Gå til innhold

Tråden om BMW-nyheter/rykter/snakk etc.


awt
 Share

Anbefalte innlegg

Jeg hilser entusiastbiler med el-kraft velkommen, det er ikke til å kjule under en stol at en ebil i de fleste tilfeller byr på stillegående komfort i det daglige og raske ut av lyskryss-situasjoner, samt kortere reaksjonstid i de fleste tilfeller. Med det sagt: Jeg ønsker foreløpig heller en entusiastbil med forbrenningsmotor før elbilene tar helt overhånd. Helst vil jeg ha det som kosebil i uoverskuelig fremtid, men tiden vil vise hva det blir.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 hours ago, Rune-K said:

Tenk om de heller kunne fokusert på vekt mer enn effekt. 1000hk gir ingen mening i en bil, det får man aldri brukt for uansett men hvis man kunne fått ned vekten til en 1100 kg. Det hadde det stått respekt av.

Jeg mener at BMW har laget en snutt om nettopp dette på Youtube. Poenget var at bilene uansett blir tyngre etterhvert som tiden går og det er mer begrensning på hvor mye vekt du kan kutte vs. hvor mye effekt du kan produsere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For min del vil jeg i hvert fall ønske en elektrisk M-bil velkommen fremfor at man skroter alt av BMW M til fordel for vanlige, elektriske modellserier. Om vi noen gang kommer dit, så er jeg helt sikker på at man vil oppleve betydelig forskjell mellom en elektrisk 5-serie og en elektrisk M5, slik man erfarer den dag i dag.

Spør du meg, burde BMW heller fokusere på å lage en karakteristisk elektrisk motorlyd (slik Porsche har), og at man naturligvis holder tungen rett i munn når man nå skal navngi modellene fremover - jf. denne hersens i´en i forkant av modellbetegnelsen. Dette virker liksom hakket mer logisk og historisk korrekt ut;

M2
M2e (elektrisk)
M2C
M2CS
M2CSL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, E.C. skrev:

Den nedre delen midt på fangeren ser ut som en "smiley" og nå sliter jeg med "what has been seen cannot be unseen".

Enig. Selv får jeg assosiasjoner til;
angry-birds-pig-vector_646630.jpg

Det sagt - designet fremstår som helt annerledes og fungerer på en mye bedre måte på M3/M4 (dog forutsatt at man fjerner skiltet og bestiller den uten ACC/Driving Assistant :P).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Saltkjelen skrev:

Interessant å se de har gjort designmessige endringer på i4 M-sport vs. 4-serie M-sport. i4 M-sport fremstår som betydelig bedre enn 4-serie M-sport, der midtpartiet/åpningen i den midtre grillen er annerledes.

De får det bedre og bedre til for hvert forsøk. Begynner å bli spiselig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ref. Tidligere diskusjon her inne der lær i bil blir sett på som kun et biprodukt av kjøttproduksjon. Joda, stemmer det, men når den enorme kjøttproduksjonen i Brasil, som en av de absolutt største på dette, kommer fra kvegdrift som drives i ulovlig nedhugget regnskog, blir lærproduksjonen en indirekte synder i samme setning. 

https://www.nrk.no/urix/ny-rapport-knytter-bilfabrikker-til-avskoging-i-brasil-1.15456202

En kan snakke mye om lær og premium i bil da, men når dette er tilfelle så er det ikke rart at ekte lær på sikt blir erstattet mer og mer med veganske produkter, nå som det har kommet et statlig-privat initiativ på banen som faktisk kan monne med tanke på å begrense avhoggingen. 
https://www.nrk.no/norge/norsk-pafunn-far-stormakter-og-gigantselskaper-til-a-apne-pengesekken-for-regnskogen-1.15465711

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...