Gå til innhold

Tråden om BMW-nyheter/rykter/snakk etc.


awt
 Share

Anbefalte innlegg

8 minutter siden, Fredrik 90 skrev:

4-serien altså, regner med i4 og vanlig 4-serie får samme interiør. Spiller jo da mindre rolle hvordan interiøret ser ut, bilen er jo ødelagt uansett med tanke på fronten på bilen.

Dette gjelder i4, 4-serie, 3-serie, X5, X6 og X7. Sannsynligvis får 2-serie coupe det også (jf. uttalelse fra BMW-insideren Scott26). Ja, MB var først ute med det, men perioden MB kjørte på med denne planken var også deres (og bilverdens) beste. Jeg tror dette blir vanvittig bra, til tross for at de er sent ute. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forstår rett og slett ikke hypen etter en gedigen skjermplanke.. Ser det virkelig mer eksklusivt og påkostet ut enn ett interiør med knapper? Syns det nedgraderer ett interiør så til de grader når det kommer til eksklusivitet. 

Det praktiske driter jeg i, estetikk>funksjon😅

 

Endret av Skulebollen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper iX3 kan bidra til at folk prøver uten Xdrive, jeg tror framkommeligheten på nyere biler med gode dekk er mer en plenty god nok for de fleste. Og dette er ikke noe Xdrive hat fra min side, men hadde vært ypperlig om vi nordmenn kunne akseptere bakhjulsdrift og noe annet en SUV :) 

 iX3 får virkelig mye skryt, tror de her inne som har bestilt har noe å glede seg til. Meget pen er den og.

 

https://www.tv2.no/broom/14015994/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg begynner å innse at jeg har blitt en gammal gubbe som syntes alt var bedre før. Hvorfor i huleste skal man ha så mange kvadratmeter med skjerm foran føreren? Har man et godt utformet display rett foran føreren og en skjerm på 10-12 tommer i tillegg får man vel vist det man trenger? Særlig hvis man beholder noen velvalgte "analoge" knapper for styring av viktige funksjoner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det der ser jo helt malplasert ut! Ett så elegant og linjelekkert interiør blir ødelagt av en slik "planke" som dette. Enda verre er det at dette er ren Mercedes rip off 👎 Blir litt det samme som om man setter opp en høyblokk i glass og betong midt i en Sørlandsby med kun små gamle hvite trehus. 

@ogee1

Da er vi i allfall to som begynner å bli gamle, for jeg er helt enig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, ogee1 skrev:

Jeg begynner å innse at jeg har blitt en gammal gubbe som syntes alt var bedre før. Hvorfor i huleste skal man ha så mange kvadratmeter med skjerm foran føreren? Har man et godt utformet display rett foran føreren og en skjerm på 10-12 tommer i tillegg får man vel vist det man trenger? Særlig hvis man beholder noen velvalgte "analoge" knapper for styring av viktige funksjoner.

Føler det samme selv. Samtidig klarer jeg ikke å få den firkantete skjermen til å passe sammen med det resterende interiøret. Er vel ingenting annet i det interiøret som har 90gradersvinkel på seg. Men må vel bare innse for min egen del at man er blitt gammel og i utakt med markedet😪

Endret av laffe
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat den der er jo ett prakteksempel på det BMW gjør som er bra nå. Jeg har sagt før at når BMW mestrer noe så gjør dem det på en måte ingen andre kan matche. De er rett og slett jævlig gode på enkelte ting. Også går de så til de grader på trynet når de først ikke får til ting...som elbil satsingen, oppførselen på sosiale medier og front designet på en del nyere modeller.

Jeg er spent på nye 7-serien, den kommer til å legge opp veien for BMW videre ut over 2020 tallet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

@Fredrik 90 Enig med deg på det meste her, denne bilen er rå.

Men når jeg går inn på "bygg din BMW" så må jeg si det ikke er mange modellene som appellerer noe særlig til meg, det er veldig trist at 1/2/4 serien er totalt ødelagt for min del nå med tanke på hvordan de ser ut. Så for meg er det mye dårlig akkurat nå, til og med M3/M4 synes jeg og er helt grusom front på og etter å ha sett de live datt jeg av tvert. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Designet er naturligvis subjektivt, men det man i alle fall kan ønske velkommen er iDrive 8. Nå har jeg kjørt en del BMW med iDrive 7 og senest i dag en 745Le med nevnte brukergrensesnitt. iDrive 7 er sannelig noe av det mest rotete iDrive-systemet BMW har laget. Man må vri og vende i alle slags under- og sidemenyer, systemet har ingen logisk oppbygning slik de tidligere systemene har. Det er riktignok trist å se at hurtigknappene forsvinner og at klimastyringen nå havner i iDrive igjen, men jeg tror heller jeg foretrekker dette enn iDrive 7 med hurtigknapper og ekstern klimabetjening.

Ellers ser jeg mange nå monterer G3x/F90 LCI iDrive-skjerm i G11/G12. Dette er plug and play, hvilket derfor burde åpne opp for montering av den langt penere og smidigere skjermen som finnes i G11/G12 i en G3x/F90.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bet meg også merke i at iDrive 7 ikke var noe særlig brukervennlig, og dette har BMW fått pepper for i bilpressen også. I alle år har BMW vært kongen av infortianment systemer med sine iDrive versjoner, men akkurat målt opp mot iDrive 7 så mener flere at f eks Mercedes sitt MBUX er bedre. iDriven i min G30 er jo veldig enkel og logisk, husker ikke hva den versjonen heter. Å gjemme klimafunksjonene i skjermen er rett og slett "rykk tilbake til start". Alle som har kjørt tidlig E60/61 og E65 vet hva jeg mener. Prøv å flytt luftstrømmen fra vinduet ned på føttene mens du kjører....akkurat...du gidder ikke så du kjører videre med kalde føtter!!

@Snagg30

Det er per i dag kun tre nye BMW modeller som appellerer til meg. Det er G30 5-serie, G20 3-serie og 8-serie Gran Coupe. Jeg kunne vært interessert i kommende M440i også, hvis jeg får se noen alternative after marked fronter etterhvert. Men om den også kommer med denne "planka" i dasjbordet så utgår den. Kunne nevnt G05 X5, men jeg skal ikke ha børstraktor... Det måtte i såfall bli en M50i, da alle andre har 45e...Jeg har alltid stått fast med at jeg ikke kjøper samme bil to ganger, men etter å ha kjørt G30 i to år nå så ser jeg ikke noe annet fra BMW som leverer bedre i dag. Sittekomforten i G20 3-serie var litt turn off for meg, særlig når jeg er vant med 5-serie komfort. Trodd jeg kunne leve fint med G20 M340i men jeg savnet litt komforten. Særlig etter å nettopp ha testet G30 545e. 8er Gran Coupe blir for dyrt, kan ikke kjøpe bil til 1,5 mill....så mye penger vil aldri banken låne meg 😂 Nei G30 er rett og slett en fordømt lekker bil, særlig i LCI med riktig spekk....mulig det blir en G30 til etterhvert (eller at jeg bare beholder den jeg har på ubestemt tid, det er billigere😅)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...