Gå til innhold

Tråden om BMW-nyheter/rykter/snakk etc.


awt
 Share

Anbefalte innlegg

Ja, heldigvis modellnavn med orden tilsvarende det X- og Z-modellene har. Jeg er også spent på hvordan i4 blir, selv om jeg naturlig nok er skuffet over at den ikke vil være i samme kategori som e-tron GT og Taycan. 

Ellers ser man at både i4 eDrive40 og i4 M50 har blitt brukt på BMW.de allerede, men denne siden ble nokså raskt tatt ned i dag. På denne siden ble det blant annet publisert skinn, interiørlister, felger etc.

1733964790_Skjermbilde2021-03-03kl_19_56_08.thumb.png.cbfdaa42f560fd24518241637ae63434.png
 

BMW i4 eDRIVE40 Basis Drive 
65000.01 
M Sport 
BMW i4 M50 
70000.01 

Interior trim finishers Black high-gloss 
INT. TRIM FIN. ALU. RHOMBICLE ANTH. 
Interior trim finishers 'Carbon Fibre' 
INT.TR.FINI.ALU. MESHEFFECT 
FINE W.TRIM OAK GREY-BROWN HIGH-GLO 
FINE-WOOD TRIM OAK GRAIN OPEN-PORED 
BMW INDIVIDUAL INTERIOR TRIM FINISHERS PIANO FINISH BLACK 
BMW Individual interior trim finishers Aluminium fabric high-gloss 

CL./SENSATEC COMB. BLACK 
Alcantara/Sensatec combination | Black/contrast stitching Blue 
SENSATEC PERF. CANBERRAB. EXT.(CB) 
SENSATEC PERF. CANBERRAB. EXT.(SW) 
SENSATEC PERFORATED BLACK 
SENSATEC PERF. COGNAC W. EXT. CONT. 
SENSATEC PERFORATED TACORA RED 
LTHR VERNASCA BL./CONTRAST STITCH.B 
LTHR VERNASCA COGNAC DECOR STITCHIN 
LTHR VERN. OYSTER DECOR STITCHING 
LTHR VERNASCA MOCHA DECOR STITCHING 
Leather 'Vernasca' | Black decor stitching 
LTHR VERNASCA TACORA RED DECOR STIT 
BMW Individual extended leather trim 'Merino' | Fjord Blue/Black 
BMW Individual full leather trim 'Merino' | Fjord Blue/Black 
BMW Individual extended leather trim 'Merino' | Fiona Red/Black 
BMW Individual full leather trim 'Merino' | Fiona Red/Black 
BMW Individual extended leather trim 'Merino' | Tartufo 
BMW Individual full leather trim 'Merino' | Tartufo 
BMW Individual extended leather trim 'Merino' | Ivory White 
BMW Individual full leather trim 'Merino' | Ivory White 
BMW Individual extended leather trim | Black 
BMW Individual full leather trim 'Merino' finely structured | Black 

17" LIGHT ALLOY WHEELS V-SPOKE 851 
17" AERODYNAMIC WHEELS 852 BICOLOR 
18" LAW DOUBLE SP. 853 BICOLOR MT 
18" AERODYNAMIC W.854 MULTICOLOR MT 
18" M AERO. W. 858 M BICOLOR MT 
19" AERODYNAMIC W. 855 BICOLOR MT 
19" M LAW Y-SP. 859 M BIC. MT 
19" M LAW Y-SP. 859 M BIC. MT PT 
19" M AERO. W. 860 M BICOLOR MT 
19" M LAW DOUBLE SP. 861 M BIC. MT 
19" M DOUBLE SP. 861 M BIC. MT PT 
20" BMW IND. AERO. W. 862 I BIC. 
20" M DOUBLE SP. 868 M BIC. MT PT

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt å se skinn som en option, det får man ikke på GT etron.

Man må jo ikke være veggis og stemme MDG for å kjøre elbil.
Skinn er premium materiale som fortjener å være i en premiumbil, resirkulert havplast har ikke den samme attraksjonen, hvertfall for min del.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 minutter siden, Ron Jeremy skrev:

Godt å se skinn som en option, det får man ikke på GT etron.

Man må jo ikke være veggis og stemme MDG for å kjøre elbil.
Skinn er premium materiale som fortjener å være i en premiumbil, resirkulert havplast har ikke den samme attraksjonen, hvertfall for min del.

Mener at Thomas i Autogefühl sa at du kan få sportsseter i skinn i e-tron GT i Europa hvis du velger 12-veis. 18-veis sportsseter fås ikke i skinn. Synes forøvrig at stoffene i e-tron GT er noe av det mest ryddige jeg har sett av animal free så langt. I mange andre biler ser det ut som det er slengt sammen noen rester fra en bruktbutikk.

