Gå til innhold

Tråden om BMW-nyheter/rykter/snakk etc.


awt
 Share

Anbefalte innlegg

Tja, civicen passer etter min mening designet sitt. Det er altfor voldsomt, enig med deg der, men det er også en japansk bil hvor de har tradisjoner for det europeere kaller "merkelig" design. I tillegg er det her klare forbindelser med jdm, styling, fast and the furious, gatebil osv...på en japsebil så passer det slik sett historisk sett. 

Men at bmw skal bli identitetsløse og holde på med det samme, om de ser ut som en skoda, civic type r, eller overstylet kia, det er ikke greit sett med gammeldagse bmw øyne 😛

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, mslello skrev:

Synes den så ganske aggressiv ut i  denne vinkelen 😊Screenshot_20200928-211914_Instagram.thumb.jpg.d7f9263f1a32020c96b6fa102bc04e55.jpg

Godt man slipper å se på den fæle fronten når man sitter å kjører. Hadde jeg hatt en sånn hadde jeg sørget for at det alltid var bek mørkt i garasjen hvertfall

Lenke til kommentar
Del på andre sider

43 minutter siden, mslello skrev:

Synes den så ganske aggressiv ut i  denne vinkelen 😊

Jeg er enig, den ser faktisk ganske forbanna ut fra enkelte vinkler og det kler den. Jeg må bare vedkjenne at dette designet vokser på meg, jeg sier ikke at det er pent...men bilen ser sint og barsk ut og det skal en slik bil gjøre 👍

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 timer siden, Evopower skrev:

Tja, civicen passer etter min mening designet sitt. Det er altfor voldsomt, enig med deg der, men det er også en japansk bil hvor de har tradisjoner for det europeere kaller "merkelig" design. I tillegg er det her klare forbindelser med jdm, styling, fast and the furious, gatebil osv...på en japsebil så passer det slik sett historisk sett. 

Men at bmw skal bli identitetsløse og holde på med det samme, om de ser ut som en skoda, civic type r, eller overstylet kia, det er ikke greit sett med gammeldagse bmw øyne 😛

 

Det er nettopp dette som er utfordringen. BMW risikerer å bli oppfattet som gammeldags og identitetsløst blandt spesielt yngre bilkjøpere hvis de ikke gjør noe drastisk. Det er lenge siden BMW har hatt en virkelig showtopper modell og med elektriske biler som stadig setter nye ytelsesrekorder (der "if you can't beat them - join them" foreløpig ikke er et realistisk alternativ for BMW) kan ikke BMW gjøre annet enn å skape en ny aggressiv identitet.

Dette kan kanskje virke litt desperat for oss her i Europa, men det avgjørende er faktisk hva de unge i Kina mener om imaget BMW har i dag. Jeg tror at pene og elegante europeiske biler lett kan komme til å bli oppfattet som ganske gammeldags i Kina når land som Sydkorea og Japan befinner seg rett borte i nabolaget.

På mange måter er det en slags "Chris Bangle" versjon 2.0 vi opplever. Den gangen for 20 år siden var BMW også tvunget til å gjøre noe drastisk for å vekke oppmerksomhet etter mange år med pene og elegante biler. 

Når dette er nevnt synes jeg faktisk ikke det nye designet er så ille når det er helt originalt. Jeg mener at det fungerer ganske bra når man ser bilen i fornuftige videoer. Det vekker naturligvis oppsikt og det er også meningen... :)   

Endret av Fredrik
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På sett og vis er jeg ikke uenig i at fronten isolert sett kan fungere, men det er så fort skiltet plasseres, at hele fronten ødelegges. I mine øyne er det ganske søkt å designe noe slikt når man vet at 90% av markedene har påbud med skilt foran. I mine øyne er det dårlig design når design og påbud ikke snakker sammen og harmonerer (se f.eks Alfa Romeo, der skiltets plassering ødelegger fronten totalt, men i enkelte amerikanske markeder der det ikke er påbudt, fungerer fronten faktisk overraskende bra).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

@Saltkjelen Det er vel kanskje et spørsmål om hvor sterkt symmetrigen man har.  Jeg har ingen problemer med at skiltet monteres på siden som på f.eks Alfa Romeo 159 og Giulia, men jeg forstår hva du mener. BMW's løsning er imidlertid ikke annerledes enn på Audi og der fungerer det jo på en måte. Kanskje et mindre skilt vil hjelpe?

Endret av Fredrik
Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 timer siden, Fredrik skrev:

@Saltkjelen Det er vel kanskje et spørsmål om hvor sterkt symmetrigen man har.  Jeg har ingen problemer med at skiltet monteres på siden som på f.eks Alfa Romeo 159 og Giulia, men jeg forstår hva du mener. BMW's løsning er imidlertid ikke annerledes enn på Audi og der fungerer det jo på en måte. Kanskje et mindre skilt vil hjelpe?

Hovedforskjellen blir, i mine øyne, at Audi har en hel grill, mens BMW har to. Et skilt har ingen naturlig plassering i en todelt grill som dette. Mens skiltet har en integrert plassering i Audi-grillen, fremstår skiltet som påklistret utenfor et designelement hos BMW.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

40 minutter siden, Saltkjelen skrev:

Hovedforskjellen blir, i mine øyne, at Audi har en hel grill, mens BMW har to. Et skilt har ingen naturlig plassering i en todelt grill som dette. Mens skiltet har en integrert plassering i Audi-grillen, fremstår skiltet som påklistret utenfor et designelement hos BMW.

Ja og det er ihvertfall viktig å velge en relativt mørk lakkfarge og/eller Shadow Edition slik at grillen blir litt mindre prominent. Med kromlister som på 4-serie cabriolet (ref. bildene som Marius postet) går det helt galt etter min mening. Jeg liker imidlertid designet som på M3/M4 (spesielt med carbonpakken).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   1 medlem

×
×
  • Opprett ny...