update neste gang jeg gjør noe.. Kanskje noen bilder med vinterhjula på neste vask? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Miniupdate! Det ene baklyset hadde ikke virket på en stund, og det var socketen sin feil..

post-60292-0-55549300-1418917605_thumb.j

 

Hva får man ikke til med orginalt BMW verktøy ;)

post-60292-0-58931400-1418917613_thumb.j

 

En kjølig, men politelig bruksbil!

post-60292-0-08415200-1418917628_thumb.j

 

Blir bare mer og mer glad i E34'n hver gang jeg kjører den.. Den imponerer stadig.

Endret av takZa
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Endelig no svart 535i å hvile øynene på.:).

Dette er vittig men sant,akkurat samme feilen rettet jeg på min bil igår.

Lyset kom og gikk som det ville.

Frem med tang og bøyde på punktene på sokkelen.

Men de lyktene som vi har ,er vel ikke av OEM kvalitet.Mine er og noe brent/svidd ved sokkelpunktene ved lyktene.

Godt du trives med 535en og det gjør jaggu jeg og.

Satt og tenkte her en kveld.Som du vet så er jeg og hardcore Opel fan og,og har hatt mye top of the pop Opler,Calibra Turbo,Omega mv6,Kadett Gsi osv.

Men denne ene e34en jeg har nå ,gir mer glede enn de 16 Oplene jeg har eid:).Og det sier sitt.

 

En kjølig men pålitlig bruksbil ser jeg du skriver,

 

Kunne ikke bli mer enig:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, de får ofte slike problemer. Litt vanskelig å se på bildet, men ene kontaktpunktet og plasten rundt har blitt varm en gang, og bøyd seg, så den er ikke plan med resten. Derfor det ikke ble kontakt.

 

Definitivt veldig mange artige biler. Kommer veldig langt med en halvstor motor, manuell, sperrediff og bakhjulstrekk.. Ikke nødvendigvis fordi det grisekjøres, men også for kjøreegenskapene og kontrollfølelsen det gir kontra en liten grevling (fremhjulstrekker).

 

Har ikke noen store planer for bilen slik det er i dag, da alt egentlig fungerer slik det skal. Litt småfiks her og der dukker vel opp, så da blir det updates. Skal bytte til Castrol bremsevæske, da det sitter på Biltema nå, og den kan ikke akkurat anbefales.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

I går regnet det, noe som resulterte i veldig glatte veier.

 

På campus til Høgskolen er det en 90* sving med slake oppoverbakker på hver side. Ble stående der i fem minutter og se på alle ubrukelige sjåførene som kom seilende rett frem, for så få full slædd og ende opp halveis opp bakken med hjulspinn før de må kaste inn håndkle.

 

Måtte jo selvfølgelig prøve disse bakkene selv. og kom opp uten at det slapp en eneste gang.. Har enda ikke kommet over en bakke E34'n ikke har kommet seg opp! Gode piggdekk og sperre hjelper godt på kjøreegenskapende disse dager. (Og selvfølgelig hjelper det å ikke gi full gass når man først får spinn :P )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I går regnet det, noe som resulterte i veldig glatte veier.

 

På campus til Høgskolen er det en 90* sving med slake oppoverbakker på hver side. Ble stående der i fem minutter og se på alle ubrukelige sjåførene som kom seilende rett frem, for så få full slædd og ende opp halveis opp bakken med hjulspinn før de må kaste inn håndkle.

 

Måtte jo selvfølgelig prøve disse bakkene selv. og kom opp uten at det slapp en eneste gang.. Har enda ikke kommet over en bakke E34'n ikke har kommet seg opp! Gode piggdekk og sperre hjelper godt på kjøreegenskapende disse dager. (Og selvfølgelig hjelper det å ikke gi full gass når man først får spinn :P )

hørtes gøy ut hehe, har heller ikke sleti med å komme opp bakker med 540, sperre og gode piggdekk som du sier er tingen ;) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...