Har forøvrig valgt helskinn i setene på XC40en som vi venter på. Blir kanskje siste gang vi har mulighet til å kjøpe bil med skinn?

Endret av ogee1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Problemet med skinn er st mesteparten er jukseskinn. Ikke noe bra å sitte i, lukte på, eller holdbarhet. 

De beste skinntypene på bmw er av typen skikkelig skinn, men dette er kostbart. 

Alcantara er det beste fra alle verdener. Bra å sitte i, ser bra ut og det er animal free hvis det betyr noe. Hborfor ikke alcantara er standarden forundrer meg. Dette har jeg på e39'en og vil ikke ha noe annet senere. 

Volvo har jo fått noen flotte tekstilseter i biler som v60 cc og lci xc90. Ullstoffet er direkte stilig! Hvorfor det er skepsis til dette og alle skal ha sort skinn det forstår jeg ikke. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Evopower skrev:

Problemet med skinn er st mesteparten er jukseskinn. Ikke noe bra å sitte i, lukte på, eller holdbarhet. 

De beste skinntypene på bmw er av typen skikkelig skinn, men dette er kostbart. 

Alcantara er det beste fra alle verdener. Bra å sitte i, ser bra ut og det er animal free hvis det betyr noe. Hborfor ikke alcantara er standarden forundrer meg. Dette har jeg på e39'en og vil ikke ha noe annet senere. 

Volvo har jo fått noen flotte tekstilseter i biler som v60 cc og lci xc90. Ullstoffet er direkte stilig! Hvorfor det er skepsis til dette og alle skal ha sort skinn det forstår jeg ikke. 

Når jeg sier skinn mener jeg ekte skinn. Ikke Sensatec eller andre skaivarianter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, ogee1 skrev:

Mener at Thomas i Autogefühl sa at du kan få sportsseter i skinn i e-tron GT i Europa hvis du velger 12-veis. 18-veis sportsseter fås ikke i skinn. Synes forøvrig at stoffene i e-tron GT er noe av det mest ryddige jeg har sett av animal free så langt. I mange andre biler ser det ut som det er slengt sammen noen rester fra en bruktbutikk.

Det er visst tre typer sportsseter til e-tron GT. Sportsseter, Sportsseter plus og Sportsseter pro. Sistnevnte fås i skinn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Evopower skrev:

Problemet med skinn er st mesteparten er jukseskinn. Ikke noe bra å sitte i, lukte på, eller holdbarhet. 

De beste skinntypene på bmw er av typen skikkelig skinn, men dette er kostbart. 

Alcantara er det beste fra alle verdener. Bra å sitte i, ser bra ut og det er animal free hvis det betyr noe. Hborfor ikke alcantara er standarden forundrer meg. Dette har jeg på e39'en og vil ikke ha noe annet senere. 

Volvo har jo fått noen flotte tekstilseter i biler som v60 cc og lci xc90. Ullstoffet er direkte stilig! Hvorfor det er skepsis til dette og alle skal ha sort skinn det forstår jeg ikke. 

Sensatec eller veganskinn(!) er jo bare vinyl som skal se ut som skinn.

«Skinn» er skinn, på de stedene man sitter, men sidene og andre områder Er vel sensatec.

Merino er ekte og mykt kvalitetsskinn over hele setet og må ikke sammenliknes med standardskinn.

i gamle dager (bl.a E34) fikk man jo også skinn fra vannbøffel, da begynner vi å snakke.

Alcantara ser bra ut, men det er mindre praktisk for min del med kidsa bak, personlig syns jeg også det ser finere og mer jålete ut med skinn. 
Men det er nok riktig, skinn som resten av dyret, også kjøtt er jo ut og karakterisert som unødig og forurensende, så blir nok mer sensatec og kunststoff og mindre skinn fremover.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men sensatec selges jo som "skinn" i annonser, forhandlere og diverse annet. Er klar over forskjellene på skinn. Har dakota selv men drømmer om merino 😀 men når alt kommer til alt så er alcantara best. Mange tenker på det med renhold og barn. Barn skal ikke grise. Det er teppebelagt i hele baksetet når jeg har unger med og det er av med sko politikk etc. Så lyst skinn, alcantara eller stoff går alle helt fint. Svart skinn er noe av det vanligste som er og dermed kjedelig 😅

Jeg tenker på massemerker som kia og paugeot. Skinnet her selges jo som skinn. Men det er jukseprodukt. Det er jo her mye av feiltolkningen ligger. Mens premium merkene tilbyr skikkelig skinn enda og det er jo bra. Volvo skal jo være best i klassen og mest mulig politisk korrekt, skandinaver som de er, så her er nok skinnet borte innen 2022

Endret av Evopower
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 hours ago, Ron Jeremy said:

Hadde stor respekt for Audi GT, men den falmet litt, tror i4 kan - gitt at den blir priset rett, kan vise seg svært attraktiv!

