Gå til innhold

Tråden om BMW-nyheter/rykter/snakk etc.


awt
 Share

Anbefalte innlegg

Er det bare meg som er litt skuffet? Jeg spør meg selv hvordan man kan være skuffet over en BMW som har 625 hk og gjør 0-100 på 3,2 sek. Men nå har BMW ruga så lenge på denne bilen, de har teaset bilder her og der, bygd opp forventinger også gjør de egentlig ikke noe annet enn å kun putte motoren fra M5 i en 8-serie. Jeg så for meg en bil med 650 hk, sub 3 sek til 100 og med enda hvassere design.. I dette segmentet er det hestekrefter som 0-100 tider som selger, og her bringer egentelig ikke M8 noe særlig nytt til bordet. Effekten har vi sett før i M5, som er en familiebil. 3,2 sek til 100...ikke veldig uvanlig lengere når sant skal sies. Ikke misforstå, det er en nydelig bil...men en M5 eller AMG GT 63S 4 door gjør vel egentelig samme nytten til en billigere penge og med flere praktiske egenskaper på kjøpet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Fredrik 90 skrev:

Er det bare meg som er litt skuffet? Jeg spør meg selv hvordan man kan være skuffet over en BMW som har 625 hk og gjør 0-100 på 3,2 sek. Men nå har BMW ruga så lenge på denne bilen, de har teaset bilder her og der, bygd opp forventinger også gjør de egentlig ikke noe annet enn å kun putte motoren fra M5 i en 8-serie. Jeg så for meg en bil med 650 hk, sub 3 sek til 100 og med enda hvassere design.. I dette segmentet er det hestekrefter som 0-100 tider som selger, og her bringer egentelig ikke M8 noe særlig nytt til bordet. Effekten har vi sett før i M5, som er en familiebil. 3,2 sek til 100...ikke veldig uvanlig lengere når sant skal sies. Ikke misforstå, det er en nydelig bil...men en M5 eller AMG GT 63S 4 door gjør vel egentelig samme nytten til en billigere penge og med flere praktiske egenskaper på kjøpet. 

Vel, kommer fra bilia Skien nå, M5 competition stod ved siden av 850’n, M5’en - tross et fantastisk lydbilde blir svært anonym og lite sexy ved siden av den hvite storebroren.

Så når 850 kan se såvidt bra ut, så MÅ M8 se mektig ut i RL, det er tross alt mer enn 0-100 som er vesentlig.

850’n har et fantastisk presence som ikke kommer frem på bilder.

Ellers var X7 der samt 7’er facelift. Alt var bedre enn på bilder, men X7 er en gigant! Skal låne et eksemplar et par dager å skrive en artikkel, får X5 til å se liten ut.  

Endret av Ron Jeremy
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her snakkes det mer om det som M8 blir første M-bil til å inneha: flere M moduser, rene pakkevalg for bane eller vei (sier mest om kjøpergruppen som må ha dette satt opp istedenfor å justere det med egen gassfot), samt individuell justering av servotyngde og bremsebalanse!

0-100 på 3.2 er ganske så imponerende bilens vekt i betraktning. Teknologien gjør denne god på bane, men fysiske lover med egenvekt på nærmere 2 tonn, gjør nok denne mer enn GT bil vil jeg tro. M2 Competition er fremdeles banevalget.

Utssendemessig så er det delte meninger også om denne, som det meste fra BMW om dagen. Precens har den vel, men pen? Nja. Ville jeg hatt en? Ja 😂

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den nye M8 Competition gjør 0-60 mph på 3,2 sekunder. Dette betyr 0-100 Km/t på 3,4 sekunder - uten at dette gjør den helt store forskjellen. Jeg liker modellen, men jeg tenker at litt av euforien er borte fordi det i dag finnes flere andre tilsvarende biler som er like hurtige eller hurtigere. 

E31 850 CSi (så tett på en M8 BMW kunne komme uten at modellen offisielt var en M8) var heller ikke blandt de hurigste bilene, men den hadde en V12 motor (som i seg selv plasserte modellen helt der oppe blandt Italias fineste) og var fra en tid da slike biler generelt var helt enestående.

