Gå til innhold

Tråden om BMW-nyheter/rykter/snakk etc.


awt
 Share

Anbefalte innlegg

1 time siden, Fredrik 90 skrev:

Det er utrolig hvor små detaljer som skal til før en modell ser skikkelig ut. Jeg synes X3 i normal utgave, med og uten M-sport ser litt sånn halvveis ut. Men M40i utgaven har det bittelille ekstra som gjør at bilen ser bra ut. For X3 M40i ser jo unektelig kul ut på det bildet der 😀

Helt enig, og da stiller jeg med spørsmålet: Hvorfor må BMW lage iX3 så j*vlig døll når det er så lite som skal til for å få den til å se råtøff ut heller enn en aldrende KIA med støtfangere i delvis sort plastikk, krom rundt vinduene og tafatt utforming på alt av fangere? Virker rett og slett om at iX3 skal se ut som en skikkelig billig innstegsmodell - og om det er målet så har de jo truffet blink :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, Walkabout skrev:

Helt enig, og da stiller jeg med spørsmålet: Hvorfor må BMW lage iX3 så j*vlig døll når det er så lite som skal til for å få den til å se råtøff ut heller enn en aldrende KIA med støtfangere i delvis sort plastikk, krom rundt vinduene og tafatt utforming på alt av fangere? Virker rett og slett om at iX3 skal se ut som en skikkelig billig innstegsmodell - og om det er målet så har de jo truffet blink :) 

Har eid de 2 første X3’ene og kjørt den siste (G01) endel, alle med diesel. Den første hadde omtrent ikke konkurranse, så den hadde det «enkelt», siden den var så tidlig ute. 
2 generasjon var solid, stor nok og til rett pris, solgte også meget godt.
G01 har rett og slett mistet grepet forgjengerne hadde og har blitt for dyr. Den har ikke noe nok karisma eller egenart og fremstår kanskje som den svakeste i X klassen pr idag.

At hybriden og den helelektriske versjonen igjen er såvidt dyre - vil heller ikke skape noe boost av salg.

Så G01 i mine øyne, er en model som er mindre vellykket, synd siden BMW «Eide» denne klassen.

Eller kanskje det bare er X1 og X5 som er glimrende og X3 er litt grå og kjedelig?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror ingen synes G01 X3 er noen dårlig bil, og klassens svakeste er helt klart Audi Q5. Der snakker vi intetsigende og døll bil. Men X3 har fått veldig god motstand ifra MB GLC. F25 X3 var en suveren bil, den satte standarden i sin klasse og var en salgssuksess både i Norge og ellers. Men det man kan trekke den for er at den føltes litt "billig" inni til å være en bil som kostet 650-700 000 kr. Den hadde 3-serie nivå på interiøret, men bilen kostet 5-serie penger. Så kom GLC som virkelig fremsto som en premiumbil, så kom nye XC60 som også var veldig bra på det aller meste. G01 X3 har blitt veldig bra på interiørkvalitet, endelig fikk X3 det kvalitetsnivået den burde ha...meeen den har også blitt veldig mye dyrere og konkurransen er skjerpet betraktelig.

Jeg vil nok uansett hevde at i dette segmentet så er helt klart X3 det beste alternativet, særlig siden du får den som en attraktiv ladehybrid. X3 har blitt dyrere ja, men det har samtlige av konkurrentene også. En kollega av meg kjøpte i fjor en ny XC60 T8..en bil til over 900 000 kr og det er faen ikke en Volvo verd. Han hevder hardnakket at Volvo er premium, selvsagt for å forsvare investeringen sin. Jeg mener at Volvo er sub premium, under BMW og Mercedes men over Volkswagen og Ford.

