Gå til innhold

Tråden om BMW-nyheter/rykter/snakk etc.


awt
 Share

Anbefalte innlegg

Den siste tiden har BMW reservert følgende "navn":

X2, X4

M1, M2, M7, M10

2 Series

2 Series Active Tourer

M35, M40, M55, M300, M350, M400, M500

M130, M135, M140, M230, M235, M240, M330, M335, M340, M430, M435, M440, M450, M550, M650, M750

M50d

Compactive, Compactive Tourer, Gran Tourer, Urbanic

E1, E2, E3, E4, E5, E6, E7, E8, E9

i1, i2, i3, i4, i5, i6, i7, i8, i9

Z8

GC, Gran Coupe, BMW Gran Coupe, 6er Gran Coupe

SportMode, CoolMode, Air Collar, BMW Turbotec, Drive eCharged, LifeDrive, i Pedelec

Corniche, Shadow, Wraith, Cloud, Dawn

Dette trenger ikke å bety noe, da vi neppe vil få se alle disse i dagens lys, men det gir likevel en liten pekepinne på hva BMW tenker for tiden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hm... Spent på interiøret i den nye x5´n, men ut ifra deg jeg ser så ser det lovende ut. Om den gamle (i svart med sota ruter) så ut som en østeuropesk hitman/mafia bil så ser den nye meget "voksen" og velldannet av seg. Med sine rette linjer så ser den faktisk ut som den samma østeuropesk mafia mennesken, bare nå kamuflert i dyr dress og gjennomført stil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
  • 2 weeks later...
  • 1 month later...

Fortsetter å snakke med meg selv jeg. :)

Ikke noen nyhet dette heller forsåvidt, men nyeste generasjon 3-serie (inkl. 4-serie) kommer i seks (syv) karosserivarianter.

F30 - Sedan

F31 - Touring

F32 - Coupè (4-serie)

F33 - Cab (4-serie)

F34 - GT (3-serie)

F36 - Gran coupè (4-serie)

...i tillegg finnes det en F35 3-serie sedan lang versjon for det kinesiske markedet. M-modellene får forøvrig ikke samme "F-kode" som de vanlige modellene, og M3 sedan vil mest sannsynlig få navnet F80.

Kamuflert utgave av 4-serie Gran Coupè flrst, med 3-serie sedan og GT bortenfor.

attachment.php?attachmentid=745598&d=1346776343

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Som BMW sitt hybrid alternativ til Toyota Prius så synes jeg denne så grisebra ut, skikkelig bøs front og velkjente BMW linjer. Jeg liker ikke biler i denne klassen men denne så bra ut, her kommer B-klasse og Golf+ til å få noe å bryne seg på :)

Liker ikke at det er framhjulstrekk, men den kan få passere siden de øvrige tradisjonelle BMW modellene fortsatt har bakhjulstrekk :)

Forøvrig så ser jeg fram til M6 Grand Coupe som det ryktes skal få hele 580 hester fra sin 4,4 liters V8er, her vil nok Panamera Turbo S få litt konkurranse :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg må si jeg likte Concept Active Tourer. Overraskende sprek designmessig med mange fine detaljer. Det gjenstår imidlertid å se om produksjonsmodellen vil leve opp til konseptet.

Når det gjelder den tre-sylindrede 1,5 literen låter denne til å være vesentlig grommere enn tilsvarende fire-sylindrede motorer. Denne tre-sylindrede utgaven er for øvrig basert på N55B30 rekkesekseren og lydbildet er ikke veldig ulikt. Med denne motoren mener jeg BMW er på riktig "vei" etter utfasingen av de minste seks-sylindrede motorene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var ett voksent lydbilde i den 3 sylindra motoren, hadde jeg ikke vist bedre så kunne jeg ha trodd det var en rekkesekser :) Så ut som den gikk sånn passe godt også.

Rekkesekser i M3 synes jeg er helt ok, tilbake til røttene liksom(nei jeg har ikke glemt S14). Audi holder på V8ern i sin RS4 og det tror jeg kommer til å straffe seg når det gjelder vektbalanse og forbruk, skal ikke forundre meg at F30 M3 blir både raskere og mer økonomisk :) V8er i disse bilene blir feil, men M5 og større må ha V8er for at det skal bli "riktig" :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...