Gå til innhold

Tråden om BMW-nyheter/rykter/snakk etc.


awt
 Share

Anbefalte innlegg

11 minutter siden, Fredrik 90 skrev:

iX tror jeg er tatt akkurat litt for langt til at den noen gang kan bli "akseptert" når ting setter seg. Tenk bare på hvor dårlig dette designet vil eldes, noe som vil være svært uvanlig for en BMW modell.

Dette sa folk om spesielt E65 og også om E60, men se hvordan det har gått. E65 er stadig ingen "höjdara", men designet har definitift modnet litt over årene.  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

31 minutter siden, Fredrik skrev:

Dette sa folk om spesielt E65 og også om E60, men se hvordan det har gått. E65 er stadig ingen "höjdara", men designet har definitift modnet litt over årene.  

Ja jeg er klar over dette, men designmessig så er iX ett så lavpunkt for BMW at jeg tror ikke dette kan gjøres godt igjen ved hjelp av tid. E65 var fæl, men ikke så fæl som iX... iX er så stygg at den stiller i samme klasse som Nissan Leaf, Fiat Multipla og Pontiac Aztek. Det at denne skapningen også kommer fra BMW gjør ikke saken bedre, en bedrift som har vist i årtier at de kan bygge lekre biler. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vanskelig og si hvordan iX tåler tidens tann. Trenden for biler med litt "fremtidsrettet" eller annerledes design er at de blir fort gamle. Men, se på i3, et prakteksemplar på en morsom og kul bil som er og ser like moderne ut idag som da den kom i 2013. Det ble også da heftig diskutert i3 sitt utseende, men bilen er idag elsket av de fleste BMW-entusiaster verden over(spesielt Norge). Jeg tror iX vil være moderne i lang tid, jeg liker bilen. Tenker også, uten å ha noen fasit, at bilen er et lite prøveprosjekt for veien videre :) 

5B86B3AF-D05B-48E9-80F6-1896DA34A558.jpeg.806d946dc17ed762750fc8beca00603f.jpeg08B3A634-E7DD-48FC-9D3D-413DC53B5EDB.jpeg.c8a494fcb692409bc2e3c04fdeac738d.jpeg211B180B-4D51-42CA-8A81-C2AB1B0E893C.jpeg.b36b641b93899beaa0101e514c20dd1e.jpeg

Endret av Marius2002
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, Marius2002 skrev:

i3........men bilen er idag elsket av de fleste BMW-entusiaster verden over(spesielt Norge)....

eehh...javel? 

9 timer siden, Ingvaldsen skrev:

https://www.carscoops.com/2020/07/bmw-x5-m50d-and-x7-m50d-final-editions-mark-the-end-of-the-quad-turbo-diesel-engine/
 

tenk hvor tøffe dieselbiler vi hadde hatt idag om det ikke hadde vært for husflidspunkere...

Den motoren der går inn i historien som ett teknologisk mesterstykke. Bilverdenen blir stadig ett fattigere sted... Men BMW innrømmet vel at motoren ble for kompleks og kostbar å bygge...samt myndigheters økte fiendtlighet mot dieselmotorer (som er helt grunnløs)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

40 minutter siden, Fredrik 90 skrev:

eehh...javel? 

Jepp. :) i3 er nettopp det. Elsket. Rå bybil med skikkelig morsomme kjøreegenskaper. Og det kryr av de, ikke uten grunn. Men det finnes selvfølgelig unntak i alle miljøer, så jeg forventer ikke at alle her inne skal like i3 (eller iX for den saks skyld). Når jeg skriver slik så tar jeg det som en selvfølge at man forstår at unntak finnes :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

@Ingvaldsenabsolutt kule biler, men jeg vet ikke helt om jeg noen sinne hadde turt å eie noe med 4 turboer. Jeg har vurdert noen biler med 2-3 turboer i det siste og det begynner å bli skummelt nok for meg. Har da allerede e39 med 3 dieselpumper.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

G26 4-serie Gran Coupe. Litt merkelig å se at man fortsetter med gammelt dashborddesign når i4 nå kommet med det som vil komme på eksisterende 3- og 4-serier tidlig neste år. Det samme at både X3 og X4, samt 4GC kommer med utgående iDrive7.

P90424610_highRes.jpg?w=1324&h=582&fit=c
P90424607_highRes.jpg?w=1324&h=582&fit=c
P90424605_highRes.jpg?w=1324&h=582&fit=c
P90424653_highRes.jpg?w=1324&h=582&fit=c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir litt antiklimaks denne faceliften, ikke nytt men «nyere».

Som i G30 LCI syns jeg også her skjermen blir for stor og dominerende, lyktene foran og bak er jeg også litt usikker til.
Var mest spent på seter og interiør.

Rangerer ikke denne LCI versjonen veldig høyt på attraktivitetsskalaen, men så mottar jeg jo også pre LCI iX3 om ca 6 uker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke noe crazy her altså, kunne nesten ikke se hva som var nytt ved første øyekast. Det gleder meg derimot at 4-serien ikke har fått "skjermplanken" slik i4 har fått....iallfall foreløpig. M440i Gran Coupe er en aktuell kandidat ved neste bilbytte 👍

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   1 medlem

×
×
  • Opprett ny...