Gå til innhold

Tråden om BMW-nyheter/rykter/snakk etc.


awt
 Share

Anbefalte innlegg

De VAG liknende lyktene plager ikke meg lenger, det var litt uvant i starten men nå synes jeg det ser helt greit ut. G30 blir nok den siste modellen med normalt BMW design, det synes jeg er synd. Faceliften av G30 synes jeg var meget bra, som med alt nytt så krever det tilvenning. Designmessig så fremstår G30 og G20 som de mest vellykkede BMW designe i dag. Den rettning de tar herfra og fremover liker jeg dårlig 👎 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 timer siden, Fredrik 90 skrev:

De VAG liknende lyktene plager ikke meg lenger, det var litt uvant i starten men nå synes jeg det ser helt greit ut. G30 blir nok den siste modellen med normalt BMW design, det synes jeg er synd. Faceliften av G30 synes jeg var meget bra, som med alt nytt så krever det tilvenning. Designmessig så fremstår G30 og G20 som de mest vellykkede BMW designe i dag. Den rettning de tar herfra og fremover liker jeg dårlig 👎 

Jeg syns personlig at G30 er av de minst fremtredende og imponerende 5 seriene som er laget, spesielt etter F1*. Det er liksom så lite egenart gå G30.

At de samtidig mistet signatur lysdesignet sitt de siste 20 årene - til fordel for et design som kommer fra en ikke premium produsent som VAG... Det er vanskelig å stille seg nøytral til det. Men man ser vel det man vil se?

Generelt er det lite bortsett fra G05 og tildels G20 som vekker noe hos meg, enten er det da meg det er noe galt med, ellers så er BMW på vei til noe som for meg er ukjent og lite attraktivt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Ron Jeremy skrev:

Jeg syns personlig at G30 er av de minst fremtredende og imponerende 5 seriene som er laget, spesielt etter F1*. Det er liksom så lite egenart gå G30.

At de samtidig mistet signatur lysdesignet sitt de siste 20 årene - til fordel for et design som kommer fra en ikke premium produsent som VAG... Det er vanskelig å stille seg nøytral til det. Men man ser vel det man vil se?

Generelt er det lite bortsett fra G05 og tildels G20 som vekker noe hos meg, enten er det da meg det er noe galt med, ellers så er BMW på vei til noe som for meg er ukjent og lite attraktivt!

Ja jeg har forstått at du ikke liker G30, men dette tror jeg handler om smak og behag. Det er ikke verre enn det, enten liker man ett produkt eller så liker man det ikke. Jeg synes modellen er utrolig pen å se på, lekker og elegant bil med flotte linjer. Egenart hadde heller ikke F10, jeg synes E60 var den siste 5-serien som hadde egenart.

For meg så handler det ikke om å stille seg nøytral til ting, jeg er selv svært lite begeistret for store forandringer. Det at BMW dropper sitt ikoniske lysdesign synes jeg er veldig leit, men for min del så er ikke dette avgjørende så lenge produktet som erstatter dette er tilfredsstillende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er allerede bekreftet at neste generasjon 7-serie (G70) kommer med en elektrisk utgave, og ryktene sier allerede nå at den elektriske versjonen av neste generasjon 7-serie også vil være toppmodellen - altså erstatteren for dagens M760i. Det spekuleres i at bilen vil hete i7 M60. Foruten det bekreftet BMW i dag at X1 og 5-serie vil få en helelektrisk modell ved neste generasjon, så det er liten tvil om at BMW speeder opp. G05 X5 Hydrogen er også i rute for 2022-produksjon.

