Gå til innhold

Tråden om BMW-nyheter/rykter/snakk etc.


awt
 Share

Anbefalte innlegg

4 timer siden, Snagg30 skrev:

Den der har uansett så lite med M å gjøre at den gjerne må ha to liters diesel for min del. Kult med diger og styggrask SUV, men noen M bil blir det aldri. Uansett hvor mange M merker BMW sin markedsføringsavdeling hiver på denne. 

Hvor blir det av en superbil fra M avdelingen? Gjerne en hybrid V8er eller noe annet raskt noe. Var det ikke bedre de la fokuset sitt på dette i stede for en 2,5 tonn fullsize SUV? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 minutter siden, Fredrik 90 skrev:

Den der har uansett så lite med M å gjøre at den gjerne må ha to liters diesel for min del. Kult med diger og styggrask SUV, men noen M bil blir det aldri. Uansett hvor mange M merker BMW sin markedsføringsavdeling hiver på denne. 

Hvor blir det av en superbil fra M avdelingen? Gjerne en hybrid V8er eller noe annet raskt noe. Var det ikke bedre de la fokuset sitt på dette i stede for en 2,5 tonn fullsize SUV? 

Joda Fredrik, er ikke lenge til det står i nyhetene «nye X8 M satt verdensrekord rundt Nürburgring» 

 

Neida jeg er nok enig med deg, det jeg mener er spennende er at den er hybrid. For i fremtiden kan vi vell kanskje forvente at nyere M biler er hybrid og derfor mener jeg akkurat den biten blir spennende å følge med på :) Også håper jeg BMW aldri lager bilen med lyktene som er i artikkelen der. 

Endret av Snagg30
Lenke til kommentar
Del på andre sider

56 minutter siden, Fredrik 90 skrev:

Den der har uansett så lite med M å gjøre at den gjerne må ha to liters diesel for min del. Kult med diger og styggrask SUV, men noen M bil blir det aldri. Uansett hvor mange M merker BMW sin markedsføringsavdeling hiver på denne. 

Hvor blir det av en superbil fra M avdelingen? Gjerne en hybrid V8er eller noe annet raskt noe. Var det ikke bedre de la fokuset sitt på dette i stede for en 2,5 tonn fullsize SUV? 

 Er nok endel «entusiaster» som må forsøke å ha to tanker i hodet samtidig.
Vi får en my M2 snart, noe som later til å bli den klassiske BMW oppskriften med I6 og RWD.

Men de gamle «gode» tidene med kun fossil begynner å komme i bakspeilet, herfra og ut er det stort sett elektrifisering og fossil eller kun el. Man ser toppmodellene og flaggskipene som kommer, de er hel elektrisk, som EQS.

Fossil vil etterhvert være entry level og bli solgt i øst Europa og de fattigere land/kontinentene med begrenset midler.

Med X8 blir det litt som med Porsche, mest suv for å hente inn $$, men også noe entusiastbiler. Sistnevnte vil nok gå som med andre nisjer (cab) bli produsert i færre og færre antall for så å forsvinne i glemselen. 
Er den på størrelse som med X7 blir den perfekt i araberland, i Europa gir den dog mindre mening.
 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Det er jo endel tema om dekk, og stjernemerkede opp mot xdrive etc. Her får man god forklaring på noe av dette, men også hvor viktig det er med oem dekk som i dette tilfellet er g80 med ps4s. Ps4s lages i standardutgave og i egen produsentutgave, hvor bmw i dette tilfellet har vært med å utvikle. Så om man har en M bil er det ikke alltid nok å kjøpe dekk av samme merke/type. Man må ha den korrekte produsentmerkingen. For bmw er vel det stjernemerkede dekk. Ikke bare for rulleomkrets, men også dekkets kjernekvaliteter opp mot bilens dynamiske egenskaper. Der lærte hvertfall jeg noe nytt :)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Ron Jeremy skrev:

 Er nok endel «entusiaster» som må forsøke å ha to tanker i hodet samtidig.
Vi får en my M2 snart, noe som later til å bli den klassiske BMW oppskriften med I6 og RWD.

Men de gamle «gode» tidene med kun fossil begynner å komme i bakspeilet, herfra og ut er det stort sett elektrifisering og fossil eller kun el. Man ser toppmodellene og flaggskipene som kommer, de er hel elektrisk, som EQS.

Fossil vil etterhvert være entry level og bli solgt i øst Europa og de fattigere land/kontinentene med begrenset midler.

Med X8 blir det litt som med Porsche, mest suv for å hente inn $$, men også noe entusiastbiler. Sistnevnte vil nok gå som med andre nisjer (cab) bli produsert i færre og færre antall for så å forsvinne i glemselen. 
Er den på størrelse som med X7 blir den perfekt i araberland, i Europa gir den dog mindre mening.
 

