Gå til innhold

Tråden om BMW-nyheter/rykter/snakk etc.


awt
 Share

Anbefalte innlegg

4 minutter siden, Jarod skrev:

Med den minst perfekte servicehistorikken…

image.thumb.jpeg.1bc7b1097d0308edd45a06040a1a9bcc.jpeg

 

Jepp jeg vet, jeg fatter ikke at det er mulig.. men jeg skulle bare vise eksteriør og interiør :) Når det er sagt så ser jeg støtt og stadig både M biler og andre dyre biler med dårlig service historikk. 

 

Noen som kan fortelle meg hva servicehistorikken betyr? En oransje som jeg går utifra er service på overtid men hva utropstegnet betyr aner jeg ikke.

Endret av Snagg30
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Snagg30 skrev:

Jepp jeg vet, jeg fatter ikke at det er mulig.. men jeg skulle bare vise eksteriør og interiør :) Når det er sagt så ser jeg støtt og stadig både M biler og andre dyre biler med dårlig service historikk. 

 

Noen som kan fortelle meg hva servicehistorikken betyr? En oransje også er det en med kun utropstegn’

Grønn ok = ok

Orange ok = service utført, men for sent (km og/eller tidspunkt)

Utropstegn = ikke utført alle punkter

Mtp garanti er d viktig at alle er grønne 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Snagg30 skrev:

Uenig, her er en perfekt 5-serie sedan ;) 

https://www.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=224373566

Personlig syns jeg fortsatt alle 5-serier sedan kler sort best og spesielt G30 mtp grillpartiet.

Rå bil men brunt interiør, nei takk 🙂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 2021-8-22 den 1.53, Fredrik 90 skrev:

1-serien der i Speed Yellow var faktisk litt kul, men G30en ble litt sånn "Bunnpris Edition" i gult 😅

Jaja bra ut så den 5 serien ikke lol, ville bare vise et bilde av hvordan den fargen så ut i konfiguratoren. Speed yellow og lightning yellow ser ekstremt like ut. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, papertiger skrev:

Intervju med ALPINA-sjefen om "what the future holds".

OG: B4 Gran Coupé on the way! Forstår fremdeles ikke hvorfor F36 B4/D4 ikke ble laget.

https://g20.bimmerpost.com/forums/showthread.php?t=1853182

 

Alpina sjefen sier i dette interjuvet at elbiler ikke er aktuelt, ettersom det ikke er ett ønske fra kundene dems. Alpina lager også såpass få biler at de blir heller ikke rammet like hardt av CO2 kravene fra EU, slik at de i fremtiden kan fortsette å produsere mesterverker med skikkelige motorer. 

Jeg var dog spent på om de kom til å videreføre frontdesignet fra 4-serien til B4, noe som mer eller mindre bekreftes. Jeg hadde håpt i det lengste at Alpina anerkjente kritikken mot BMW og kanskje kjørte en annen variant av fronten. Men det vil jo helt klart by på utfordringer overfor BMW. Kult at den kommer som Gran Coupe, var egentelig mer fornuftig 👍

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Fredrik 90 skrev:

Alpina sjefen sier i dette interjuvet at elbiler ikke er aktuelt, ettersom det ikke er ett ønske fra kundene dems. Alpina lager også såpass få biler at de blir heller ikke rammet like hardt av CO2 kravene fra EU, slik at de i fremtiden kan fortsette å produsere mesterverker med skikkelige motorer. 

Jeg var dog spent på om de kom til å videreføre frontdesignet fra 4-serien til B4, noe som mer eller mindre bekreftes. Jeg hadde håpt i det lengste at Alpina anerkjente kritikken mot BMW og kanskje kjørte en annen variant av fronten. Men det vil jo helt klart by på utfordringer overfor BMW. Kult at den kommer som Gran Coupe, var egentelig mer fornuftig 👍

Skal tro om BMW har lov/kvote i fremtiden til at de stort sett kan produsere EL biler også har de da et fåtall av motor sterke biler for salg på flere av det kjente modellene. Jeg håper det blir slik, jeg tar gjerne i mot EL bil med åpne armer om vi har mulighet å leve ut hobbyen i tillegg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Snagg30 skrev:

Skal tro om BMW har lov/kvote i fremtiden til at de stort sett kan produsere EL biler også har de da et fåtall av motor sterke biler for salg på flere av det kjente modellene. Jeg håper det blir slik, jeg tar gjerne i mot EL bil med åpne armer om vi har mulighet å leve ut hobbyen i tillegg. 

