Gå til innhold

Tråden om BMW-nyheter/rykter/snakk etc.


awt
 Share

Anbefalte innlegg

Likte den jeg :)  Tekstilen i interiøret så digg ut. Og synes designet var kult. Skjærefjøla var veldig stilig med integrerte knapper. Lurer på hvor lenge det holder og er pent :P Det jeg ikke liker er mangel på høy overgang mellom midtkonsoll og dash. Den comfy følelsen når man setter seg inn og man blir omsluttet av interiøret :) 

Men hvorfor alt dette snakket om mangel på angel eyes på mye av de nye modellene som har kommet og kommer? AE kom jo først i 2002 på E39. Hva med alt før? Det er vel doble lykter som er signaturen i tillegg til grillen som i alle fall ikke er utvasket :lol: Doble lykter har vi jo her også :)

Nei det er nye tider nå.  

Enda et pluss er at den ser veldig lett ut å polere :lol: Rette, stramme flater uten for mye kriker og kroker. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

54 minutter siden, StigJ skrev:

Men hvorfor alt dette snakket om mangel på angel eyes på mye av de nye modellene som har kommet og kommer? AE kom jo først i 2002 på E39. Hva med alt før? Det er vel doble lykter som er signaturen i tillegg til grillen som i alle fall ikke er utvasket :lol: Doble lykter har vi jo her også :)

Har ikke vært doble lykter fra start heller. For min del er angel eyes noe som har fungert så bra på BMW at jeg savner det når det forsvinner. Akkurat som jeg savner de markerte linjene og konvekse flatene som startet forsiktig på E60 og som har vært med fram til nå. Se på sida av F90, for eksempel.

VIDEO: This tuned F90 BMW M5 nearly has Veyron-level power

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Van Hooydonk til sine designere 10.11.20: "Hei dere! IX skal avdukes i morgen, og vi har glemt å designe den utvendig. Kan dere skrape sammen et eller annet i en snøkave!?"

IX var grei nok (i beste fall) fra siden, men nitrist forfra og bakfra. Interiøret var også trist, med unntak av midtkonsollen, som var tøff. Linjeføring på måfå, lykter som ikke passer, grill som ikke passer, halvhjertet hofmeisterknekk osv. Det er forståelig at man ønsker å å utvikle designet videre, og jeg er forsåvidt ikke negativ til litt vågale designtrekk,  men fremtiden trenger da ikke å se så kjip og halvhjertet ut? Og man trenger ikke å kaste "all" identitet over bord samtidig.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 minutter siden, Solberg93 skrev:

Enda mer perfekt i touring 😉

Touringen er lekker, kanskje markedets peneste stasjonsvogn 👍 Men jeg foretrekker sedan, men får se litt hvordan livssituasjonen er når G30 skal byttes inn. Regner med det er ett par år til ennå 😅 Men tanken om å gå rett på en M340i nå med en gang har slått meg, jeg har bygget den noen ganger på BMW.no for å si det sånn 😇 Men jeg skal gi 545e en sjanse også, den er jeg nyskjerrig på.

Endret av Fredrik 90
Lenke til kommentar
Del på andre sider

BMW iX er en veldig, veldig god bamse av en storebror til i3, her blir iX3 overflødig i EL rekken deres.
iX og i3 har svært mange likhetsstrekk noe ikke iX3 har, lurer veldig på hva BMW tenkte på her, kan virke som de stresset seg ut i markedet med en mindre SUV mtp. at den ikke en gang har xDrive. 
Designen på iX vokser nok på fleste etterhvert slik som med i3. -Tror samtidig at denne ser langt tøffere ut i virkeligheten og gjerne i en mørk farge.

Endret av Peak
Lenke til kommentar
Del på andre sider

@Fredrik 90 helt enig - for en perfekt bil. Utseendemessig, motormessig. I stasjonsvognutgave er dette en drømmebil for meg om noen år.

