Gå til innhold

Tråden om BMW-nyheter/rykter/snakk etc.


awt
 Share

Anbefalte innlegg

Lånt fra elbilforum; norske priser.

 

Rekkevidde:

xDrive 40 over 400 km.

xDrive 50 over 600 km.

 

Pris:

For å redusere kompleksiteten på fabrikken og sikre volumer til Norge vil det i starten kun være biler spesifisert med Fully Charged pakken eller mer som vil få produksjon.

Prisene under inkluderer utstyrspakken Fully Charged.

 

xDrive 40 kr 795.000,-

xDrive 50 kr 935.000,-

 

Fully Charged inkluderer følgende:

Innovasjons-pakken: Driving Assistant prof, Live-cockpit prof, Laserlys.
Comfort-pakken: Comfort Access, Park assistant plus, 4-soner klima, Heat comfort pakke inkl. rattvarme.
Exclusive-pakken: Sky lounge, Antrasitt taktrekk, Clear and bold, mørke ruter.
21» Air performance felger
Shadowline
Elektrisk utfellbat hengerfeste
Metallic.
 

Ved bestilling nå, når kan jeg forvente levering?

xDrive 40 slutten av 2021

xDrive 50 starten av 2022

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så er spørsmålet: Skal man bytte ut eTron mot iX? Jeg har mine tvil, selv om den nå havner på rundt 800 ferdig, veldig godt utstyrt. Forutsatt at man får den med sportpakken, eventuelt at den senere kan konfigureres som iX M50 e.l, da jeg vil ha noe som skiller seg ut. 600km rekkevidde frister. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, fupsaker skrev:

Så er spørsmålet: Skal man bytte ut eTron mot iX? Jeg har mine tvil, selv om den nå havner på rundt 800 ferdig, veldig godt utstyrt. Forutsatt at man får den med sportpakken, eventuelt at den senere kan konfigureres som iX M50 e.l, da jeg vil ha noe som skiller seg ut. 600km rekkevidde frister. 

Hvis du kan leve med utseendet og interiøret, så er det løp og kjøp i mine øyne. iX må da være et godt steg frem i teknologi i forhold til e-tron. Pluss at den er det rette bilmerket.

Endret av ogee1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sånn isolert sett så er jo dette en ganske bra totalpakke, bra egenskaper på bilen og en forholdsvis fornuftig pris. Dette er det nærmeste man kommer en familiesuv som kan fungere som en helt normal bil. Men designet er jo helt krise, og vil nok få mange til å stå i mot. 

Noe annet er jo at dette ikke fremstår som en premiumbil, særlig når det kommer til interiør og kvalitet. Går man f eks fra en X5 eller e-tron så vil man bli skuffet. Fordelen for BMW er jo at kundegruppen til slike elbiler er uhyre lettlurte og lite kvalitetsbevisste. Her kjøpes alt så lenge der er elbil og har ett fasjonabelt navn, en totalt ukritisk kjøpermasse vil redde BMW sine salgsmål på iX. Jeg tror mange kommer til å hive seg over denne, så spares selve indrefileten til oss andre litt mer kvalitetsbevisste. Da tenker jeg på de tradisjonelle modellene til BMW, de som er bygget slik en BMW skal 👍

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, Fredrik 90 skrev:

Sånn isolert sett så er jo dette en ganske bra totalpakke, bra egenskaper på bilen og en forholdsvis fornuftig pris. Dette er det nærmeste man kommer en familiesuv som kan fungere som en helt normal bil. Men designet er jo helt krise, og vil nok få mange til å stå i mot. 

Noe annet er jo at dette ikke fremstår som en premiumbil, særlig når det kommer til interiør og kvalitet. Går man f eks fra en X5 eller e-tron så vil man bli skuffet. Fordelen for BMW er jo at kundegruppen til slike elbiler er uhyre lettlurte og lite kvalitetsbevisste. Her kjøpes alt så lenge der er elbil og har ett fasjonabelt navn, en totalt ukritisk kjøpermasse vil redde BMW sine salgsmål på iX. Jeg tror mange kommer til å hive seg over denne, så spares selve indrefileten til oss andre litt mer kvalitetsbevisste. Da tenker jeg på de tradisjonelle modellene til BMW, de som er bygget slik en BMW skal 👍

Jeg er ganske enig med deg her, for det som finnes av rene elbiler på markedet i dag når ikke eTron opp til knærne kvalitetsmessig innvendig (mitt eget, subjektive syn.), og det er det jeg er redd for meg iX. Jeg elsker i3'n til kona og alt den står for. Om iX kjører like bra eller tilnærmet kan jeg ofre litt mot eTron for det. Men det resterende? Vanskelig..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, fupsaker skrev:

BMW selv skriver noe annet? 😛 

Mulig det har noe med at man i første omgang kun selger Fully Charge-modeller. Antar dette i så fall er startpris på ribbede biler, som p.t. ikke kan bestilles.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 timer siden, fupsaker skrev:

Jeg er ganske enig med deg her, for det som finnes av rene elbiler på markedet i dag når ikke eTron opp til knærne kvalitetsmessig innvendig (mitt eget, subjektive syn.), og det er det jeg er redd for meg iX. Jeg elsker i3'n til kona og alt den står for. Om iX kjører like bra eller tilnærmet kan jeg ofre litt mot eTron for det. Men det resterende? Vanskelig..

Kjenner selv at ved første øyekast er e-tronen trygg i en tid fremover. Den der var ikke pen. 

Ville heller ha snust litt på tacyan sport turismo hvis jeg skulle byttet nå, men den er i et helt annet bilsegment. 

Så blir e-tron kjøring en stund til fremover ser det ut til. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Artig å se hvor bra iX3 kommer ut i vinter testen! 
 

‘’Fire prosent rekkeviddeavvik og en ladetid fra 10 til 80 prosent på to minutter over løftet om 34 minutter. Det er mer enn godkjent når snøen fortsatt ligger på bakken – og et varsel om at denne bilen knuser WLTP-tallene på norsk sommerføre.’’

 

 

https://motor.no/elbil/elbilene-som-har-best-rekkevidde-om-vinteren/193624

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...