Gå til innhold

Tråden om BMW-nyheter/rykter/snakk etc.


awt
 Share

Anbefalte innlegg

46 minutter siden, ogee1 skrev:

Jeg kan lite om leasing, men for meg virker det som det er to ting som gjør leasing attraktivt. Den ene er at du slipper å låne penger til bil i bank. Den andre er at du vet hvor stort verditap du får.

Er det flere ting?

Jeg jobber med leasing og du oppsumerer greit fordelene med å lease. Du slipper lån, og leasingselskapet tar risikoen mtp restverdi og videresalg. Men det finnes ulike former, operasjonell leasing(det jeg jobber med) betyr at du som leitager ikke får vite restverdi da eier står for all risiko, den andre løsningen er finansiell lease der leietaker står for risikoen og evt utkjøp fra eier ved kontraktsslutt.

Endret av Slavearbeider'n
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, ogee1 skrev:

Jeg kan lite om leasing, men for meg virker det som det er to ting som gjør leasing attraktivt. Den ene er at du slipper å låne penger til bil i bank. Den andre er at du vet hvor stort verditap du får.

Er det flere ting?

Flere ting er nevnt, men negativt er hvis du vil ut av leasingavtalen i utide (f.eks pga. samlivsbrudd, arbeidsløshet etc.) kan det bli relativt kostbart (dog ikke alltid litt avhengig av leasingavtalen, forsikring etc.).

Jeg hefter meg også ved hvorfor elektriske biler ikke er mer attraktive å lease. Rent teknisk er de perfekte til leasing, men kanskje for perfekte. Jeg vil anta at leasingselskapene melker hver krone de kan få ut av de tradisjonelle bilene før det går mot slutten. De tjener mer penger på disse bilene ved at utviklingen rent teknisk går mer langsomt og at bilene derfor lettere kan selges når den tid kommer (les: 3-4 år er lang tid når det gjelder elektriske biler i dag). Jeg vet ikke hvor de brukte leasingbilene ender, men her i Danmark er det en kombinasjon av leasing av brukte biler (ikke spesielt populært), privatsalg og eksport.    

Endret av Fredrik
Lenke til kommentar
Del på andre sider

50 minutter siden, Slavearbeider'n skrev:

Jeg jobber med leasing og du oppsumerer greit fordelene med å lease. Du slipper lån, og leasingselskapet tar risikoen mtp restverdi og videresalg. Men det finnes ulike former, operasjonell leasing(det jeg jobber med) betyr at du som leitager ikke får vite restverdi da eier står for all risiko, den andre løsningen er finansiell lease der leietaker står for risikoen og evt utkjøp fra eier ved kontraktsslutt.

Siden du jobber med dette kan jeg spørre om det er mulig og lease litt mer spesielle biler eller må det være en helt vanlig bil. Må snart tenke på og skaffe en ny bruksbil og en ny Z4 da hadde vært ideelt. Finnes det selskaper som vil ta leasing på noe slikt noe?

Jeg har ikke undersøkt noenting selv ennå da jeg akkurat har kommet i tenkeboksen og der blir jeg nok en stund.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Rune-K skrev:

Siden du jobber med dette kan jeg spørre om det er mulig og lease litt mer spesielle biler eller må det være en helt vanlig bil. Må snart tenke på og skaffe en ny bruksbil og en ny Z4 da hadde vært ideelt. Finnes det selskaper som vil ta leasing på noe slikt noe?

Jeg har ikke undersøkt noenting selv ennå da jeg akkurat har kommet i tenkeboksen og der blir jeg nok en stund.

Vi får kun lov til å eie nybiler, juridisk har ikke vi lov til å sette vårt navn i vognkortet på en bil som allerede har stått i en annen eiers navn. Slik er det for alle i leasingbransjen vil jeg tro. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutes ago, Slavearbeider'n said:

Vi får kun lov til å eie nybiler, juridisk har ikke vi lov til å sette vårt navn i vognkortet på en bil som allerede har stått i en annen eiers navn. Slik er det for alle i leasingbransjen vil jeg tro. 

Tror det han lurte på var om det var mulig å lease mer spesielle biler, som en Z4, eller om det må være en helt «vanlig» bil som 330e. Svaret på det er vel ja på det første. Folk kan vel lease all slags så lenge en betaler for moroa :) 

Endret av papertiger
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, papertiger skrev:

Tror det han lurte på var om det var mulig å lease mer spesielle biler, som en Z4, eller om det må være en helt «vanlig» bil som 330e. Svaret på det er vel ja på det første. Folk kan vel lease all slags så lenge en betaler for moroa :) 

Ja da, vi har Ferrarier og Lamboer i andre land. Så alt er mulig så lenge man vil betale for det. Bestilte en X5 M50i for litt siden

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kunne gjerne tenkt meg å lease f.eks. en F82 M4 for ett år/10 000 km. Det burde kanskje flere selskaper begynne med eller tilby? Tipper leasingselskapene kunne satt prisene ganske høyt både år tre, fire og fem også, inntil garanti utløper og de sikkert vil kvitte seg med bilene. Så slipper man å låne penger i bank eller påta seg risiko, men heller vite at man legger en del penger på bordet hver måned, for ett år med en moro bil :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 minutter siden, Fredrik 90 skrev:

Satan for en rå bil 😎 Kongen av supersedan ble enda litt mer konge nå. Spent på å høre spesifikasjonene på denne 😀

Her har du det optimale, bedre enn diselpurka!😇

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Ampera skrev:

Her har du det optimale, bedre enn diselpurka!😇

Dette er absolutt det mest optimale, men dieselpurka har nok bedre kjørekomfort og muligens litt bedre drivstoff økonomi. Men denne M5en her blir jo en glimrende sommerbil i 2030, når den har fått tapt seg litt 😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Saltkjelen skrev:

BMW-M5-CS_7.jpg

Sjeldent jeg er for å sende folk ut i arbeidsledighet, men vedkommende som har designet og plassert den skjermen der burde sporenstreks fått avskjed på grått papir. 

Endret av Walkabout
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, Walkabout skrev:

Sjeldent jeg er for å sende folk ut i arbeidsledighet, men vedkommende som har designet og plassert den skjermen der burde sporenstreks fått avskjed på grått papir. 

Enig - det er helt utrolig hvor dårlig det passer inn. Men er redd det ikke er en designer som står bak. Bare en sjef (eller flere) som har krevd at skjermen skulle bli større fordi noen andres skjerm var større.

Hadde 70 mil i G21 i helga og der må jeg si at måten de har integrert skjermen på er langt bedre. Hadde vært bedre på G3x om de hadde ofret litt av den interiørlisten under skjermen og heller fått senket skjermen ned et par cm.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

26 minutter siden, laffe skrev:

Enig - det er helt utrolig hvor dårlig det passer inn. Men er redd det ikke er en designer som står bak. Bare en sjef (eller flere) som har krevd at skjermen skulle bli større fordi noen andres skjerm var større.

Hadde 70 mil i G21 i helga og der må jeg si at måten de har integrert skjermen på er langt bedre. Hadde vært bedre på G3x om de hadde ofret litt av den interiørlisten under skjermen og heller fått senket skjermen ned et par cm.

Helt enig, i G20 3-serie er det veldig flott, samme med G05 X5. Et fint kompromiss mellom det tullet Mercedes holder på med (en eneste lang planke som ikke adskiller instrumentpanelet fra infotainmentskjermen) og G30 LCI hvor det blir lite balanse og ser helt malplassert ut. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...