@Peak +1. endelig en naturlig etterfølger til i3, om enn ikke størrelsesmessig. i3 framstår for meg så moderne ennå at de gjerne kunne levd side om side i mange år fremover. iX levde opp til mine forventninger og interiøret overgikk de til de grader. Tror det er viktig å ikke sammenligne iX med tradisjonell luksus - det er en ny æra vi er inne i hva luksus gjelder, ser det på andre bilmerker også. Gjerne resirkulerte, lune stoffer i stedet for skinn, shy-tech i stedet for at alt er «in your face» (less is more osv), bærekraft (motorer produsert uten sjeldne mineraler).

Endret av papertiger
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, papertiger skrev:

Gjerne resirkulerte, lune stoffer i stedet for skinn, shy-tech i stedet for at alt er «in your face» (less is more osv), bærekraft (motorer produsert uten sjeldne mineraler).

Er det bilbransjen vil lure oss til å tro er trendy og "kult" - men for meg så må de bare beholde de politisk korrekte fremstillingene sine. Skal jeg svi av en million på bil så skal jeg ikke ha resirkulert plastsøppel fra India å gnikke bakenden min på :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, Walkabout skrev:

Er det bilbransjen vil lure oss til å tro er trendy og "kult" - men for meg så må de bare beholde de politisk korrekte fremstillingene sine. Skal jeg svi av en million på bil så skal jeg ikke ha resirkulert plastsøppel fra India å gnikke bakenden min på :) 

Er skinn om vinteren så mye bedre å sette stussen på eller på sommeren når bilen har stått med sola gjennom frontruta hele ettermiddagen? Eller når du er uheldig og har en knapp eller glidelås i buksa som setter sine spor? Nei takke meg til syntetisk ,slitesterk fluffyness :lol: 

Alcantara for the win!  :D

 

Skulle gjerne hatt en alvorsprat med de som absolutt skulle få folk til å tro at skinn i bil var veien å gå. På 60-70 tallet var det vel velour som var det hotte. 

Endret av StigJ
Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 minutter siden, Walkabout skrev:

Er det bilbransjen vil lure oss til å tro er trendy og "kult" - men for meg så må de bare beholde de politisk korrekte fremstillingene sine. Skal jeg svi av en million på bil så skal jeg ikke ha resirkulert plastsøppel fra India å gnikke bakenden min på :) 

Helt enig med deg der 👍 BMW må gjerne tro at de redefinerer luksus med dette, men de tar feil. En premiumbil skal ha skinn, ekte skinn og ikke sånn sensatec juks (fancy ord for skai). Det handler om lukt og følelsen av naturskinn, denne følelsen er knyttet sammen med premiumopplevelsen av en bil. Det handler selvsagt om tradisjon, men det er vel en grunn til at de mest eksklusive bilene fortsatt leveres med skinn og ikke resirkulert materiale.

Synes forsåvidt ikke det plager meg med varmt om sommeren, dagens biler har så smale vinduer/dårlig utsikt at det sjeldent er noe probem om man parkerer riktig i forhold til sola. En riktig premiumbil har gjerne ventilerte seter slik at klam rygg og rumpe ikke er noe probmem. Kaldt på vinteren...tja..man kommer langt med garasje og Webasto 😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Velour ja @StigJ , husker jeg hadde dette i E36en, helt fantastiske seter :D Jeg har vel idag skinn, eller sensatec heter det. De er faktisk ikke klamme eller fæl, de er skikkelig god, men jeg foretrekker egentlig fortsatt alcantara! Sensatec er jo kjipeskinnet, men jeg føler BMW har klart det fint likevel :) Sålenge det er sportsseter så klarer ihvertfall jeg som regel å finne min plass, BMW er flink å lage justeringsmuligheter på setene.
 

Passer vel bra å poste denne igjen:

https://www.bmwblog.com/2019/12/23/know-your-leather-here-are-the-different-types-of-bmw-leather-options/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...