Gå til innhold

Tråden om BMW-nyheter/rykter/snakk etc.


awt
 Share

Anbefalte innlegg

8 timer siden, Fredrik 90 skrev:

Jeg har egentelig sluttet å lese Broom da innholdet der er 98% elbil relatert. Også klarer jeg ikke han Bennyfyren som helt uten grunn har blitt "Norges bilekspert"....

Enig med deg der :) 

Og selv aldri helt forstått hva som er så bra med han Benny.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Solberg93 skrev:

Enig med deg der :) 

Og selv aldri helt forstått hva som er så bra med han Benny.

Ja ikke sant! Hver gang media Norge skal ha en utalelse om bil så henvender de seg til den stuten der. Så raljerer han i vei med sine egne usubjektive meniger og etablerte sannheter. Så treffer han på noe og prater resten tull og vås.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han har vel jobbet seg opp dit og på veien har det åpnet seg dører som har gjort at han er der han er. Det finnes sikkert flinkere personligheter, men ikke alle liker å stikke seg fram eller har fått muligheten. At han er objektiv(det du mente med usubjektiv?) er jo bare en fordel synes jeg :) Jeg er ingen fan altså, og har faktisk aldri tenkt over saken før nå 🤷🏼‍♂️

Men men, tilbake til topic? :)
 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Skal Audi lage en Rolls og Maybach konkurrent? Noen må fortelle dem at akkurat Audi varemerket ikke er fullt så.....eh..ekslusivt 😂 Selv A8 er det ingen som brys seg om lenger, er liksom 7-dere og S klasse som er "go to" bilene for de som vil ha luksussedan. Audi klinger bra på en litt fin bil for massene, men for de ultra eksklusive kundene så klinger liksom ikke Audi noe særlig 😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, Fredrik 90 skrev:

Skal Audi lage en Rolls og Maybach konkurrent? Noen må fortelle dem at akkurat Audi varemerket ikke er fullt så.....eh..ekslusivt 😂 Selv A8 er det ingen som brys seg om lenger, er liksom 7-dere og S klasse som er "go to" bilene for de som vil ha luksussedan. Audi klinger bra på en litt fin bil for massene, men for de ultra eksklusive kundene så klinger liksom ikke Audi noe særlig 😅

For eksklusiv klassen er det S klasse som gjelder, og flaggskipet der er vel EQS. Den får 7 serien til å se ut som en Fiat Panda! 
For de ultra eksklusive er det vel Bentley og andre mer «High end» merker som gjelder?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 minutter siden, Ron Jeremy skrev:

For eksklusiv klassen er det S klasse som gjelder, og flaggskipet der er vel EQS. Den får 7 serien til å se ut som en Fiat Panda! 
For de ultra eksklusive er det vel Bentley og andre mer «High end» merker som gjelder?

På en måte er jo A8/S8 den mest eksklusive bilen av de tre nevnte i den eksklusive klassen. Det er den det er laget færrest av.

Ellers må jeg si at de siste par årene har Bentley Continental kommet inn på lista mi over biler jeg har lyst til å eie før jeg dør. Får mer og mer sans for konsept og design.

Endret av ogee1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Ron Jeremy skrev:

For eksklusiv klassen er det S klasse som gjelder, og flaggskipet der er vel EQS. Den får 7 serien til å se ut som en Fiat Panda! 
For de ultra eksklusive er det vel Bentley og andre mer «High end» merker som gjelder?

S-klassen er den foretrukkene bilen i denne klassen ja, men isolerert sett så er jo ikke dette en bedre luksusbil enn 7-serien. Det at S-klasse er så topp er jo en etablert sannhet, hva tilbyr den som 7-serien ikke tilbyr bortsett fra litt mer prestisje? Jeg synes dagens G11 har ett design som er vulgært og som er en luksusbil verdig. Pent er det ikke, men den har tilstedeværelse på veien. Det at du stiller den i samme klasse som Fiat Panda får du stå for selv. Salgstallene steg også for 7-serien etter introduksjonen av den ufyselige grillen. Folk liker å sjokkere...

EQS er det ingen som har sett ennå, og det man har sett er vel ett bolledeig design man gjerne kunne skrevet Kia på. Denne blir nok neppe relevant i denne klassen utenfor Norge.

Det er jo litt vanskelig å diskutere 7-serie vs S-klasse akkurat nå. S-klassen er i ett modellskifte akkurat nå og ny 7-serie kommer til neste år. Men historien har jo vist at det først kommer ut en S-klasse som alle synes er bra, så kommer 7-serien ett år etter og overgår som regel S-klassen på tech. G11 overgikk jo utgående S-klasse nå den kom i 2016, særlig på teknologi siden. Komfortmessig var den også helt der oppe ved siden av S-klassen, det kan jeg selv skrive under på etter å kjørt en G11 med luftunderstell. Folk synes den rykende ferske S-klassen er en "svak" S-klasse, særlig designmessig er den alt for tam til å skumle være en prangende luksusbil. Teknologimessig ser det imponerende ut ved første øyekast, før man ser at det stort sett bare bygger videre på allerede eksisterende teknologi. Mye av det stammer fra BMW faktisk 😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, ogee1 skrev:

 

Ellers må jeg si at de siste par årene har Bentley Continental kommet inn på lista mi over biler jeg har lyst til å eie før jeg dør. Får mer og mer sans for konsept og design.