Her var det mye herlig synsing og spekulering. Du må huske å presisere at dette er ditt eget tankespinn og ikke en etablert sannhet slik du legger det frem her. Her er kikker du for mye i glasskula di. Mercedes må få presentere hva de vil som sitt flaggskip, de har vært på bærtur før. Er ikke mer enn to år siden de presenterte GLS som sitt nye flaggskip, i fjor var det S klassen som var flaggskipet...og i år...ja da er det EQS som er flaggskip. En bil kanskje 2% av kjøperne i dette segmentet vil vurdere (internasjonalt). BMW har skjønt at sånt rot kan man ikke ha, derfor skal deres flaggskip 7-serie komme som elbil, ladbar hybrid, diesel og bensin. Så har man ett flaggskip uavhengig av motorisering. 

To tanker i hodet skal man ha, men 2,5 tonns SUV har fint lite med hva BMW M står for. Heldigvis så selger BMW de vanlige M modellene som stadig følger M tradisjonene, mens de øvrige blir det man i syden kaller "innkastere"....markedsførings gimmik. En elektrisk eller hybrid M3 er greit nok, det vil være en bil som ligger så nært opp til original oppskrifta som mulig med den nye teknologien. Men en hybrid kjempe SUV har jeg ikke sansen for under M logoen. Og bare så det er sagt, jeg tror vi aldri får se en M lineup utelukkende bestående av fullelektiske biler....iallfall ikke på denne siden av 2050 😅 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Snagg30 skrev:

@Fredrik 90 Nå kom den endelig. 
 

Edit: nå kom den endelig ikke som jeg trodde. stasjonsvogn kommer kun som 530e?? Hvorfor i alle dage får man ikke 545e?
 

https://www.tv2.no/broom/13926446/

Jeg tror rett og slett den blir for tung. G31 530e er jo allerede så tung bak at den leveres bare med 18" dekk fordi 19" og 20" ikke har høy nok loadindex på dekkene. 

Endret av E.H.D
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, E.H.D skrev:

Jeg tror rett og slett den blir for tung. G31 530e er jo allerede så tung bak at den leveres bare med 18" dekk fordi 19" og 20" ikke har høy nok loadindex på dekkene. 

Ja det er godt mulig. Når jeg bestilte G21 så kunne jeg ikke få 19" pga Xdrive, var bare mulig uten. Uansett veldig synd med med at man ikke får G31 545.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, Snagg30 skrev:

@Fredrik 90 Nå kom den endelig. 
 

Edit: nå kom den endelig ikke som jeg trodde. stasjonsvogn kommer kun som 530e?? Hvorfor i alle dage får man ikke 545e?
 

https://www.tv2.no/broom/13926446/

Jeg er redd 530e Touring kommer for sent og er for dyr. Det er helt latterlig hvordan BMW har skrudd opp prisene de siste to åra, samtlige BMW 5-serie har i snitt blitt ca 100 000 kr dyrere. Bare sammenlink med prisliste fra 2017 eller 2018 så ser man hvor graverende dette er. Skal du ha en riktig utstyrt G31 530e xDrive så er det en bil til 900 000 kr...det går ikke an. Finnes ikke ett kjøpsargument i verden som sier at man skal velge denne fremfor en G21 330e xDrive..som koster 200 000 kr mindre. 

Årsaken er enkel, BMW Norge får gode bonuser av fabrikken for hver elektriske BMW selger. Det for at BMW AG skal komme nærmere målet om ett snitt på 99 g CO2 for å slippe bøter. Så de priser ned I3 og iX3 (og kommende IX) så mye de klarer. Men de kan ikke holde trykket borte X5 45e og 330e heller, så for ikke å stenge døra for masse kunder så må de presse pris også her. Det betyr at man skrur opp prisene på de modellene som nå ikke selger best, der kommer fossilmodellene samt at BMW Norge ønsker å satse på nye og freshe G20 fremfor den aldrene G30. Se bare hvordan BMW Norge solgte G30 530e i bøtter og spann for så at det nesten stoppet opp over natta så fort G20 330e kom i butikken. Det er jo veldig rart at en LCI utgave av en slik betydelig modell som 5-serie får så lite oppmerksomhet. BMW Norge ønsker rett og slett ikke å selge disse bilene i like stor grad som de vil selge G20 og elbilmodeller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva slags bil er det her snakk om?

Jeg skulle ha applaudert dette skjermdesignet om ikke en slik "planke" var noe Mercedes kom med i 2015. Dette er også ett design Mercedes er på vei bort ifra hvis man ser på nye S og C klasse. Nå er ikke jeg noen fan av skjermer som tar opp så mye plass som det gjør på nyeste Mercedes modellene, men det er den mest elegant løsningen jeg har sett til nå. Det sagt så synes jeg fortsatt ikke det er pent og jeg foretrekker BMW sin løsning med mindre skjem pluss flere fysiske knapper. 

Det skal ikke være sånn at BMW kopierer Mercedes, de siste 25 åra så har Mercedes kopiert BMW.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

50 minutter siden, Lars89 skrev:

Det er snakk om i4

4-serien altså, regner med i4 og vanlig 4-serie får samme interiør. Spiller jo da mindre rolle hvordan interiøret ser ut, bilen er jo ødelagt uansett med tanke på fronten på bilen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...