Ellers ser det ut til at vi vil kunne få se et lite virrvarr av modellbetegnelser når de elektriske versjonene kommer. Den kommende i4 vil etter alt å dømme bli hetende i440, i430 etc., mens bensinversjonen vil hete 440i, 430i etc. Det gir mening akkurat i dag, men den dagen de elektriske bilene tar over, gir det ikke lenger mening. Personlig hadde jeg sett at BMW ryddet opp i dette nå, noe alá dette:

440i (bensin)
440d (diesel)
440e (elektrisk)
440ie (bensin-hybrid)
440de (diesel-hybrid)
440h (hydrogen)

BMW-X5-fuel-cell-2022-01.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes spionbildene av nye 7-serien hinter om noe posetivt. Grillen blir sikkert diger som fy, men ser ut som bilen får litt mer smale og lavtliggende lykter. Samt at skiltet bak er flyttet ned i støtfangeren for en litt mer 8-serie inspirert hekk. Tror og håper dette kan bli ett spennende og særpreget design 😀

C87993F5-35C6-41C0-8D1A-C2D1BA9D0440.jpeg.85dfcabad39d1911c3578a28d422b83d.jpeg

1CD1ACD7-6C77-40C5-98C1-3C12143683AF.jpeg.ee0cb3b6a1fb9e94636468d5f8b6d176.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jøsses for en posetiv gjeng...😳 Jaggu godt ikke Bimmers sine medlemmer representerer kundegruppen til BMW 😂

Som vi påpekte over her så mangler dagens modeller kanskje litt særpreg, så det er lov å håpe at dette kommer. Om det blir vakkert er en annen sak, men BMW trenger en ny "Bangle" periode. Det holder ikke at ting er linjelekkert og elegant lenger , det må også være vulgært. Kineserene og amerikanerene liker det, er jo dem de lager 7-serie for. Tiden hvor BMW lagde 7-serien for tjukke europeiske direktører med sigar er forbi for lenge siden 😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Fredrik 90 skrev:

Jøsses for en posetiv gjeng...😳 Jaggu godt ikke Bimmers sine medlemmer representerer kundegruppen til BMW 😂

Som vi påpekte over her så mangler dagens modeller kanskje litt særpreg, så det er lov å håpe at dette kommer. Om det blir vakkert er en annen sak, men BMW trenger en ny "Bangle" periode. Det holder ikke at ting er linjelekkert og elegant lenger , det må også være vulgært. Kineserene og amerikanerene liker det, er jo dem de lager 7-serie for. Tiden hvor BMW lagde 7-serien for tjukke europeiske direktører med sigar er forbi for lenge siden 😅

Er det da jeg skal ta farvel med bmw, og gå over til Jaguar mon tro? 🤔 En XJ har jeg alltid hatt lyst på. Den kom i 2003 og ble kalt x350. Den fikk aluminiumskarosseri og er etter min smak den peneste i xj lineupen. Den kombinerer det nye og det gamle slik e38 gjorde. 

Tror nok en g30 eller en f05 er det siste jeg eier fra bmw. Har deretter lyst på en bil med karakter og egenart, om ikke nødvendigvis bedre bil enn bmw. Engelsk og italiensk og fransk står høyt ved fremtidige bilkjøp. Så får man heller ha med seg minnene fra bmw den gangen de sto for helt andre ting enn i dag, eller eie en eldre bmw klassiker :)

E39 m5 i garasjen, ilag med en Range Rover L322 er det jeg skulle ha investert i for lengst.  Og en XJ x350, eller en Citroen XM eller Xantia Active, bare for å ha noe annerledes.:)

Hører utifra bilparken at man hadde ikke blitt arbeidsledig 😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, Fredrik 90 skrev:

Jøsses for en posetiv gjeng...😳 Jaggu godt ikke Bimmers sine medlemmer representerer kundegruppen til BMW 😂

Som vi påpekte over her så mangler dagens modeller kanskje litt særpreg, så det er lov å håpe at dette kommer. Om det blir vakkert er en annen sak, men BMW trenger en ny "Bangle" periode. Det holder ikke at ting er linjelekkert og elegant lenger , det må også være vulgært. Kineserene og amerikanerene liker det, er jo dem de lager 7-serie for. Tiden hvor BMW lagde 7-serien for tjukke europeiske direktører med sigar er forbi for lenge siden 😅

Ja vi er jo en vanvittig positiv gjeng som prekker på de som ikke liker det vi liker. Vi elsker BMW med VAG lykter og alle andre merker er dritt, spesielt Tesla. Elektrisk bil er tull for man kommer alltid å stå i ladekø. Selvom BMW kommer til å se ut som en Skoda med kanintenner så er det fortsatt det man skal ha. 

