Gå til innhold

problemer med stereo som kommer og går på E39


Anbefalte innlegg

har en 99mod 523ia touring fra 04-99 med navigasjon, cd veksler osv. har spilleren med skjerm og kassett.

Lyden i stereoen kommer og går. den kan vært borte i evigheter, for så plutselig å komme tilbake om jeg kjører i dumper osv.

har erfart tidligere at ved å smelle i bakluka kan den plutselig komme tilbake, så det må være kontaktfeil et sted. Noen som har lignende erfaringer? var ute å kjørte igår med død stereo(som vanlig), kom en dump i veien og vips ble det lyd.

dette er sikkert rett frem for de fleste her, men per nå er dette min første bmw ( hatt 94 og 02 opel omega før dette), så jeg har grunnet det liten erfaring akkurat nå.

om noen har noen tips eller triks rundt dette blir det satt stor pris på. skal kjøpe den 16-9 replica skjermen som har ipod styring, aux osv i sommer, men feilen ligger nok ikke i selve spilleren uansett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Standardfeil på e39 dette,fuktighet korresjon osv,prøv først å sette en vifteovn i kofferten med luka til nav oppe over natten,er som regel radiodelen som gir problemer først,den må som regel byttes ut når den har blitt en 10-12 år.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar :D radioen fungerer når lyden først kommer med godt signal, menLyden blir på en måte borte i alt, hjelper ikke bruke verken kassett eller cd heller, er det noe spesielle kontakter og steder som burde sjekkes først? Tenkte sikringer en periode, men da hadde den jo ikke kommet og gått. Isted forsvant den igjen uten å kjøre i noe spesiell dump også så må være kontakt , men for min del har jeg ikke fått brukt tid på det og derav ikke funnet ut hvor de forskjellige kontaktene er.

Takk igjen for all hjelp ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du org tlf i bilen så pleier denne lage en del krøll med navi,løsningen for meg var å gå over alle kontakter jeg fikk løs og spraye med elekronikkrens,deretter tørket jeg alt som forklart over,har virket feilfritt 2 måneder nå uten at jeg vet hva som egentlig er feil,hadde samme symtom som deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde samme problem på m5n min tommy. feilen lå i radio modulen i bagasjen. demonterte den og la den til tørk. er et problem på sedan at det hender det komme fukt baki der som tidlinere nevnt. funket fint for meg. hadde også feil på radiomodulen på touringen jeg har nå, der hadde det irret i kontakta

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
  • 2 weeks later...

Hei!

Jeg har problemer med at hele stereodelen(radio/navn/telefon) på en 2001 modell E46 330DTouring er "død" for det meste men innimellom plutselig virker den igjen.

Er ikke noe mønster i når den funker eller ikke.

Hva kan være galt?

Hva må byttes?

Bak er det to enheter -en navigasjon og en CD-veksler. Er det noen andre steder det finnes enheter?

Hvis telefonen som det står over her lager krøll.... hvilke kontakter bør sjekkes ?

hjelp!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har røska en del i den store kontakten som går inn på radiomodulen, og anlegget har fungert uten utfall i over 1 uke :) Hadde mistanker om irring/dårlig kontakt/rust/fukt i kontakten.

Prøv det du også bechmann!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har en 99mod 523ia touring fra 04-99 med navigasjon, cd veksler osv. har spilleren med skjerm og kassett.

Lyden i stereoen kommer og går. den kan vært borte i evigheter, for så plutselig å komme tilbake om jeg kjører i dumper osv.

har erfart tidligere at ved å smelle i bakluka kan den plutselig komme tilbake, så det må være kontaktfeil et sted. Noen som har lignende erfaringer? var ute å kjørte igår med død stereo(som vanlig), kom en dump i veien og vips ble det lyd.

dette er sikkert rett frem for de fleste her, men per nå er dette min første bmw ( hatt 94 og 02 opel omega før dette), så jeg har grunnet det liten erfaring akkurat nå.

om noen har noen tips eller triks rundt dette blir det satt stor pris på. skal kjøpe den 16-9 replica skjermen som har ipod styring, aux osv i sommer, men feilen ligger nok ikke i selve spilleren uansett.

Har du helt død stereo , da mener jeg er det ikke liv i displayet heller når lyden er borte?

I tilfellet så hadde vi en E39 med defekt tenningsbryter som laget dette problemet ( sterero død periodisk )

Hilsen

Terje

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...