Prøvde å fiske litt hos Jæger i Bergen. Selgeren visste sannsynligvis mer enn han ville/hadde lov til å innrømme, og det eneste jeg fikk ut av han var «Forventer startpris høyere enn Polestar 2, men lavere enn Taycan». Dvs et sted mellom 470k og 750k. Kanskje 599.000,- er er godt tips?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan vel poste denne for tredje(?) gang, passer utmerket nok engang: https://www.bmwblog.com/2019/12/23/know-your-leather-here-are-the-different-types-of-bmw-leather-options/

Som @Ron Jeremy er inne på så er ikke Sensatec like luksus og føles ikke like luksus og lukter ikke luksus. Fordelen er lett vedlikehold og holdbarheten/slitestyrke er faktisk særdeles bra, for ikke å glemme pris og det ser greit ut. :) Sensatec passer godt i en i3 hvor resirkulert og bærekraft er gjennomgående. Men man må ikke glemme at dette er entry-level skinn, eller faktisk jukseskinn. Ellers synes jeg at i en premiumbil må folk få velge selv. Jeg regner med BMW henter skinn fra dyr som har hatt human slakt og legger meg ikke mer opp i det. Det er forresten første gang for noen år siden bare jeg har hørt ordet vegan i forbindelse med bil. 🤷🏼‍♂️ Er vel kommet for å bli...

Jeg liker også alcantara, svært godt, men det alltid har vært greit hos BMW; smak hos kjøper og valgmuligheter. :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, ogee1 skrev:

Mener at Thomas i Autogefühl sa at du kan få sportsseter i skinn i e-tron GT i Europa hvis du velger 12-veis. 18-veis sportsseter fås ikke i skinn. Synes forøvrig at stoffene i e-tron GT er noe av det mest ryddige jeg har sett av animal free så langt. I mange andre biler ser det ut som det er slengt sammen noen rester fra en bruktbutikk.

Har forøvrig valgt helskinn i setene på XC40en som vi venter på. Blir kanskje siste gang vi har mulighet til å kjøpe bil med skinn?

Jeg mener også at Thomas nevnte at skinn er en mulighet i 12-veis sportsseter i Europa, mens skinn er standard i USA og stoff en option. Alcantara er også mulig. Jeg er også helt enig i at høykvalitets stoff kan være et veldig fint alternativ.

Skinn er oppskrytt med mindre kvaliteten er veldig bra og dette ser man ikke så ofte lenger. Som regel er skinnet i dag behandlet på en måte som ikke gir assosiasjoner til tidligere tider. Plastikkfølelsen er ofte påtrengende og da kan man like gjerne velge stoff av høy kvalitet.

Produsentene er i dag såpass flinke til å lage syntetiske alternativer til skinn at det nesten ikke gir mening å velge skinn bare fordi man vet at det er skinn. Lukten er selvfølgelig også viktig, men mye handler om subjektive følelser. Det er heller ikke mange som bruker f.eks skinnjakker i dag fordi syntetiske stoffer fungerer så mye bedre.     

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, Ron Jeremy skrev:

«Skinn» er skinn, på de stedene man sitter, men sidene og andre områder Er vel sensatec.

Både E87en jeg hadde og F25en vi har nå har ekte skinn i hele setet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er litt på jakt etter ny bil. Har skrevet kontrakt på salg av G30’en jeg har, leveres til ny eier i midten av april. Jeg er litt i villrede på hva jeg skal velge, og hvilke fremtdrift den skal ha. Er alt i alt fornøyd med hybrid , og kjøper gjerne det igjen. Men Hva tenker dere om Ix3? Ny så er vell verdifallet stort på disse. Men den er jo ok priset, føler man får mye bil for pengene, eller?

 Bilen blir brukt daglig til og fra kona sin jobb som er ca. 26km, så hybrid har gjort nytten for oss.  Jeg har har litt lyst å vente til over sommeren, det skjer vel litt til høsten? Samtidig bare vente å se om det dukker opp noe på finn som mann faller pladask for 😅

Endret av Chris A
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg liker iX3, men det faktum at den kun leveres med bakhjulsdrift er en dealbreaker i mine øyne. Om dette ikke er et hinder, ville jeg i alle fall ha ventet et år ettersom iX3 vil gjennomgå LCI på lik linje med de ordinære X3ene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...