Gå til innhold

Tråden om BMW-nyheter/rykter/snakk etc.


awt
 Share

Anbefalte innlegg

22 timer siden, Marius2002 skrev:

Da har vi vel konkludert at vi kjøper bil til oss selv, vi har forskjellige behov og verdsetter forskjellige egenskaper. Haha … next… neida :) 


 

Uansett, bakseteunderholdning?

Verdt å lese.

https://www.press.bmwgroup.com/global/article/detail/T0363131EN/bmw-theatre-screen-brings-cinematic-experience-into-the-vehicle
 

3F91343E-A5C4-48B0-BF91-5AFEBC4B771E.jpeg.be852b169f17b8bab535c7c273b0cc67.jpeg291515BF-9E4F-4CAB-B801-1B2C243C4894.jpeg.62dc817a06966595ecfbca78e2717739.jpeg
 

Denne bakseteunderholdningen vises her i kommende G70 7-serie. Personlig synes jeg dette er et stort tilbakesteg fra det å ha skjermer i seteryggene.

1. Baksetepassasjerene må nå se det samme innholdet
2. Skjermen dekker all utsyn forover, noe som fort blir et problem om den ene vil se film og den andre veien som følge av bilsyke
3. Lite pen integrering
4. Oser 90-/2000-skjerm fra lokale bilstereosjapper
 



1095980441_Skjermbilde2022-01-07kl_14_11_32.thumb.png.68c6e6ef8e96c2dcdae53f29019740c1.png

Lenke til kommentar
Del på andre sider

@Saltkjelen jeg er naturligvis enig med deg. Jeg tenker derimot det er artig at de prøver og jeg likte betjeningsskjermen i døren. Jeg deler dine tanker, flere produsenter har jo hatt takskjerm opp igjennom, men ikke i en skala som dette eller slik kvalitet. En god skjerm bak nakkestøttene, med mulighet for felles eller individuell visning er å foretrekke. Da har også fører bedre oversikt over baksetet om det er barn der, sett fra et familievennlig ståsted. 

Sett fra et Business-ståsted så tenker jeg den store skjermen er ypperlig. Men da er vi ikke særlig mye i Norge, da er vi der man er passasjer over lengre distanser og tid hvor man kan jobbe fra baksetet med egen sjåfør. Type 7-serie, X5 og X7. Skjermen bidrar til større muligheter for teams og prosjektarbeid. Jeg regner med at laptop/pad kan kobles opp mot skjerm og at skjerm har mulighet for kamera. Med et trådløst tastatur så er mulighetene store for mobilt arbeid! :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

24 minutter siden, Saltkjelen skrev:

Denne bakseteunderholdningen vises her i kommende G70 7-serie. Personlig synes jeg dette er et stort tilbakesteg fra det å ha skjermer i seteryggene.

1. Baksetepassasjerene må nå se det samme innholdet
2. Skjermen dekker all utsyn forover, noe som fort blir et problem om den ene vil se film og den andre veien som følge av bilsyke
3. Lite pen integrering

Dette er jo en del av veien videre, når det gjelder autonomi og hvordan bilens interiør vil se ut.
Det hintes vel ut fra konseptene å dømme, til å bli en mer lounge følelse i fremtidige modeller. Hvorfor dette ser ut fremover er vel litt i det blå.
Dette er vel et forsøk på det, hvorvidt det er en endelig løsning tviler jeg på.

Ser det som en selvfølge at skjermen kan splittes slik at en kan se hvert sitt innhold. 
Dette begynte sent 90 og tidlig 2000 tall, å da i nakkestøttene i forsetene.

Og deretter kom skjermene i øvre det av seteryggen.

Selv syns jeg disse skjermene ser utdaterte og for små ut.

En iPad med evt festemulighet har fleksibiliteten og maskinvare til å gjøre «alt», til en billigere penge.

Men sies vel at i7 med både denne skjermen i taket og kanskje den fleksible lakken er å finne på CES i år?

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Ron Jeremy skrev:

 

Selv syns jeg disse skjermene ser utdaterte og for små ut.

En iPad med evt festemulighet har fleksibiliteten og maskinvare til å gjøre «alt», til en billigere penge.

