Gå til innhold

Tråden om BMW-nyheter/rykter/snakk etc.


awt
 Share

Anbefalte innlegg

At enkelte touch-funksjoner blir borte er nok bra, men at muligheten for Remote Software Upgrade blir borte, samt CarPlay og Android Auto gjør at jeg er veldig glad for ´22-modellen jeg har av iX3, samt i4 jeg har bestilt. :D Ikke det at jeg bruker Apple CarPlay SÅÅÅÅ mye, men liker funksjonen og grensesnittet. Remote Software Upgrade er noe jeg virkelig er fan av, slik at jeg ikke trenger bruke mye tid på å laste ned ting på en stor nok USB-stick for en liten eller stor oppdatering. Og husk, det meste her kommer vel på toppen av andre ting allerede fjernet. Som f.eks. breddejustering på passasjersete o.l. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, Ron Jeremy skrev:

Enkelte medlemmer mente jo at man burde se bort fra 22’ modellene pga mangel på utstyr.
Men dette gjelder kun de modellene som ikke er prioriterte, altså fossil bilene. 

🤔

"Enkelte medlemmer" = Meg

Slik jeg har tolket dette så gjelder det alle biler med en fossil motor, inkl PHEV som er rammet av dette. Dette bare bekrefter ytterligere det jeg har ment tidligere at 2022 modellene av de rammede modellene vil være uattraktive på bruktmarkedet. Dette gjelder jo heller ikke bare BMW men absolutt alle merker, så min spådom er at fremtiden vil vise at 2022 modellene vil fremstå som ukurante. Unntak vil det selvsagt være hos de forskjellige merkene, hos BMW ser det ut til å bli elbilene 😀

Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 timer siden, Fredrik skrev:

Joda... M5 CS er utrolig nok mer enn god nok selv i dette selskapet :)

 

Det er veldig overraskende at den, visstnok, er SÅ mye bedre enn M5 Competition ("massively better" på en rekke områder), og at den også er mer komfortabel enn M5 Competition.  "Absolutely, epically good".  Ble litt forelsket 🥰

M3 Competition = "Phenomenal M-car, one of the very best" 🙂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 29.12.2021 den 23.23, Fredrik skrev:

Joda... M5 CS er utrolig nok mer enn god nok selv i dette selskapet :)

 

Jeg synes at dette beviser at BMW er tilbake på topp når det gjelder å bygge  biler slik de kan. Vi kan kritiseres BMW for mye rart om dagen, med rette men vi må heller ikke glemme at de fortsatt kan sine ting. F90 M5 CS er intet mindre enn ett fenomen, måten de har fått til denne bilen på er det ingen som helt klarer å forstå. Det er fascinerende at en mellomstor sedan som stort sett leveres med en to liters diesel på 190 hk kan transformeres til det resultatet vi ser i denne videoen. Her beviser BMW at de fortsatt har know how til å bygge biler som blåser de andre av banen. Videre så beviser det at vekta må ned i stede for å hive på mer krefter og vekt. Her dummer Mercedes og Porsche seg ut i dette segmentet, tenker da på AMG GT 63 S Perfomance og Panamera Turbo S Hybrid med henholdsvis 850 hk og 680 hk.

Ikke bare er bilen unik å kjøre, men den har også ytelser som egentlig er vanvittig imponerende. 0-100 offisielt på 3 sek...alle målinger tilsier at det er 2,8 sek. 0,8 sek treigere enn Model S Plaid med 1000 hk...som er målt med roll out og må varmes opp, ikke ha for lite strøm og ikke ha for mye strøm, sola må skinne og alt må klaffe. Det er også 0,5 sek treigere enn den til nå raskeste serieproduserte fossilbilen Dodge Challenger Demon med 808 hk som må bygges om for å klare 0-100 på sine 2,3 sek. F90 M5 CS trenger litt driftsvarme i motoren, V Power på tanken og den er klar til å gjøre sub 3 sek akselerasjoner hele dagen 😎

Også er det jo litt gøy som eier av en vanlig G30 å vite at det finnes ett slikt unikum av samme type bil man selv har i garasjen. Uten sammenlikning forøvrig 😀

Endret av Fredrik 90
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det jeg synes er så synd med Bmw, er at det ikke lages "superbiler"

M5en er nok helt rå, men mot GT3 og Lambo osv. Så Når den ikke opp, i Mine øyne. Rått med en personbil med så rå prestanda. Men det er ikke en banebil i den forstand.. Samme med M3, det er jo mer en rå familiebil.. 