Jeg håper du skjønner hvor jeg skal hen her @Fredrik 90 Siden du elsker at BMW skal nå få vag lykter er det enklere for meg å faktisk å kjøpe vag siden jeg får massiv rabatt via jobb, nærmere når det kommer til service, de ser jo ut som en BMW og de er billigere. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, ahj skrev:

Ja vi er jo en vanvittig positiv gjeng som prekker på de som ikke liker det vi liker. Vi elsker BMW med VAG lykter og alle andre merker er dritt, spesielt Tesla. Elektrisk bil er tull for man kommer alltid å stå i ladekø. Selvom BMW kommer til å se ut som en Skoda med kanintenner så er det fortsatt det man skal ha. 

Jeg håper du skjønner hvor jeg skal hen her @Fredrik 90 Siden du elsker at BMW skal nå få vag lykter er det enklere for meg å faktisk å kjøpe vag siden jeg får massiv rabatt via jobb, nærmere når det kommer til service, de ser jo ut som en BMW og de er billigere. 

Huff og huff...her har du nok misforstått meg ser det ut som. La meg begynner å rydde opp i "feilene" og forklare dem på en måte du kanskje forstår bedre.

* Jeg har ikke sagt at jeg elsker de nye VAG lyktene, du farer med ren løgn når du hevder det!

Forklaring:

Jeg kan godta det nye lykte designet til BMW, så lenge teknologien og egenskapene er tilfredstillende. Jeg vil også legge meg flat å si at dette er for meg er en tilvennings sak. Jeg har hele tiden ønsket at G30 skulle få Laserlys, nå fikk den det. Liker ikke du det nye designet så synes jeg du skal skrive en Mail til BMW. Du kommer ingen vei med å klage over det her inne.

* Jeg har ikke sagt at Tesla er dritt og at elektisk bil er tull fordi man risikerer ladekø. Igjen så vris og vendes det på ting og utsagn

Forklaring:

Jeg synes ikke Tesla er "dritt" slik du hevder. De har en imponerende teknologi og tilbyr i dag de beste elektriske bilene. Men Tesla har alt for store utfordringer med kvalitet og kundebehandling til å kunne kalle seg en premiumbil. Jeg synes de absolutt ikke tilfredsstiller de krav man bør forvente av en bil i denne prisklassen. Elbiler er ypperlig og for dem som har behovet for det, men det er utfordringer man må ta inn over seg. Ladenettverk er ikke godt nok utbygget, da risikerer man å havne i ladekø når man skal langt. Dette ser jeg som en stor ulempe, men om folk vil dette så vær så god. Dere har min dypeste medfølelse der dere står å venter.

* Jeg har ikke hevdet BMW er det man skal ha selv om designer ser ut som "en Skoda med kanintenner". Igjen så lyver du så du tror det selv, hvor har jeg hevder dette. Du antyder her at jeg er for dette nye designet til BMW, det viser bare hvor lite du følger med og hvor opptatt du er å slenge med kjeften i øst og vest.

Forklaring:

Jeg kan ikke fordra den nye designretningen til BMW, jeg synes det er veldig lite pent. Jeg kan være tilbøyelig til å like X7, men ellers så hater jeg fronten på både 7-serien og nye 4-serien. Jeg misliker dette så mye at jeg synes ikke at BMW er ett alternativ for meg med dette designet. Det er derfor jeg finner denne siste påstanden din ren løgn. Hvorfor tror du ellers jeg har begynte å følge med prisutviklingen på dagens Porsche Panamera? Nettopp for å ha alternativer hvis BMW skulle bli helt usmakelige i designveien i årene fremover...

Skal vi tilbake til å diskutere BMW saker eller skal vi forstette å diskutere person?

Endret av Fredrik 90
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   1 medlem

×
×
  • Opprett ny...