Gå til innhold

Tråden om BMW-nyheter/rykter/snakk etc.


awt
 Share

Anbefalte innlegg

10 timer siden, Saltkjelen skrev:

Nå finnes G42 M240i med både RWD og manuell girkasse i USA, så det er egentlig ingen logisk grunn at de ikke kan tilby denne modellen i Europa også. 

Sant, men det kommer BMW neppe til å gjøre. En av de fineste bilene man kan importere nå fra USA er jo E60 M5 med manuell gearkasse. Hvorfor denne modellen aldri ble solgt i Europa er ganske uforståelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 hours ago, Fredrik 90 said:

Har du en 420i i dag så blir du hver eneste dag minnet på at du ikke har noe til felles med M440i. Bortsett fra M Perfomance modellene til BMW, hvor en M550i gir deg en liten smak på M5 mens en M340i er en flott forsmak på M3. Ingen andre bilprodusenter tilbyr dette i samme segment. 

Eyyyyhh! Jeg føler da vitterlig at jeg har noe til felles med alle 4-seriemodeller, uavhengig av motorstørrelse, hver gang jeg setter meg inn i vår 4-serie. Helt til jeg fyrer opp firerdieselen 😛 

Andre enn BMW, så tilbyr jo både MB og Audi de samme stegene? S4 vs RS4, C43 (?) vs C63. Osv osv. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, KireS skrev:

Nye 7 serien ifølge Motor Trend. Tipper jeg kommer til å venne meg til den og synes den er tøff på sikt. Første øyekast var litt «oida»

Nå var jo dette en Photoshop, men faktisk så synes jeg nesten den var litt kul. Litt sånn "oisann" ved første øyekast, men så vanvittig egenartet og vulgær. Litt sånn som E65 var, som ble hatet av alle...men som ble en salgssuksess. Skal bli spennende å se det endelige resultat, samt se hva slags teknologier vi skal få i bilene våre i fremtiden 👍

Lenke til kommentar
Del på andre sider

46 minutter siden, HenrikSolberg skrev:

Den er vel fortsatt "hatet"...

Ikke klar over at E65 var noe særlig salgssuksess :) 

Joda, den er fortsatt hatet blant BMW entusiaster. Men da den var ny så var E65 noe helt nytt, noe som brakte så mye ny og kul tech ut på markdet som man ikke før hadde sett. Så ble det toppet med ett design som virkelig var grandiost og vulgært. E65 var en diger bil, datidens S-klasse (W220) så ut som en billig bil ved siden av E65. Særlig amerikanske kunder likte E65, en kundegruppe som absolutt er ute etter å vise hvem de er via sitt kjøretøy. Det at bilen fikk kritikk for sitt design og at bilpressen f eks slaktet iDrive systemet virker ikke til å ha vært noe problem for kundene. I iDrive er jo en sukess, det er ikke få biler i ettertid som ikke har en senter montert skjerm som betjenes med ett hjul i midtkonsollen. 

E65 ble produsert i 345 000 eks, ikke så mye mer enn E38 som ble laget i 340 000 eks. Men tatt i betraktning at E38 var en diger sukess så er E65 vel så mye en sukess, iallfall sett i sammenheng med hvor mye pepper den fikk den gang.

 

Endret av Fredrik 90
Lenke til kommentar
Del på andre sider

56 minutter siden, Fredrik 90 skrev:

E65 ble produsert i 345 000 eks, ikke så mye mer enn E38 som ble laget i 340 000 eks. Men tatt i betraktning at E38 var en diger sukess så er E65 vel så mye en sukess, iallfall sett i sammenheng med hvor mye pepper den fikk den gang.

Enig, men kun når det gjelder direkte tall. Indirekte var E38 en mye større suksess iom. at markedet for slike biler var blitt mye større da E65 var på høyden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, Fredrik skrev:

Enig, men kun når det gjelder direkte tall. Indirekte var E38 en mye større suksess iom. at markedet for slike biler var blitt mye større da E65 var på høyden.

Det er jeg enig i, og jeg synes E38 er den fineste 7-serien til denne dag selv om E65 var mer "imponerende". Men jeg liker å påpeke at på tross av å være hatet og omdiskutert så solgte E65 veldig bra...det er vel den 7-serie generasjonen som solgte best?

Man tenker ofte at det er S klassen som er ett utstilingsvindu for fremtidens teknologi. Men når man går litt igjennom de tekniske nyvinningene de siste 30 åra så stammer forbausende mye av det fra BMW 7-serie 😀 Her har Mercedes markedsført seg bedre enn BMW, og de har jo tatt æren for en og annen innovasjon som de absolutt ikke var først ute med 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syns ikke den nye 2-serien var noe spesielt pen, egentlig. 😕

Fronten var okei, grei størrelse på nyrene osv. Men fra B-stolpen og bak syns jeg ikke den var mye å skryte av. 😕

Mye skuffende fra BMW den siste tiden. 3 og 5-serien har holdt seg bra til nå, men skal vel ikke se bort ifra at de også blir mindre pen ved neste generasjon.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Frontdesignet på neste generasjon M2 er visstnok lekket. Direkte imponert kan man vel ikke si at man er, men grillen er i alle fall todelt, og det ser ut til at liggende riller skal bli en greie på M-biler. Av hva man kan se, så stemmer ikke frontlysene heller. I følge "Scott27" vil M-biler bli mer differensiert fra vanlige serier/M-performance med blant annet egne lykter, og neste generasjon M2 vil hente inspirasjon fra fronten til 2002 Hommage-konseptet.

CF738-B8-A-DB9-D-4-BC6-B79-A-2-DB4-DC6572745-CBFB-DF2-F-4891-A4-E2-71-F237-DAB07
599-C696-C-F3-C6-4-F4-B-B471-A6-C3-C1429
bmw-2002-hommage-concept-debuts-honors-a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...