Gå til innhold

Tråden om BMW-nyheter/rykter/snakk etc.


awt
 Share

Anbefalte innlegg

31 minutter siden, Saltkjelen skrev:

Det der er ikke et lekket bilde av G70 7-serie. Denne er photoshoppet utifra konfiguratoren til G11.

Synes vel den liknet vel mye på G11 i resten av formen ja. Det er tydelig at dette med en ny 7er er en stor greie i bilkretser, til tross for at alle sier at folk mister interessen for denne bilklassen. Sjelden har det vel versert så mye rykter og photoshoper rundt en stor luksusbil, sosiale medier er jo fulle av det. Synes jeg ser en 7-serie render hver dag nå. Ingen bryr seg om nye S klassen, alt fokuset går på hvordan blir den nye 7-serien blir. Hvor stygg blir den, åssen blir lyktene, hvor stor blir grillen, hvordan blir i7 osv osv. Sånn sett så kan man jo si at BMW har lykkes med sitt nye design, de skaper jo en vanvittig mengde med buzz og oppmerksomhet i alle kretser. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Det er bare å ta av seg hatten for hva BMW har klart å få til med M5 CS. Med denne bilen synes jeg BMW beviser at de kan totalt dominere konkurrentene om de vil, dette er en ren maktdemonstrasjon. Eneste som er litt dumt, som også påpekes at det er synlig at BMW har holdt litt igjen på vanlig M5 Competition for å kunne komme med CS siden. Selvsagt for å forsvare konseptet og merprisen.

Noe annet som er litt gøy, men helt unødvendig er hvordan denne bilen Launcher fra stillestående. Denne bilen har blitt målt ned på 2 tallet på sprinten til 100, ganske nærme den råeste av de råeste Teslaene 😅 Under 3 sek til 100 for en sedan med vanlig fossilmotor er episk, det er superbil raskt 😎

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er iX3 LCI lansert. Kommer nå med M sport utvendig og litt annet utstyr.

https://www.autoexpress.co.uk/bmw/x3/103308/new-bmw-ix3-2021-facelift-brings-fresh-styling-and-m-sport-trim?fbclid=IwAR2-Baw3BUrj7aw3unTNXb9PpFB5fkdSCmmFK5cJDoBC6BNHjoczn7HyC4c

 

Konfigurator er også oppdatert. Prisen er litt opp men det kommer vel ny kampsnje snart i kjent BMW Norge stil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uforståelig å øke prisen for så å gjøre seg mindre konkurransedyktig mot SUVer med firehjulsdrift (EQC, E-Tron m.v.). Ellers en flott LCI, men nokså patetisk av BMW overfor eksisterende eiere som nå får en «gammel» iX3. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Saltkjelen skrev:

Uforståelig å øke prisen for så å gjøre seg mindre konkurransedyktig mot SUVer med firehjulsdrift (EQC, E-Tron m.v.). Ellers en flott LCI, men nokså patetisk av BMW overfor eksisterende eiere som nå får en «gammel» iX3. 

Enig med deg her, jeg har aldri opplevd en raskere LCI før. Dette må jo og gå utover verdien til pre LCI iX3.

Endret av Snagg30
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, Snagg30 skrev:

Enig med deg her, jeg har aldri opplevd en raskere LCI før. Dette må jo og gå utover verdien til pre LCI iX3.

Jeg trengte en bil (iX3) når jeg trengte den, har uansett leaset, slik at verdifall bryr meg lite.
Fikk garanti om «uendret drivlinje på LCI», derfor kjøpte jeg når jeg gjorde. Råvareprisene er hysteriske om dagen, så siden alt annet har gått opp, skjønner jeg at også bilpriser vil oppjusteres.

Syns LCI var fin bakfra, fronten syns jeg ble litt mye linjer, innvendig har den fått seg et løft også, men skjermen (som i G30 LCI) syns jeg også her, ble litt voldsom) Da er det bedre skjermløsning - stiligere som iX og i4 har.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Ron Jeremy skrev:

Jeg trengte en bil (iX3) når jeg trengte den, har uansett leaset, slik at verdifall bryr meg lite.
Fikk garanti om «uendret drivlinje på LCI», derfor kjøpte jeg når jeg gjorde. Råvareprisene er hysteriske om dagen, så siden alt annet har gått opp, skjønner jeg at også bilpriser vil oppjusteres.

Syns LCI var fin bakfra, fronten syns jeg ble litt mye linjer, innvendig har den fått seg et løft også, men skjermen (som i G30 LCI) syns jeg også her, ble litt voldsom) Da er det bedre skjermløsning - stiligere som iX og i4 har.

Ja man kan ikke utsette og utsette i tilfelle det ene eller det andre skjer. Bil koster og skal man ha nytt og bra så er det en del av leken, men for deg som leaset er jo ikke dette noe problem i det hele tatt. 

22 minutter siden, Hallgrim86 skrev:

Det gjør det nok, faktisk litt surt. Dette fører til et større tap, jeg har planer om å eie bilen i 5 år så jeg tror ikke det er ekstreme summer. 

Jeg leverte bilen min hos Bilia idag tidlig for å sette på sideventilene du ser på LCI og nye 20" 699M hjul. Planen var å endre utseendet til en vanlig X3, synes oppdateringen var kjempefin. 

Det forstår jeg veldig godt! Og nei hadde nok vært verre om du solgte innen kort tid.

 

Hadde vært kult og sett bilde om du har det :) 

Endret av Snagg30
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, Ron Jeremy skrev:

Jeg trengte en bil (iX3) når jeg trengte den, har uansett leaset, slik at verdifall bryr meg lite.
Fikk garanti om «uendret drivlinje på LCI», derfor kjøpte jeg når jeg gjorde. Råvareprisene er hysteriske om dagen, så siden alt annet har gått opp, skjønner jeg at også bilpriser vil oppjusteres.

Prisen på bruktbiler har det siste året i f.eks Danmark steget 10-15% fordi ventetiden på mange nye biler nå er 6-12 måneder og sogar enda lenger for enkelte modeller. Det er nå så vanskelig for bilprodusentene å få tak i microchips at de må innstille produksjonen for enkelte modeller. Volvo har helt stoppet produksjonen av nye biler. 

Endret av Fredrik
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Fredrik skrev:

Prisen på bruktbiler har det siste året i f.eks Danmark steget 10-15% fordi ventetiden på mange nye biler nå er 6-12 måneder og sogar enda lenger for enkelte modeller. Det er nå så vanskelig for bilprodusentene å få tak i microchips at de må innstille produksjonen for enkelte modeller. Volvo har helt stoppet produksjonen av nye biler. 

Samme har skjedd i Norge også, særlig de typiske populære nyere familiebilene har ikke hatt noe særlig verdifall på 12-15 måneder. Dieselbiler f eks har holdt seg veldig godt, dette selges det lite av nytt nå så da tilføres bruktmarkedet lite "friskt blod" og da holder prisene seg. F15 X5 med 30d f eks, har vel ikke hatt noe verdifall i det hele tatt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...