Gå til innhold

Tråden om BMW-nyheter/rykter/snakk etc.


awt
 Share

Anbefalte innlegg

3 timer siden, papertiger skrev:

Kan jeg spørre hva grunnen var til at du solgte etron 50? Rekkevidde?

Var en kjempe bil til sitt bruk, men litt kort rekkevidde. Planen var å bytte med Mustang neste år. Men så markedet var bra på Finn så heiv den ut for å teste. Ble solgt fort til høy pris.

Hadde ikke peiling hva jeg skulle erstatte med men kom over en fin iPace og slo til. Helt annen bil, nydelige kjøreegenskaper og bra rekkevidde.

vi har også i3. Med etron tok jeg alltid i3. Nå tar jeg helst iPace når den er ledig

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Nå skal Bentley bli helelektrisk innen 10 år.

Bentley Motors plans to become a global leader in sustainable luxury mobility with further details of our Beyond100 strategy revealed today.

With the promise to offer truly sustainable luxury, Bentley will reinvent every aspect of our business to become an end-to-end carbon neutral organisation as it embarks on our brand's second century. The target is driven by a transformation programme across Bentley’s entire operations and products. This includes switching our model range to offer exclusively plug-in hybrid or battery electric vehicles by 2026, and full electric vehicles only by 2030
 

https://www.bentleymotors.com/en/world-of-bentley/news/2020-news/bentley-outlines-beyond100-strategy.html

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, papertiger skrev:

@KireS ja har virkelig sansen for i-Pace selv, den ser ut som den er i fart når den står stille. Den er vel noe mindre bagasjeplass i en eTron? Men fortsatt en familiebil verdig for det som kommer fra F11?

Ja den har mindre bagasjeplass enn eTron og F11. Men vi får plass til spesialtilpasset hundebur og litt bagasje. Er man i barnevogn fasen kan det sikkert bli litt styr. Men er mulig med skiboks og hengerfeste

får mye for pengene med iPace på bruktmarkedet. Betalte 50k mindre for den enn Etron 50 jeg solgte.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 timer siden, KireS skrev:

Kan virkelig anbefale en prøvetur i iPace! Solgte en eTron 50 og kjøpe en pent brukt iPace, en helt annen kjøreopplevelse👍

Vet den er mer kjøreglad, men teknologisk, plass- og lademessig ligger den bak e-TRON, derfor venter jeg nok heller på iNEXT neste år, om kona lar meg bytte da. 🙈 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For å spore tråden litt vekk fra elbil/e-tron og tilbake til topic...

Til våren kommer BMW ut med M5 CS, altså en M5 variant som legger seg over Competition. Jeg trodde vel egentelig ikke det var mulig å overgå denne, men med lavere vekt og mer hester skal dette vist nok bli spektakulært. 

ED9021F3-E041-4F06-A3DA-A9914BBD5C48.jpeg.9bed6b8a992794833be531b2eb62d78b.jpeg

https://www.bmwblog.com/2020/11/06/bmw-m5-cs-production-2021/

Litt artig at denne går hele veien til produksjon. Sist BMW var på dette temaet var med E60 M5 CSL, men den forble en konsept bil. V10en ble tunet til 580 hk, noe som var uhørt i en sedan på slutten av 2000 tallet. 

33AF0B4E-E00C-4CDB-8A3A-F9D24513AA0F.jpeg.20f43a5f9a4be722c0b38547cb3f7b12.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

BMWs elbilsatsing går for fullt, og det ser ut til at modellene står i kø!

Her er en elektrisk X1 (iX1), som etter alt å dømme ser veldig riktig proporsjonert ut. Det virker heller ikke, utifra det som kan sees ved å zoome inn, at dette er et design med for mye krims-krams. Linjene er der de skal være, panseret møter grillen, grillen ser proporsjonert ut for bilen m.m.

2023-BMW-iX1-2.jpg
2023-BMW-iX1-7.jpg
2023-BMW-iX1-10.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

X1 har vokst såpass mye fra første generasjon at dagens generasjon er egentlig en perfekt familiebilstørrelse. Sjekket ut 25e når jeg var innom Bavaria, og den står ikke tilbake for så mye annet fra BMW i den prisklassen. Smarte løsninger som skyvbart baksete osv hjelper også, klarer ikke å se behovet for å skulle måtte betale flere hundretusener ekstra for en X3.

