Gå til innhold

Tråden om BMW-nyheter/rykter/snakk etc.


awt
 Share

Anbefalte innlegg

På 12.5.2021 den 22.38, mslello skrev:

Fargene fra 90 tallet er tilbake. Grønn har jo kommet allerede.

image.png.09164fd93ce09ffd9b898563811d77e6.png

Herlig, bring it on 😀 litt e36 og e34 m5 vibber over den fargen der. Håper at 20 år med svart og grått dominans i bilverden kan være over. 

Endret av Evopower
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, BMW har åpenbart mistet sansen for å tjene gode kroner, så de ønsker heller å fokusere på basisutstyrte leasingbiler og framhjulstrekkere. Det er egentlig helt utrolig at Alpina ikke er en del av konfiguratoren til BMW. Vil tro man hadde solgt noen Alpina B5 touring til de som var i markedet for en M5, men hoppet over på RS/AMG grunnet deres utvalg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er selvfølgelig helt enig med deg her @Saltkjelen. Alpina vil forholde seg eksklusive og ikke selge så mye biler de klarer. Mener jeg så ett interjuv med Alpina bossen som sa at målet for dem ikke var å selge flest mulig biler. Målet dems var å være en nisjeprodusent av ekstremt eksklusive biler. Mye av merkevaren til Alpina er jo de nummererte bilene med små skilt  som viser hvilket nummer din bil er. Å ha nr 55 av 450 er langt mer ekslusivt enn nr 639 av 15 000 😅 Men jeg tror ikke det hadde skadet eksklusiviteten til Alpina om de gikk fra å produsere 2500 biler årlig til f eks 5000 biler årlig. De hadde fortsatt vært blant de mest eksklusive bilene på veien. 

Alpina er jo en familiebedrift, og såvidt jeg har skjønt så er det gamlingen selv som holder igjen. Grunnleggeren Burkard Bovensiepen har overlatt den daglige driften av Alpina til sønnen Andreas, som er lang mer fremoverlent. Men Burkard på tross av sine mange og åtti år er fortsatt med i styret. Gamlingen var sterkt i mot D10 Biturbo når den kom, enda mer trassig var han når XD3 skulle lanseres. Han fikk satt en stopper for en Alpina utgave av i8 som ble planlagt. Jeg tror nok at når gamle Burkard en gang ikke lenger er blant oss så vil vi se ett mye mer fremoverlent Alpina.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...