Jeg skulle ønske Bmw hadde biler som var ett steg opp. Ala M1 feks. 

Mercedes har AMG GT++ Audi har R8, Porsche har altfor dyre 911er 😅 Mens Bmw har "bare" ombygde familiebiler.. Riktignok beste i klassen 😎

Lenke til kommentar
Del på andre sider

32 minutter siden, Skulebollen skrev:

Det jeg synes er så synd med Bmw, er at det ikke lages "superbiler"

M5en er nok helt rå, men mot GT3 og Lambo osv. Så Når den ikke opp, i Mine øyne. Rått med en personbil med så rå prestanda. Men det er ikke en banebil i den forstand.. Samme med M3, det er jo mer en rå familiebil.. 

Jeg skulle ønske Bmw hadde biler som var ett steg opp. Ala M1 feks. 

Mercedes har AMG GT++ Audi har R8, Porsche har altfor dyre 911er 😅 Mens Bmw har "bare" ombygde familiebiler.. Riktignok beste i klassen 😎

Helt enig, det er utrolig synd at BMW ikke har noen superbil. Alt ligger til rette for at det kunne vært en M1 i dagens lineup. De har drivlinje og de har "arven" fra den opprinnelige M1, helt uforståelig at de ikke har fulgt dette sporet. Tenk drivlinja fra M5 CS i en lav toseters M1 med designelementer fra originalen. Selvsagt med M xDrive, midtmontert motor og vekt rundt 1500 kilo...det hadde vært så uendelig rått 😎

Og da er vi inne på dette hvor man rett og slett klør seg litt i hodet over hva BMW gjør. Nå lanserer de altså XM som en jubileumsmodell for M avdelingen...også har den så lite med M avdelingens historie som det går an å få det. En diger SUV, stygg som juling og med en hybrid drivlinje...hva faen er det dere holder på med BMW? Jeg nekter å tro at de som utviklet M5 CS og de som kom opp med og utvikler kommende M3 Touring jobber på samme avdeling som folka bak XM. Lås døra og kast nøkkelen til den avdelinga sier nå jeg 😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

46 minutter siden, Fredrik 90 skrev:

Og da er vi inne på dette hvor man rett og slett klør seg litt i hodet over hva BMW gjør. Nå lanserer de altså XM som en jubileumsmodell for M avdelingen...også har den så lite med M avdelingens historie som det går an å få det. En diger SUV, stygg som juling og med en hybrid drivlinje...hva faen er det dere holder på med BMW? Jeg nekter å tro at de som utviklet M5 CS og de som kom opp med og utvikler kommende M3 Touring jobber på samme avdeling som folka bak XM. Lås døra og kast nøkkelen til den avdelinga sier nå jeg 😅

BMW har vært der før og mangler nå en person som Wolfgang Reitzle, som er genuint interessert i biler og ikke bare er en profesjonell leder. Jeg tenker at det vi ser er en klassisk drakamp mellom markedsførere som ikke nødvendigvis er bilfolk og ingeniører. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Fredrik skrev:

BMW har vært der før og mangler nå en person som Wolfgang Reitzle, som er genuint interessert i biler og ikke bare er en profesjonell leder. Jeg tenker at det vi ser er en klassisk drakamp mellom markedsførere som ikke nødvendigvis er bilfolk og ingeniører. 

Dette tror jeg du har helt rett i, er helt klart en drakamp internt i BMW. Dette ser man på produktene de presenterer, det er jo enten helt innertier eller totalt krise.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

iX M60. Ser ikke helt hva som forvandlet denne fra en vanlig iX xDrive50 til en iX M60, men det er kanskje ikke meningen heller. Trist at det ikke er laget en M-pakke, M-sportsratt etc. i denne forbindelse. Ikke engang en M-fothviler har man greid å få på plass.

BMW-iX_M60-2022-1280-3a.jpg
BMW-iX_M60-2022-1280-3f.jpg
BMW-iX_M60-2022-1280-32.jpg
BMW-iX_M60-2022-1280-2f.jpg
BMW-iX_M60-2022-1280-1d.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...