Gå til innhold

Tråden om BMW-nyheter/rykter/snakk etc.


awt
 Share

Anbefalte innlegg

46 minutter siden, Marius2002 skrev:

@Fredrik 90 haha :lol: Vel, jeg liker fronten, vokst på meg :) Husker du hva vi sa om de ekstra linjene på panseret E90 lci da vi først så de? Lyktene på F30 som gikk til grillen eller lyktene på G30 som går enda mer inn i grillen? Utrolig hva en blir vant med. :) 

iX er noe heeeelt annet enn lyktene på F30 og panserlinjene til E90…helt annen planet når det kommer til elendig design. Hører mange sier at designet "vokser på", det klarer ikke jeg å se. Eneste er at i enkelte farger ser den mindre forferdelig ut enn i andre farger. E65 preface vokste på svært få, måtte en facelift til for å rette opp i skaden. E46 Compact har vel heller ikke "vokst på" så veldig mange 😅 Men fronten på nye M3/M4 har vokst på meg nå som jeg har sett den på veien, men det er fordi den er så fordømt aggresiv i uttrykket. finnes ikke mange biler som ser mer forbanna ut enn den 😀 iX er en klumpete bil som glir rett inn i Andeby

Men nå skal jeg slutte å hate på iX, orker ikke å fokusere så mye på det greiene der 😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 timer siden, Marius2002 skrev:

@Fredrik 90 hvis du søker noe helt nytt, så kom BMW med noe igår eller forleden, E-ink. https://www.press.bmwgroup.com/global/article/detail/T0363158EN/magical-exterior-colour-change:-the-bmw-ix-flow-featuring-e-ink
 

Så kan enhver tenke sitt, men det er noe nytt, tror jeg i det minste :D 

Tar vel ikke lang tid før første action-filmen kommer med e-ink så helten kan skygge skurken uten å vekke mistanke.

 

https://dinside.dagbladet.no/motor/dette-har-vi-aldri-sett-for/75066453

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lekre bilder, @Snagg30.

Når Alpina endelig har begynt å ta utgangspunkt i M-sport så er G31 LCI B5 touring blitt en skikkelig drømmebil :) Uheldigvis bruker de fortsatt det fæle standardrattet. 

Synd at ikke Alpina også baserer pre-LCI på M-sport. Pre-LCI er i mine øyne vel så pen som LCI - frontlyktene er penere (mer særegne) og man slipper den gigantiske iDrive-skjermen. LCI baklyktene er imidlertid ganske tøffe.

Endret av Walkabout
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ser på sånne ting som litt rart å si. Så klart er det jo utvikling. Motorene har jo blitt mer effektive og spreke, mer teknologi, bedre aerodynamikk osv.

 

akkurat som at iPhone 13 er bedre enn iPhone 5. Begge løser oppgaven med å ringe/sms. Den nye er jo kjappere og mer effektiv.

 

jeg hadde blitt skikkelig satt ut hadde en g30 520d vært latere, og mindre teknologisk i bruk enn om jeg hadde kjørt en E39 520d. Forventer jo ikke at en iPhone 5 er bedre enn iPhone 13 heller. Selv om begge klarer å ringe/tekste.

 

Som telefoner/datamaskiner så har jo biler blitt bedre for hver «generasjon» som har gått. iPhone 13, beste iPhonen siden iPhone 5. Den er jo også bedre enn forgjengeren, akkurat som g30 er bedre enn f10. Hvis man tar bort design som en ytelsesfaktor. 

Det kommer selvsagt noe «feel good» subjektive følelser og opplevelser i dette. En e46 m3 hadde jo gitt meg en mer følelser i bruk enn en g30 520d.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Walkabout skrev:

Lekre bilder, @Snagg30.

Når Alpina endelig har begynt å ta utgangspunkt i M-sport så er G31 LCI B5 touring blitt en skikkelig drømmebil :) Uheldigvis bruker de fortsatt det fæle standardrattet. 

Synd at ikke Alpina også baserer pre-LCI på M-sport. Pre-LCI er i mine øyne vel så pen som LCI - frontlyktene er penere (mer særegne) og man slipper den gigantiske iDrive-skjermen. LCI baklyktene er imidlertid ganske tøffe.

Helt enig! Både B3 og B5 står svært høyt på min liste om 2-3 år. Jeg kom over en G31 Alpina i Molde for en tid tilbake, jeg søkte han opp i forgårs og vi snakket litt i lag. Han bygde seg selv ny og tok inn som den første i Norge, har sagt i fra han må si ifra når han planlegger å selge :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 minutter siden, Snagg30 skrev:

Helt enig! Både B3 og B5 står svært høyt på min liste om 2-3 år. Jeg kom over en G31 Alpina i Molde for en tid tilbake, jeg søkte han opp i forgårs og vi snakket litt i lag. Han bygde seg selv ny og tok inn som den første i Norge, har sagt i fra han må si ifra når han planlegger å selge :) 

B5 eller D5?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trodde BMW hadde lært med M5 CS at vekta må ned, ikke opp. Blir vel veiende 2,3 tonn denne også da, slik som alle andre ladbare biler i dette segmentet.

Bare å håpe at den får 100 km elektrisk rekkevidde da, så slipper den mesteparten av engangsavgiften 😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

25 minutter siden, Fredrik 90 skrev:

Trodde BMW hadde lært med M5 CS at vekta må ned, ikke opp. Blir vel veiende 2,3 tonn denne også da, slik som alle andre ladbare biler i dette segmentet.

Bare å håpe at den får 100 km elektrisk rekkevidde da, så slipper den mesteparten av engangsavgiften 😅

Håper G60 generelt veier mindre enn G30. M5 Hybrid burde de klare på 19XX kilo, men M5 hel-elektrisk kan nok ende på 23XX så lenge den er basert på en plattform som også skal huse forbrenningsmotorer. Blir en elektrisk M5 basert på Neue Klasse så kan vi håpe den veier litt mindre, men vi ser jo at Tesla Model 3 veier 4-500 kilo mindre enn i4 så hvis forskjellen er i kvaliteten så spørs det om M5 blir lettere enn en Tesla i samme størrelse. Alt dette er bare spekulasjoner.

Når det gjelder engangsavgiften så  regner jeg ikke med å få noen økonomiske fordeler fra staten i det hele tatt i 2025 ved kjøp av en hybrid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...