Gå til innhold

Tråden om BMW-nyheter/rykter/snakk etc.


awt
 Share

Anbefalte innlegg

Forsåvidt enig i det. Av og til kjenner jeg på det at i-i-i-i-i-i-landsproblemer blir overproblematisert her inne og at "folk flest driter i slikt" 😛 Men som jeg har sagt før, i-landsproblemer er også problemer, og når alt kommer til alt så er ikke dette noe annerledes enn at kona synes at den ene fargenyansen på rommet er feil og vil male på nytt, eller at den designstolen hadde en feil knekk i rygglenet som gjorde den uaktuell. 

Endret av papertiger
Lenke til kommentar
Del på andre sider

CLA er helt klart en peneste bilen i det segmentet, og mest sannsynlig den jeg hadde valgt. Men jeg synes ikke 2-serie Gran Coupe er en fæl bil, liker den godt jeg. Men konkurrentene ser bedre og ser mer Premium ut, i all fall i dette segmentet. Som nevnt over så er det så tydelig at dette er en fremhjulstrekker, hjulene er for små og panseret for kort. Proporsjonene er bedre på A3 sedan og CLA

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vurderer man å kjøpe en 7-serie, så er i hvert fall tiden inne for å gjøre det. Fra 07/2022 vil dagens 7-serie bli erstattet av dette misfosteret (bilde publisert av BMW-insideren Scott26), og den vil henge med oss frem til 06/2029. LCI skjer 03/2026, så det er i det minste lov å håpe at den gjennomgår en like radikal facelift som E65. Jeg tror neppe dette er et design som øker salget av 7-serier.

attachment.php?attachmentid=2527776&stc=

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det det der likner jo faktisk veldig på de morsomme karikaturene av kjempegrill som vi har sett opp nettet den senere tid 😅

Men nå er vi der at dette er så stygt at det nesten blir litt kult igjen. Skal uansett bli artig å se det ferdige resultat. Blir vel senere i år det 👍

Over til noe annet

Mercedes bekrefter nå at neste generasjon C63 AMG skal komme som en 2,0 liters firer hybrid. 

https://drivetribe.com/p/mercedes-confirms-a-20-litre-four-IaI1fCvoQOWVjszChSZ-SQ?iid=UkEP-D23SdeGlIG0OrKDJQ

Mercedes entusiastene river seg i håret. Litt artig at neste M3 da skal komme med rekkesekser, bakhjulstrekk eller firehjulstrekk, enten automat eller manuell og som stasjonsvogn. Selv om bilen ser fæl ut forfra så går det an å gjøre noe med det. Det viser at BMW ikke har glemt oss entusiastene helt 👍 Den har fått litt kritikk for å være tung, noe den er. Men jeg tror ikke en ny C63 blir noen lettvekter med svære batterier ombord.

Endret av Fredrik 90
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror ihvertfall ikke at en C63 AMG med firesylindret motor (+ elektrisk motor i en eller annen konfigurasjon) blir undermotorisert når det gjelder effekt. Som artikkelen påpeker klarer AMG å hente hele 421 HK og 500 Nm ut av rekkefireren på to liter i bl.a dagens A45 S. Jeg tenker også at en systemeffekt på godt over 500 HK og 750 Nm er ganske sannsynlig. Utfordringen er selvfølgelig lydbildet på en rekkefirer vs. V6 og spesielt V8 motor, men dette er prisen man må betale for downsizing og lavere utslipp. På den annen side hvis BMW klarer tilsvarende med en treliter rekkesekser så forteller dette det meste om hva BMW stadig står for motorteknisk selv om designavdelingen burde få ny ledelse.  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, Fredrik skrev:

Jeg tror ihvertfall ikke at en C63 AMG med firesylindret motor (+ elektrisk motor i en eller annen konfigurasjon) blir undermotorisert når det gjelder effekt. Som artikkelen påpeker klarer AMG å hente hele 421 HK og 500 Nm ut av rekkefireren på to liter i bl.a dagens A45 S. Jeg tenker også at en systemeffekt på godt over 500 HK og 750 Nm er ganske sannsynlig. Utfordringen er selvfølgelig lydbildet på en rekkefirer vs. V6 og spesielt V8 motor, men dette er prisen man må betale for downsizing og lavere utslipp. På den annen side hvis BMW klarer tilsvarende med en treliter rekkesekser så forteller dette det meste om hva BMW stadig står for motorteknisk selv om designavdelingen burde få ny ledelse.  

Effekt messig så blir nok absolutt ikke denne undermotorisert, litt imponerende egentlig å se hvor mye de klarer å hente ut av en to liters firer (selv om den får elektrisk hjelp). Lyd er jo en utfordring, en annen utfordring de får med hybrid drivlinje er jo vekt. Hvis vi synes nye M3 er tung med sine 1800 kg så tror jeg C63 vil nærme seg to tonn, altså det samme som en F90 M5. Da trenger den virkelig de over 500 hestene og 750 nm for å kunne sparke ifra seg. 

Ellers så har du ett godt poeng ang hvor BMW står motortekninsk, og i dette tilfellet så er det godt å se at BMW ennå ikke har glemt sine gamle kunster :D  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aldri forstått greien med dette "pops & bangs"-konseptet. Ettertenning kalte vi det før, og tydet på at noe ikke var helt optimalt med forbrenningsprosessen. Nå er det plutselig kult....?

Lydbildet ellers er finere på 2020-modellen, men pga nevnte fjaselyder holder jeg også en knapp på 2021.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var akkurat i ferd med å dele disse bildene selv. Selv liker jeg dagens interiør, og det gjør for så vidt heller ingen ting om det blir en hel planke (selv om jeg hadde håpet BMW integrerte de litt mer i dashbordet). Synes BMW var inne i en god steam når det gjaldt krystallelementene, så å fjerne girvelgeren, som nesten ble BMWs svar på Rolls Royce sitt ornament, synes jeg er litt trist.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, Saltkjelen skrev:

så å fjerne girvelgeren

Er det uttalt andre steder? Det er jo noe der på bildet, som ikke ser ut til å matche resten. Selvsagt kan det være erstattet med knapp, men den ser så uferdig/plastikk ut. Litt rart, selv om det er en prototyp. Kanskje bare meg som synes, men.

Endret av humpfy
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, humpfy skrev:

Er det uttalt andre steder? Det er jo noe der på bildet, som ikke ser ut til å matche resten. Litt rart. Er det noe som ikke stemmer med bildet? Kanskje bare meg som synes, men.

Hvorvidt den blir fjernet vet jeg ikke, men på spionbildene av X6en er den erstattet av en "vippebryter" slik iX har. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...