Gå til innhold

Tråden om BMW-nyheter/rykter/snakk etc.


awt
 Share

Anbefalte innlegg

20 minutter siden, Marius2002 skrev:

Tipp om jeg gleder meg til full Merino 😎 stas for en gnien sunnmøring. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, Marius2002 skrev:

Uuu, storkar du da 😁

Du, det blir skikkelig bra! Jeg gleder meg til å se bilde og om du er i Molde igjen så pip på, jeg vil se :D 

Håper virkelig ikke det var slik jeg fremsto😅 ingen stor kar men jeg har unnet meg selv noe godt her i livet! 

Vi skal garanter på en weekend tur til seilet, skal selvsagt si ifra så får vi møtes 😄

Endret av Snagg30
Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 timer siden, Fredrik 90 skrev:

Herregud for en perfekt bil 😍 Det er stor sjanse for at en slik havner i min garasje den dagen G30en skal byttes ut. Dette er en meget aktuell kandidat 😀

Enig. Flott bil! Er redd det er siste generasjon som har med seg de fine tingene fra Bangle-arven. Neste treserie får stor grill, slette sidepaneler og manglende knick.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, ogee1 skrev:

Enig. Flott bil! Er redd det er siste generasjon som har med seg de fine tingene fra Bangle-arven. Neste treserie får stor grill, slette sidepaneler og manglende knick.

Heldigvis skal G20/21 produserers i minst fem år til. Så man har god tid på seg til å kjøpe en av de aller siste tradisjonelle pene BMWene. G30 har vel ett par år til den også, men jeg stoler ikke på BMW lenger når det kommer til design. Man man vet aldri, husker jeg sa at F10 mest sannsynlig kom til å bli den nyeste BMWen jeg kom til å kjøpe....dette var tilbake i 2013 eller noe. Lenge før G30, G20, G05 X5 og 8-serie. Så kom G30 i 2017 som var og er dritlekker, så nå sier jeg at denne generasjonen er den siste. Vi får se hva fremtiden bringer 😀

Men jeg må si det er litt deilig å i det minste kunne forholde seg til de tradisjonelle BMW modellen. Føler med dere som føler dere "må ha" elbil, da er ikke BMW noe å trakte etter synes jeg. Det er synd, for de mister jo åpenbart kunder på det.

Endret av Fredrik 90
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Fredrik 90 skrev:

Heldigvis skal G20/21 produserers i minst fem år til. Så man har god tid på seg til å kjøpe en av de aller siste tradisjonelle pene BMWene. G30 har vel ett par år til den også, men jeg stoler ikke på BMW lenger når det kommer til design. Man man vet aldri, husker jeg sa at F10 mest sannsynlig kom til å bli den nyeste BMWen jeg kom til å kjøpe....dette var tilbake i 2013 eller noe. Lenge før G30, G20, G05 X5 og 8-serie. Så kom G30 i 2017 som var og er dritlekker, så nå sier jeg at denne generasjonen er den siste. Vi får se hva fremtiden bringer 😀

Men jeg må si det er litt deilig å i det minste kunne forholde seg til de tradisjonelle BMW modellen. Føler med dere som føler dere "må ha" elbil, da er ikke BMW noe å trakte etter synes jeg. Det er synd, for de mister jo åpenbart kunder på det.

Litt interresant det du nevner her Fredrik. Vi er enige og uenige om mangt.
Men jeg lærer mer av uenighet enn enighet, derfor er dette mangfoldet av et forum så jævlig bra, det er stort sett en bra dynamikk her inne.

Kanskje kan grunnen være en kombinasjonen av at ulik alder og ulik bakgrunn som samles om en felles interresse, men som likevel er mangefasettert?

Nå til poenget mitt - kanskje er det slik at man har «i seg» gitt en viss alder, X antall modeller som fenger ånden og griper en - det trenger ikke være bil nødvendigvis. 
Så flyter man med i X antall år/generasjoner av f.eks 5 serien, men så mister man etterhvert gnisten, eller formspråk og dynamikken endres.