Ja, her har BMW(m.fler) mulighet til å utvide skjermene i nakkestøtten til iPad-side. Estetisk er det kanskje ikke maksimalt og med sportsseter som i M-modellene utgår jo dette. Men jeg tenker de kan få til en løsning som er optimal. Uansett er jo dette 5-serie og opp-materiale. :) Jeg kjøpte DVD-spiller til ungen, brukt 3 ganger? Ser at pad med mulighet for nedlasting fra Netflix osv. er veien å gå :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

@Ron Jeremy Aberet med iPad i seteryggen er i mine øyne hvordan de integreres. Kabler og stygge plastikkabinetter hører knapt hjemme i 2-serie AT og i alle fall ikke i biler som 5-serie og opp. Kan bilfabrikanten derimot lage egne iPad med brukergrensesnitt fra f.eks Apple (altså BMW Apple iPad), der designet på integrasjon og pad står i høysetet, så snakker vi. 

Alle med et snev av estetisk sans og interesse for godt design vil grøsse av dette (jeg får rett og slett vondt av å se dette bildet);
attachment.php?attachmentid=2240781&stc=

Lenke til kommentar
Del på andre sider

@Saltkjelen Få ledningene skjult og jeg tenker at noe slikt som under er levbart. Joda, det ser kanskje litt ettermontert ut her, men der kommer "jobben med å integrere", som BMW sikkert kan finne en god løsning på. Samtidig skal det være funksjonelt for de i baksetet :) Vi er enige om brukergrensesnitt!

 

55F6CCF1-C69C-48E2-8533-BA7C4242176F.jpeg.6a12faf14259c9e3f53903446e199010.jpeg
 

BMW har vel noe mindre skjermer slik? Eller er det også ettermontert?

25700B5D-69DD-40F9-B7D6-5336C02540AB.thumb.jpeg.10c85cfa3826fdd3e05cf05c0dd6aadc.jpeg

Endret av Marius2002
Lenke til kommentar
Del på andre sider

@Marius2002 Denøverste skjermen du viser til er ettermontert, og ser uansett langt bedre ut enn hva BMW kommer med her på neste generasjon 7-serie. Ellers er skjermene i G12en nedenfor originale, men de kan ikke tas av og brukes som en vanlig iPad. Et ordentlig godt magnetfeste med trådløs lading burde holdt i massevis for å få en pen integrasjon av iPaden/TV-skjerm. Min soleklare favorittløsning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den skjermen får meg til å føle at BMW og andre bilprodusenter begynner å gå litt tom for ideer og innovasjoner. Så da må de liksom bare finne på noe, som f eks en gigantisk skjerm i baksetet. Se bare på siste S-klassen, den bringer jo egentlig ikke noe nytt til bordet. Bare eksisterende teknologi som de bare gjør litt bedre, større HUD og en litt mer omfattende Gesture Controll. Den bakhjulsstyringen de er så stolte av fikk man på en Honda i 1987..

Tiden hvor disse bilene luksusbilene var innovative i form av utstyr og gadget er forbi, i dag skjer de største innovasjonene i fremdrifts avdelingen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For en med barn i alder fem til åtte og en bil med skjerm integrert(tar bare dvd) og en annen med ipadfester er det ikke noe tvil hva jeg velger på neste. Ipads. 
ungene vil veldig ofte se youtube, netflix eller spille, hvis ikke de integrerte skjermene tilbyr det tilbyr de ikke riktig funksjonalitet.

ulempen med ipads, er at man må drasse de med seg. Eventuelt ha ekstra sett i bilen som blir en vel dyr løsning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, Marius2002 skrev:

@Saltkjelen Få ledningene skjult og jeg tenker at noe slikt som under er levbart. Joda, det ser kanskje litt ettermontert ut her, men der kommer "jobben med å integrere", som BMW sikkert kan finne en god løsning på. Samtidig skal det være funksjonelt for de i baksetet :) Vi er enige om brukergrensesnitt!

 

55F6CCF1-C69C-48E2-8533-BA7C4242176F.jpeg.6a12faf14259c9e3f53903446e199010.jpeg
 

BMW har vel noe mindre skjermer slik? Eller er det også ettermontert?

25700B5D-69DD-40F9-B7D6-5336C02540AB.thumb.jpeg.10c85cfa3826fdd3e05cf05c0dd6aadc.jpeg

Burde være mulig å få til en elegant løsning hvor både lading og kobling til bilen gjøres trådløst. Kunne klart seg med en liten brakett øverst på seteryggen der du klikket fast pad'en uten noen synlige ledninger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...