Endret av Fredrik 90
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, Walkabout skrev:

Helt enig, og da stiller jeg med spørsmålet: Hvorfor må BMW lage iX3 så j*vlig døll når det er så lite som skal til for å få den til å se råtøff ut heller enn en aldrende KIA med støtfangere i delvis sort plastikk, krom rundt vinduene og tafatt utforming på alt av fangere? Virker rett og slett om at iX3 skal se ut som en skikkelig billig innstegsmodell - og om det er målet så har de jo truffet blink :) 

Fordi det er in å være miljøbevisst. Fordi det er viktig å vise at du velger elbil. Og elbil blir assosiert med fremtiden. Derfor ser de fleste elbiler ut som de gjør desverre. På en vanlig bil hadde slikt design blitt ledd av. Men når det er elbil er alt godtatt og alt lov. Med Ix3 er det jo viktig å vise at man har valgt elbil utgaven, selv om jeg er like oppgitt som dere over designet. Håper noen tar seg råd til å putte komplett x3 m40i styling og fangere på en slik Ix3. Jeg er jo av den typen som mener at elbil gjerne kan pakkes inn i et vanlig skall. Hvorfor må det vises utad at her kommer jeg i en elbil eller hybrid, det er lett å se pga det kjipe designet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Fredrik 90 skrev:

Jeg tror ingen synes G01 X3 er noen dårlig bil, og klassens svakeste er helt klart Audi Q5. Der snakker vi intetsigende og døll bil. Men X3 har fått veldig god motstand ifra MB GLC. F25 X3 var en suveren bil, den satte standarden i sin klasse og var en salgssuksess både i Norge og ellers. Men det man kan trekke den for er at den føltes litt "billig" inni til å være en bil som kostet 650-700 000 kr. Den hadde 3-serie nivå på interiøret, men bilen kostet 5-serie penger. Så kom GLC som virkelig fremsto som en premiumbil, så kom nye XC60 som også var veldig bra på det aller meste. G01 X3 har blitt veldig bra på interiørkvalitet, endelig fikk X3 det kvalitetsnivået den burde ha...meeen den har også blitt veldig mye dyrere og konkurransen er skjerpet betraktelig.

Jeg vil nok uansett hevde at i dette segmentet så er helt klart X3 det beste alternativet, særlig siden du får den som en attraktiv ladehybrid. X3 har blitt dyrere ja, men det har samtlige av konkurrentene også. En kollega av meg kjøpte i fjor en ny XC60 T8..en bil til over 900 000 kr og det er faen ikke en Volvo verd. Han hevder hardnakket at Volvo er premium, selvsagt for å forsvare investeringen sin. Jeg mener at Volvo er sub premium, under BMW og Mercedes men over Volkswagen og Ford.

Volvo gjorde en genistrek ved å gjøre produksjonen billigere i Kina, samtidig å skru alle prisene opp ca 200k. Selv om d5 motoren ble erstattet med mer miljøvennlige motorer, så gikk likevel bil prisene opp. Så det er ingen tvil om at Volvo tidligere hadde høye avgifter og lav fortjeneste, men de nå har lavere avgifter og høy fortjeneste. I tillegg ved å øke prisene så har de inntatt premiumsegmentet pr utad i det minste, og i tillegg selger dem mer. Volvo går som hakka møkk i Norge, og mye pga et designteam som satte sammen et klasseløst, lett spiselig design. 

Jeg mener at audi som er vag sine svakheter og bmw har tullet seg helt bort på det meste, så står man igjen med MB og nettopp Volvo. Kunne tenke meg GLE eller Xc90 selv, da i diesel form. Forstår at de har oppsving i salg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er faktisk verre enn at C63 AMG kutter ut 4 liters V8er til fordel for to liters firer med hybrid. I dette tilfellet så er det jo ikke en M5...en M5 skal ha forbrennings motor! Heldigvis er dette bare rykter...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, Fredrik 90 skrev:

Det er faktisk verre enn at C63 AMG kutter ut 4 liters V8er til fordel for to liters firer med hybrid. I dette tilfellet så er det jo ikke en M5...en M5 skal ha forbrennings motor! Heldigvis er dette bare rykter...

De skal også ha M5 med forbrenningsmotor, men i hybridversjon.! De tilbyr begge alternativer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Ampera skrev:

De skal også ha M5 med forbrenningsmotor, men i hybridversjon.! De tilbyr begge alternativer.

Det var da enda bra, får håpe de beholder V8ern da. Men jeg synes nok de blander korta litt her med å komme med en elektisk utgave. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

39 minutter siden, Skulebollen skrev:

Godt tunet bil hvor EGR er kodet vekk kanskje 🤔?

Orginal urørt bil, selv var jeg bråsikker på egrkjøler som er ganske vanlig årsak.

var prat om at dpf var tett i kombinasjon med regenerering som resulterte i at innmaten tok fyr på et vis😆

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...