Gå til innhold

Tråden om BMW-nyheter/rykter/snakk etc.


awt
 Share

Anbefalte innlegg

2 timer siden, Saltkjelen skrev:

Det overrasker meg å se hvor slett designjobb BMW egentlig har gjort på G8x M3/M4. At grillen er i designet det er får nå så være, men at ACC-radaren plasseres i den ene grillen som attpåtil fjerner rillene i bunn, er et talentløst design.

Det et bare å kjøpe aksjer i Rieger, folkens! :D 

2021-BMW-G80-M3_SB19599.jpg?w=1370&h=607

Det kan jo godt være at dette ikke er den endelige produksjonsløsningen. Men jeg synes det er veldig rart at ikke de i det minste kan la M3 få slippe den støgge fronten. Jeg hadde jo ett håp om det siden G20 har en normal BMW front.

Jeg er veldig spent på hva som kommer frem av ettermarkedsfronter etterhvert. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Saltkjelen skrev:

Kom forresten over denne 02-en designet av en David Obendorfer. Dette designet burde jo BMW kjøpt umiddelbart. Jeg ser gjerne at en 2002e hadde kommet på banen.

Tøff bil, men for meg mangler den det jeg likte aller best på 2002, det at vinduene var omtrent halvparten av høyden på bilen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 minutter siden, ahj skrev:

Helt enig @Fredrik 90. Når det kommer bør det baseres på G20 frontfangeren med normale nyrer samt en med mere åpninger. 

Eller bare se på hvor bra Alpina G2x ser ut. 

New Alpina B3 shown in saloon form at Tokyo | Autocar

Noe sier meg at nettopp denne generasjonen 3 serie, vil Alpina selge meget godt og dertil M3/4 selge noe mindre. 😇

Lenke til kommentar
Del på andre sider

35 minutter siden, ahj skrev:

Helt enig @Fredrik 90. Når det kommer bør det baseres på G20 frontfangeren med normale nyrer samt en med mere åpninger. 

Eller bare se på hvor bra Alpina G2x ser ut. 

Jeg tenker at Alpina B3 Biturbo er mer aktuell nå en noen gang. Jeg vet at Alpina baserer seg på å være eksklusive, men jeg håper de tar høyde for ekstra produksjonskapasitet på denne modellen i årene fremover. Den er jo alt det M3 er, bare litt mindre racerbil og litt mer rettet mot daglig bruk. På toppen av det hele så tilbys den også som Touring. Hva er det å ikke like 😅

Jeg er veldig svak for G20, som G30 eier så sliter jeg med å finne argumenter for å kjøpe 5-serie over 3-serie. Det måtte være den ekstra plassen og den lille ekstra kjørekomforten...ikke stort mer. Når da G20 kommer i en så lekker Alpina utgave som dette, så må jeg si at dette helt klart er en av mine absolutte favoritt biler nå om dagen. Da har jeg heller ikke glemt M340i, som med tuning er helt på høyde med M3 👍

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 8.7.2020 den 12.32, StigJ skrev:

Ikke visste vi da vi alle lo av denne fronten at det ville bli det nye, fremtidige designet til BMW :lol:

[...] 

Hehe, kom over denne artikkelen om Hartge E63en som muligens var forut sin tid.

https://www.bmwblog.com/2020/06/04/hartge-design-e63-6-series/

På 8.7.2020 den 14.45, Ron Jeremy skrev:

Noe sier meg at nettopp denne generasjonen 3 serie, vil Alpina selge meget godt og dertil M3/4 selge noe mindre. 😇

Ja, Alpina har absolutt muligheter til å melke dette frem til facelift. Synd det ikke er dedikerte Alpinaforhandlere eller at Alpina ikke er i konfiguratoren og hos vanlige forhandlere. Alpina ville nok solgt svært godt i Norge!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det ikke koed som sier de er enerådende forhandler av alpina i Norge? Altså på deler. Uansett salg av biler, her må da noen med sterk kapital se sitt snitt til å begynne med salg av alpina. 

Men det er jo ikke være enn å konfigurere den direkte med alpina selv, for så å dra ned å hente den :) det er jo ikke så langt fra oss. Ta det kombinert med ferie eller noe.

Jeg tror nok at alpina allerede har kastet seg over dette. Slikt kan man jo ikke ha det! Regn med at alpina sin versjon av fronten, er mer enn bare en leppe denne gang. 

Jeg tror første modden om jeg måtte eid en slik M4, var å flytte skiltet til siden, alfa style, eller helt nede på leppa. Skiltet virker malplassert i den vertikale grillen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joda, men problemet er at det ikke er enkelt å finne ut av hva Alpina egentlig tilbyr og hvilket kostnadsbilde vi snakker om. Å kunne konfigurere Alpina slik man kan gjøre med en vanlig BMW ville vært fint. Det kan man i USA der Alpina er en del av BMW-konfiguratoren slik at dette blir som å handle en hvilken som helst annen BMW. Jeg vet ikke engang hvor jeg skulle henvendt meg for å få prislister etc., og det er jo ingen god start for å selge et produkt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Saltkjelen skrev:

Jeg vet ikke engang hvor jeg skulle henvendt meg for å få prislister etc., og det er jo ingen god start for å selge et produkt.

Det er forhandler i Sverige.

BMW ALPINA tillbaka på Förenade Bil.

 
logo-alpina-manufacturer.png?timeString=

 

Mellan åren 1985 and 1991 fanns BMW ALPINA på Förenade Bil och sedan våren 2019 har vi återigen bilen som personifierar lyxig komfort med dynamiska köregenskaper i vårt showroom i Malmö.

Kontakt och Provkörningar:
Försäljningsansvarig för BMW ALPINA är Göran Gardell.
Email: alpina@forenadebil.se
Telefon: 040-243700

Nya bilar på lager till försäljning. Klicka här.

BMW ALPINA på lager, klicka här.

Prislista
 
 
 
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor er det ingen BMW forhandler i Norge som tar opp dette, enten Bavaria eller Bilia i Oslo? Hadde vært moro å høre hva årsaken er? Det kan jo ikke være pga for lave salgstall, for det selges jo en god del M biler nå for tiden

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...