Vi som holder oss til BMW skal ikke gå rundt å tenke så mye på at elbilene kommer. BMW er en av få bilprodusenter som ikke vil sette sluttdato for fossilmotorer, de har sagt at de vil fortsette å utvikle fossile motorer side om side med elektriske motorer. Det alle andre produsenter flagger om en sluttdato når og da er kun ett spill for galleriet, som i dette tilfellet er EU kommisjonen og media.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siden min far fikk levert denne for noen dager siden (noen uker for sent pga. et feilmontert kamera), har jeg fått blitt godt kjent med designet. Synes nå det faktisk ser svært bra ut, når man ser helheten og proporsjonene, selv om jeg var svært skeptisk tidligere. De har sin gamle 440i et par dager til, så foreløpig står de parkert ved siden av hverandre. Selv om F32 ser svært bra ut, ble den plutselig gammel ved siden av den nye. Responsen ute i trafikken tilsier at det også finnes andre som synes det ser bra ut. Dette er vel ellers godt mulig den første på veien i Norge med X-drive? 

IMG_20210825_144948.jpg

IMG_20210825_141310.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, Hansh said:

De har sin gamle 440i et par dager til, så foreløpig står de parkert ved siden av hverandre. Selv om F32 ser svært bra ut, ble den plutselig gammel ved siden av den nye.

Akkurat det er jeg helt enig i. Når jeg ser på bildesammenligninger på nettet mellom G22/26 og F32/36 så fremstår med ett sistnevnte veldig gammel, selv om jeg elsker designet og linjene på den bilen, og setter det isolert sett høyere enn førstnevnte. Den nye mangler skarpheten. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Hansh skrev:

Siden min far fikk levert denne for noen dager siden (noen uker for sent pga. et feilmontert kamera), har jeg fått blitt godt kjent med designet. Synes nå det faktisk ser svært bra ut, når man ser helheten og proporsjonene, selv om jeg var svært skeptisk tidligere. De har sin gamle 440i et par dager til, så foreløpig står de parkert ved siden av hverandre. Selv om F32 ser svært bra ut, ble den plutselig gammel ved siden av den nye. Responsen ute i trafikken tilsier at det også finnes andre som synes det ser bra ut. Dette er vel ellers godt mulig den første på veien i Norge med X-drive? 

IMG_20210825_144948.jpg

IMG_20210825_141310.jpg

Lekker bil. Får mer og mer sansen for det karosseriet der. F80/F82 ser dessverre veldig gammel ut ved siden av denne her. Trenger heller ingen frontleppe eller andre carbon deler for at den skal se bedre/hissigere ut slik som på F80 og F82.

Interiøret er også flere hakk opp.

Endret av Fahad
Lenke til kommentar
Del på andre sider

@Hansh

Lekker bil, og jeg må nå legge til at etter å ha møtt noen av disse i trafikken så må jeg si dette designet funker på en måte. Den ser breial og forbanna ut, liker det 😀

Ble overrasket over at xDrive allerede er på veien, trodde det lå noe lenger frem i tid. Fant den heller ikke i prislista sist jeg sjekket. Rart at det ikke er laget noe omtale av dette, at selveste M3/4 får firehjulstrekk. Virker som om norsk bilpresse kun får lov å skrive om elbiler...blir stadig overrasket når jeg ser enkelte biler som jeg ikke har lagt merke til. Så en Audi Q8 her forleden, ble overrasket over at den kommer nå som ladbar hybrid akkurat som Q7 som de solgte bøtter og spann av før e-tron kom.

@Fahad

Jeg synes du skal oppgradere nå 👍😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

41 minutter siden, Fredrik 90 skrev:

Lekker bil, og jeg må nå legge til at etter å ha møtt noen av disse i trafikken så må jeg si dette designet funker på en måte. Den ser breial og forbanna ut, liker det 😀

Bare man slipper å ligge bak den går det bra, fronten er 100 ganger mer vellykka en bakenden!

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   1 medlem

×
×
  • Opprett ny...