Endret av papertiger
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, papertiger skrev:

X1 har vokst såpass mye fra første generasjon at dagens generasjon er egentlig en perfekt familiebilstørrelse. Sjekket ut 25e når jeg var innom Bavaria, og den står ikke tilbake for så mye annet fra BMW i den prisklassen. Smarte løsninger som skyvbart baksete osv hjelper også, klarer ikke å se behovet for å skulle måtte betale flere hundretusener ekstra for en X3.

Enig i det her. Synes X1 er en flott og velproposjonert bil. Men samtidig er en 330e xdrive touring bare 55 000 dyrere enn X1 (sammenlignet kampanjepriser for eDrive edition på begge) og i så måte en liten pris å betale for en langt heftigere drivlinje. Men vil tro at mange likevel velger X1.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutes ago, laffe said:

Enig i det her. Synes X1 er en flott og velproposjonert bil. Men samtidig er en 330e xdrive touring bare 55 000 dyrere enn X1 (sammenlignet kampanjepriser for eDrive edition på begge) og i så måte en liten pris å betale for en langt heftigere drivlinje. Men vil tro at mange likevel velger X1.

Ja det er jeg enig i - hadde selv uten tvil valgt 330e xdrive touring etter å ha sett på begge, men så liker jeg 3-serien utrolig godt også, og liker generelt stasjonsvogner bedre enn SUV.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

35 minutter siden, papertiger skrev:

X1 har vokst såpass mye fra første generasjon at dagens generasjon er egentlig en perfekt familiebilstørrelse. Sjekket ut 25e når jeg var innom Bavaria, og den står ikke tilbake for så mye annet fra BMW i den prisklassen. Smarte løsninger som skyvbart baksete osv hjelper også, klarer ikke å se behovet for å skulle måtte betale flere hundretusener ekstra for en X3.

X1 har jo også vesentlig bedre plassutnyttelse og tilbyr mer plass enn X3. Forklaringen er den tverrstilte motoren på X1 som frigjør plass. X2 virker å falle mellom to stoler i denne sammenhengen selv om den deler plattform med X1. Jeg tror X2 er den modellen som har solgt dårligst av disse. Man ser den relativt sjelden i alle fall her i Danmark.

2-serie Active/Gran Tourer deler forøvrig også plattform med X1 (samt Mini Countryman). Om ikke annet så er BMW flinke til å utvikle mange nisjemodeller fra det samme utgangspunktet... :)

Endret av Fredrik
Lenke til kommentar
Del på andre sider

52 minutter siden, Fredrik skrev:

X1 har jo også vesentlig bedre plassutnyttelse og tilbyr mer plass enn X3. Forklaringen er den tverrstilte motoren på X1 som frigjør plass. X2 virker å falle mellom to stoler i denne sammenhengen selv om den deler plattform med X1. Jeg tror X2 er den modellen som har solgt dårligst av disse. Man ser den relativt sjelden i alle fall her i Danmark.

2-serie Active/Gran Tourer deler forøvrig også plattform med X1 (samt Mini Countryman). Om ikke annet så er BMW flinke til å utvikle mange nisjemodeller fra det samme utgangspunktet... :)

X1 gir mer plass gitt sine tekniske løsninger med tverrstilt motor osv. men at det er mer plass enn i G01, det er ikke korrekt Fredrik.

X1 selger voldsomt og er den «nye 3 serien», melk og brød modellen som selger i bøtter og spann. Når denne kommer i el versjon, er det å håpe at den blir stor «nok». 
Blir nok ganske lik første generasjon av X3, E83.
Har kjørt F48 med diesel, bensin og hybrid, den favner bredt og størrelsen passer mange. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Ron Jeremy skrev:

X1 gir mer plass gitt sine tekniske løsninger med tverrstilt motor osv. men at det er mer plass enn i G01, det er ikke korrekt Fredrik.

Takker... det ble litt rot med setningsoppbyggingen som skulle ha vært: X1 har jo også vesentlig bedre plassutnyttelse og X3 tilbyr ikke mer plass... :)

Thomas i Autogefühl har forøvrig også pengtert dette fenomenet.

 

Endret av Fredrik
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...