Det jeg digger med nye Continental og Flying Spur er at man kan skjule infotaimentskjermen og få en skikkelig klassisk look på dashbord. Det er litt motsatt av alle andre produsenter som i dag virker å tro at det er størrelsen på skjermen(e) som definerer hvor bra en bil er. Som man ikke ser nok på skjermer i livet i dag til at man i tillegg trenger å ha dashbordet i bilen dekket av de (ref. nye EQS). Spent på når skjermtrenden i bil begynner å gå andre veien. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenk om de heller kunne fokusert på vekt mer enn effekt. 1000hk gir ingen mening i en bil, det får man aldri brukt for uansett men hvis man kunne fått ned vekten til en 1100 kg. Det hadde det stått respekt av.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Slavearbeider'n skrev:

For en fin måte å pisse på det aller helligste fra BMW nemlig M. Det finnes ikke en entusiast i verden som får antydning til reisning av en elektrisk M bil

Snakk for deg sjøl. Hvis ikke du drar kortet med at de som liker elbil pr. definisjon ikke er bilentusiaster, da. Jeg synes det er plass til en elektrisk M-bil. Det største problemet er vel at den kjører fra alle bensindrevne M-biler.

Jeg synes det er utrolig spennende med én elektrisk motor pr. hjul og mulighetene det gir. På grunn av umiddelbar respons i motorene vil man kunne implementere torque vectoring på en måte som man ikke har sett før på en ICE-bil. Samtidig vil man kunne endre mellom firehjulsdrift og tohjulsdrift helt trinnløst og lage all verdens forskjellige kjøremodi. 1000kW høres kanskje mye ut, men husk at det bare er en fjerdedel av dette som er tilgjengelig pr. hjul. Skal du kjøre bare med bakhjulsdrift har du "bare" 500kW.

Endret av ogee1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, ogee1 skrev:

Snakk for deg sjøl. Hvis ikke du drar kortet med at de som liker elbil pr. definisjon ikke er bilentusiaster, da. Jeg synes det er plass til en elektrisk M-bil. Det største problemet er vel at den kjører fra alle bensindrevne M-biler.

Jeg synes det er utrolig spennende med én elektrisk motor pr. hjul og mulighetene det gir. På grunn av umiddelbar respons i motorene vil man kunne implementere torque vectoring på en måte som man ikke har sett før på en ICE-bil. Samtidig vil man kunne endre mellom firehjulsdrift og tohjulsdrift helt trinnløst og lage all verdens forskjellige kjøremodi. 1000kW høres kanskje mye ut, men husk at det bare er en fjerdedel av dette som er tilgjengelig pr. hjul. Skal du kjøre bare med bakhjulsdrift har du "bare" 500kW.

Det som ligger til grunn er at fremtiden blir ikke satt på vent. Er det noe som Det siste året har lært oss er at veien er fremover og den akselerer stadig hurtigere, bokstavelig talt.
Det er samtidig mye Følelser rundt endring og endring er jo en vanskelig ting for flere av oss, spesielt ting man har kjært.

Men så får man gjøre det beste ut av det å heller beholde en fossil bil som kosebil til helg/rekreasjon. Omtrent slik som når den mer effektive dieselen tok utover over på 90 tallet. 
Bl.a Clarkson kalte jo Diesel «satans fludium, historien gjentar seg stadig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Slavearbeider'n skrev:

For en fin måte å pisse på det aller helligste fra BMW nemlig M. Det finnes ikke en entusiast i verden som får antydning til reisning av en elektrisk M bil

Helt enig! Skal de begynne å helelektrifisere M bilene så kan de like godt kutte ut hele M. Er det noe bilkjøp man knytter mest opp mot følelser så er det ved kjøp av en M bil, og igjen her er kjørefølelsen en kjerneverdi. Det mest generiske og følelsesløse som finnes er elmotorer, ja de går godt og kan være uhyre effektive. Men det er ikke interessant, du får ikke noe mestringsfølelse av å kjøre en styggkjapp elbil....du blir bilsyk etter noen mil. Men noen mil i en F80 M3 eller M2 på en krevende vei, det gir deg mestringsfølelse. Når skal elbil lobbyen forstår er 1000 hk og 0-100 på 2 sek _ikke_ er viktig?

Heldigvis så kommer neste M2 i en helt vanlig utgave, med 3 litern fra dagens M3 med rundt 400 hk 👍😎

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...