Det som andre fenges av og beundrer, kan virke abstrakt og fremmed for andre.

Jeg er nok litt der, det er mye fra BMW som ikke gir meg så mye lenger. Å sitte lavt er en av disse tingene.

Nye 1,3 eller 5 serie er ikke noe som fenger heller, disse modellene har kjørt seg litt i et blindspor, for meg. Stort sett er det bare X5 av de nye modellene jeg liker, tildels X7. 
Bmw i modellene har blitt noe annet, luftigere, smartere, enklere - mer moderne og er veien videre, det er samtidig mindre BMW.

Men IX viser en naturlig progresjon fra i01, som jeg liker - jeg hilser den velkommen og for meg er nok det veien videre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Saltkjelen skrev:

The Sketch Monkey setter virkelig fingeren på hva som er galt med BMW iX, og viser enkelt hvilke få grep som kunne vært gjort for at modellen hadde vært langt mer spiselig, og oppfattet som en SUV og ikke minivan.

Jeg tror at det er helt bevisst at BMW har tonet ned SUV preget på iX og dette er det minst to årsaker til. Først og fremst er designet på en SUV ikke optimalt med tanke på plassutnyttelse. Der er designet på en MPV/minivan vesentlig mer hensiktsmessig og når dette kombineres med at BMW i dag har få elektriske bilmodeller ser man konturene av at dette også handler om å nå ut til et bestemt marked uten at det går på bekostning av eksisterende SUV modeller (spesielt X3 og X5 inkl. iX3).

Et annet poeng er at inflasjonsfaktoren begynner å gjøre seg gjeldende for SUV konseptet. "Alle" bilprodusentene satser i dag stort på SUV'er i alle formater - såpass at det begynner å bli litt kjedelig. Jeg tenker at BMW med iX forsøker å finne en slags middelvei mellom SUV og MPV. Uten sammenligning forøvrig, men kanskje litt som allroad/all-terrain/cross country konseptet i relasjon til SUV'er.       

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Walkabout skrev:

Synes ikke det der hjalp så mye (selv om posituren ble bedre). Gi bilen en grill fra G06 X6, så er mye fikset ;) 

Helt enig i at grillen overhodet ikke hører hjemme, men det sagt, synes jeg endringen var bedre enn hva som er lansert. På photoshopen finnes i hvert fall velkjente BMW-elementer, i motsetning til den kjønnsløse Kia-kreasjonen iX er.

Jeg har sagt det før og sier det igjen: Skal man noen gang investere i et stylingselskap som Rieger, Prior Design eller hva enn som er, så er tiden inne nå. De kommer til å gjøre shitloads med kroner på grunn av BMWs elendige frontdesign. :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Fredrik skrev:

Et annet poeng er at inflasjonsfaktoren begynner å gjøre seg gjeldende for SUV konseptet. "Alle" bilprodusentene satser i dag stort på SUV'er i alle formater - såpass at det begynner å bli litt kjedelig. Jeg tenker at BMW med iX forsøker å finne en slags middelvei mellom SUV og MPV. Uten sammenligning forøvrig, men kanskje litt som allroad/all-terrain/cross country konseptet i relasjon til SUV'er.       

Ja, BMW har jo for vane å gjøre det stikk motsatte av hva som trender og hva som gir kroner i kassa. Om BMW tror at markedet ønsker en MPV-krasjon i millionklassen, så er det nok en hel besetning og vel så det som burde finne seg en ny jobb. I mine øyne fremstår imidlertid photoshopen fra forrige side som langt mer SUV enn iX, så her handler det først og fremst om designspråk (eller mangel på design som sådan) som gjør denne bilen udefinerbar på om det er en SUV eller MPV. Ellers kjøper jeg ikke argumentasjonen om plass, da BMW ikke engang har greid å lage oppbevaringsrom under frunken på en ren elbilkonstruksjon.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...