Jeg tenker at BMW burde ha gitt modellen mer effekt - i det minste for å bestemme hvor skapet skal stå. Rundt 700 HK og 3,0 sekunder 0-100 Km/t ville definitivt ha vært mer imponerende sånn bare når man skal snakke om og markedsføre modellen. Når dette er nevnt tviler jeg ikke på at BMW har gjort maksimalt for å få best mulig veigrep og opplevd performance ut av bilen. Jeg er ganske sikker på at den reelt slår det aller meste i sin klasse (akkurat det siste er viktig når man snakker om hva slags type bil dette er)... :)

Endret av Fredrik
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette ser helt klart bedre ut enn standardmodellene i 840i og M850i, men den når ikke MB S63/S65 AMG opp til knærne engang. I mine øyne må det kunne forventes langt mer av "high-end"-modellen til en premiumprodusent enn dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Fredrik skrev:

Den nye M8 Competition gjør 0-60 mph på 3,2 sekunder. Dette betyr 0-100 Km/t på 3,4 sekunder - uten at dette gjør den helt store forskjellen. Jeg liker modellen, men jeg tenker at litt av euforien er borte fordi det i dag finnes flere andre tilsvarende biler som er like hurtige eller hurtigere. 

E31 850 CSi (så tett på en M8 BMW kunne komme uten at modellen offisielt var en M8) var heller ikke blandt de hurigste bilene, men den hadde en V12 motor (som i seg selv plasserte modellen helt der oppe blandt Italias fineste) og var fra en tid da slike biler generelt var helt enestående.

Jeg tenker at BMW burde ha gitt modellen mer effekt - i det minste for å bestemme hvor skapet skal stå. Rundt 700 HK og 3,0 sekunder 0-100 Km/t ville definitivt ha vært mer imponerende sånn bare når man skal snakke om og markedsføre modellen. Når dette er nevnt tviler jeg ikke på at BMW har gjort maksimalt for å få best mulig veigrep og opplevd performance ut av bilen. Jeg er ganske sikker på at den reelt slår det aller meste i sin klasse (akkurat det siste er viktig når man snakker om hva slags type bil dette er)... :)

Enig at e31 var mer det en 8 serie skal være, i den tid den kom. Dagens 8 serie drukner i et market overfylt av tilsvarende biler. Særpreget forsvinner.

Av e31 er det 840 jeg foretrekker. 850 er å betale mer for en mer framtung bil med ca samme eller dårligere egenskaper som 840. En 840, senere godkjent ombygget med e39 m5 motor og manuell, er en drøm å realisere for framtiden  :)

Nye m8 får "enkelt" 700hk. Se bare på hva firmaer som evolve automotive i england får ut av samme motoren i m5. Blir nok flere tuningpakker å få oppgradert til på sikt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Estetisk er den lettere å svelge enn limousinen, men hva skjer med de klassiske designelementene som hofmeister? Og hva er greia med de japse 3D baklysene? Begynner Bayern og kopiere kopiistene fra Asia?! 

Hører 340d kommer også, nå har jo også bensinen partikkelfiltre, blir spennende å se hvordan de kokser opp motoren etterhvert...

Endret av Ron Jeremy
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, Ron Jeremy skrev:

Estetisk er den lettere å svelge enn limousinen, men hva skjer med de klassiske designelementene som hofmeister? Og hva er greia med de japse 3D baklysene? Begynner Bayern og kopiere kopiistene fra Asia?! 

Hører 340d kommer også, nå har jo også bensinen partikkelfiltre, blir spennende å se hvordan de kokser opp motoren etterhvert...

Bmw har ikke lagt skjul på at Asia er et voksende marked for dem å satse i. Derfor er designspråket ikke helt det vi gamle entusiaster har så lett for å svelge lenger. Når man ser det meste fra Japan og Kina så ser det litt for merkelig ut for oss nord europeere. Eneste koreanske Hyundai har et ok design til å være fra asia mener jeg.

Endret av Evopower
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synd at også bmw må dra vinduslinja opp på slutten av bakskjermen. Det er det alle gjør og etter at jeg la merke til det så driver det meg til vanvidd 😂 hvorfor ikke ha rett vinduslinje á la nye A4? Mens C klasse har en dalende vinduslinje. Ikke pent det heller.

Tenk hvor rett og stram g21 hadde vært i linjene med rett vinduslinje. En hyllest til e30 på det området hadde vært på sin plass.

Positivt for salget og det norske markedet er 330e i touringutgave. Spennende :)

 

Endret av Evopower
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...