Gå til innhold

Tråden om BMW-nyheter/rykter/snakk etc.


awt
 Share

Anbefalte innlegg

Så nå skal de drite seg ut nok en gang? Skal lysa være integrert i noen nyerer som strekker seg over hele fronten? Å bruke Neue klasse på dette vitner om at de har noen historieløse nek født etter 1990 med høy utdannelse og null peiling på BMW  jobbende for seg i en eller annen markedsavdeling. De får bare holde på...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slik jeg leste det skal Neue Klasse 2025 være et rimeligere alternativ og bakhjulstrekk i hovedsak(eventuelt 4x4). De skal ha en Low og en High class, som da er sedan/stasjonsvogn og SUV/SAV. Ettersom jeg skjønner er det den elektriske æraen dette skal representere. Iom. at BMW reklamerer med syrevideoer på instagram med i4 med vinger og det hele, altså fjernt fra realitet, så velger jeg å være spent på hva som kommer. :) Men, en drøy time fra skrivende stund til launch, så mulig jeg endrer mening. :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror BMW er inne på ett mer riktig spor hvor de beholder dagens modeller men heller elektrifiserer dem. Altså at vi får elektrisk 3, 4, 5 og 7-serie fremfor å ha dobbelt opp slik Mercedes nå legger opp til. Det kompliserer bare sortimentet og må by på mye mer kostnader enn å kjøre en modell med alle drivlinjer. Altså at man har en modell, men med fossil, hybrid og elektrisistet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Fredrik 90 skrev:

Jeg tror BMW er inne på ett mer riktig spor hvor de beholder dagens modeller men heller elektrifiserer dem. Altså at vi får elektrisk 3, 4, 5 og 7-serie fremfor å ha dobbelt opp slik Mercedes nå legger opp til. Det kompliserer bare sortimentet og må by på mye mer kostnader enn å kjøre en modell med alle drivlinjer. Altså at man har en modell, men med fossil, hybrid og elektrisistet. 

Jeg synes Mercedes også har dreti seg litt ut med navna. EQA er en SUV, EQB er en SUV, EQC er en SUV, så er plutselig EQE og EQS Sedaner... Hva om de vil lage en elektrisk A-klasse, eller B-klasse (vet B250e eksisterer, men Mercedes vil jo tydelig at alle elbilene demmes skal under EQ modell-navnet, men EQB er jo nå tatt), eller C-klasse? Eller en elektrisk GLE eller GLS? Navna gir bare ikke mye mening om de planlegger å få alle modellene sine under EQ modellbetegnelsen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

24 minutter siden, MagnusAG99 skrev:

Jeg synes Mercedes også har dreti seg litt ut med navna. EQA er en SUV, EQB er en SUV, EQC er en SUV, så er plutselig EQE og EQS Sedaner... Hva om de vil lage en elektrisk A-klasse, eller B-klasse (vet B250e eksisterer, men Mercedes vil jo tydelig at alle elbilene demmes skal under EQ modell-navnet, men EQB er jo nå tatt), eller C-klasse? Eller en elektrisk GLE eller GLS? Navna gir bare ikke mye mening om de planlegger å få alle modellene sine under EQ modellbetegnelsen. 

En ting modellbetegnelse det som er forvirende er hva de i designavdelingen røyker for noe, jeg vil og ha det :D 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

BMW Vision Circular er bare en konseptbil for å demonstrere hva som er mulig om man går all-in på gjenbruk av materiale tvers igjennom og klima og nytenkning i forsetet. "Neue Klasse 2025" vil bli produsert med samme mindset, men ikke samme design. Elektrisk 3, 5 og 7-serie kommer, også X1 og Mini Countryman. Og slik jeg skjønte det var i4 og iX intromodeller til Neue Klasse. Korrekt meg om jeg misforstod. Jeg skrev rimeligere i forrige innlegg, men det var hele produksjonen som var rimeligere for BMW fant jeg nå ut etter dagens lille… Jeg synes prosjektene er kule, selv om den i Vision Circular var skrot. Men en må igjennom noen slike for å teste ut og se muligheter og utfordringer som en kan ta med seg i de faktiske modellene. Ved slike konsepter så er det lettere å tenke utenfor boksen. BMW klarte det med i3 og i8, så er spent på veien videre.  :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, MagnusAG99 skrev:

Jeg synes Mercedes også har dreti seg litt ut med navna. EQA er en SUV, EQB er en SUV, EQC er en SUV, så er plutselig EQE og EQS Sedaner... Hva om de vil lage en elektrisk A-klasse, eller B-klasse (vet B250e eksisterer, men Mercedes vil jo tydelig at alle elbilene demmes skal under EQ modell-navnet, men EQB er jo nå tatt), eller C-klasse? Eller en elektrisk GLE eller GLS? Navna gir bare ikke mye mening om de planlegger å få alle modellene sine under EQ modellbetegnelsen. 

Helt enig, og akkurat her synes jeg BMW også er på villspor med sine "i"-biler. BMW burde gjort denne opprydningen før man kommer så langt at det blir for sent. i4 og 4-serie er "like" biler, så i4 M50 burde hett M450e, i4 eDrive40 hett 440e osv, der "e" står for elektrisk, og ikke hybrid slik det er i dag. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mulig jeg står alene her, men jeg syntes fronten på Circular concept er noe av det kuleste og mest BMW’ske hva angår designelementer og homage til BMW sin designarv jeg har sett på lenge - det nærmeste jeg kommer på er vel kanskje noen av de Homage-konseptene ifm. Concours de Elegance. Dette er rått parti opp mot de såpestykkene MB presenterer om dagen, med EQA som det værste eksempelet.

Her snakker vi konsept for 2040, så et stykke frem i tid ja. Men bærekraft i produksjon kommer til å bli mye viktigere fremover, så at BMW er fremoverlente her tror jeg er svært smart. 

image.png.2a09bddd4deb5a9c9c6d8ea4ef4bde0f.png
 

Endret av papertiger
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, Saltkjelen skrev:

Helt enig, og akkurat her synes jeg BMW også er på villspor med sine "i"-biler. BMW burde gjort denne opprydningen før man kommer så langt at det blir for sent. i4 og 4-serie er "like" biler, så i4 M50 burde hett M450e, i4 eDrive40 hett 440e osv, der "e" står for elektrisk, og ikke hybrid slik det er i dag. 

Vel per idag de fleste assosierer "e" som hybrid og det vil mest sannsynlig ta lang tid før det endres. Dessuten går hype-toget frem, da alle Skal være "miljøbevisste" og her kommer "I" bokstaven  til gode for Bmw. 

 

10 timer siden, Fredrik 90 skrev:

De røyker iallfall det samme hos BMW tydeligvis, mulig de har samme "leverandør" 😅

Enig. Men her klarte desidert MB å ødelegge mest, for både Eqe og Eqs er "eksisterende biler i form av e-og s-klasse. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...