Gå til innhold

Tråden om BMW-nyheter/rykter/snakk etc.


awt
 Share

Anbefalte innlegg

1 time siden, Slavearbeider'n skrev:

The first ever and probably last ever. 
Tallentløst å ikke lansere M3 i stasjonsvogn ett par generasjoner tidligere. 

Det jeg lurer på hvor lenge skal de sitte å ruge på den denne bilen? hvorfor kunne de ikke lansert denne samtidig som G80/82 i fjor? 

Jeg antar at det er interne prioriteringer det handler om, best å få fokuset til publikum, politikere og bilpresse over på elbilene i4 og iX før de igjen sniker inn en "miljøversting" i sortimentet og håper kun de "riktige" folka (altså, entusiastene) legger merke til det 😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 minutter siden, Fredrik 90 skrev:

Det jeg lurer på hvor lenge skal de sitte å ruge på den denne bilen? hvorfor kunne de ikke lansert denne samtidig som G80/82 i fjor? 

Jeg antar at det er interne prioriteringer det handler om, best å få fokuset til publikum, politikere og bilpresse over på elbilene i4 og iX før de igjen sniker inn en "miljøversting" i sortimentet og håper kun de "riktige" folka (altså, entusiastene) legger merke til det 😅

Nei si det. Skal jo ikke komme før i Q4 og det er viss alt går som planlagt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

G70 7-serie. Det har tidligere sagt at fronten vil bli som XM med usynlige hovedlys. Vel, spesielt usynlige blir de vel ikke når de er plassert en halvmeter inn i støtfangeren. Ellers ser det også ut til at et topunktsratt likt i3 med flat bunn blir det nye store. 

1960232283_Skjermbilde2022-02-22kl_18_53_08.thumb.png.cd2882465b2ebe04f6139e6ae67de87a.png
1078762604_Skjermbilde2022-02-22kl_18_52_56.thumb.png.27441aea240c5c48cab591ae997380fd.png
1944880654_Skjermbilde2022-02-22kl_18_52_07.thumb.png.376c2711fd147b399d1aa806e62d9ca5.png
791984222_Skjermbilde2022-02-22kl_18_51_57.thumb.png.7ddb7622374806d7d3cf3ce6616525cb.png

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, *MrB* skrev:

De "renderingene" jeg har sett av nye 7-serien hittil peker stort sett alle i samme retning: Rett øst...

image.png.d9f3a0e9e0d7aef89c568224adf8bcc8.png

image.png.af8c1e23d9ac68feef6bee5dd7130bd7.png

Det er pussig hvordan man gjør grillene stadig mer fremtredende i designet samtidig som man går over til drivlinjer hvor grill trengs mindre og mindre. Jeg kan ikke hjelpe å lure på om dette vil gjøre at disse bilene vil aldres visuelt sett veldig fort. Noe à la vår tids halefinner. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

27 minutter siden, Galro skrev:

Det er pussig hvordan man gjør grillene stadig mer fremtredende i designet samtidig som man går over til drivlinjer hvor grill trengs mindre og mindre. Jeg kan ikke hjelpe å lure på om dette vil gjøre at disse bilene vil aldres visuelt sett veldig fort. Noe à la vår tids halefinner. 

Nå har jo ikke grill vært nødvendig siden 80 tallet da, så dette har nok mer med design tradisjoner enn hva slags drivlinjer bilen har. Ford Sierra kom uten grill i 1983, man hadde liksom løst behovet for kjøling til motoren slik at en funksjonell grill var overflødig. Det holdt lenge med noen åpninger nede i støtfangeren, slik som i dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Fredrik 90 skrev:

Nå har jo ikke grill vært nødvendig siden 80 tallet da, så dette har nok mer med design tradisjoner enn hva slags drivlinjer bilen har. Ford Sierra kom uten grill i 1983, man hadde liksom løst behovet for kjøling til motoren slik at en funksjonell grill var overflødig. Det holdt lenge med noen åpninger nede i støtfangeren, slik som i dag.

Jeg er usikker, men jeg vil anta at mye av grillen på diverse toppmodeller er nødvending, for ellers ville den sannsynligvis ha vært tettet igjen slik som på mindre motoriserte modeller. I en del modeller har man også aktiv aero i grillen som lukker og åpner seg etter behov, noe som igjen indikerer at det faktisk er nødvendig med noe av det for kjøling.    

Uansett var poenget mitt at griller som konsept stammer fra tekniske krav til forbrenningsmotorer og jeg tror at de fleste forbinder griller med luftinntak til motoren. Jeg tror at det derfor er en fare for at dette vil virke som et veldig utdatert design-element etter hvert som vi beveger oss lengre og lengre bort fra motorene som de først ble utviklet for. Jeg tror det er en fare for at den gemene hop heller vil forbinde dem med utdatert teknologi og forurensing. 
Endret av Galro
Lenke til kommentar
Del på andre sider

De overdimensjonerte grillene er primært for å tekkes det asiatiske markedet. Der er det et viktig designelement. (Men det er nok også for å prøve å fremstå som innovative, friske og moderne, og at de derfor har behov for å distansere seg fra det gamle designspråket).

Men jeg skjønner ikke hvorfor en produsent kan ha hundreogørten forskjellige modeller, men likevel ikke klare å lage én front for Asia og én for resten av verden. For all del, bilene ser ut til å selge bra utenfor Asia også, men det er nok mer på tross av enn på grunn av det nye frontdesignet som BMW har valgt å innføre. 

Endret av *MrB*
Lenke til kommentar
Del på andre sider

BMW er ikke engang hva det var.

Skal ikke være en gammel grinebitter, men det er vondt å se hva som skjer med merket.

Det særegne ved BMW, eksisterer ikke lengre. Det du får av som særegent nå er i beste fall knyttet til noe mindre heldig.

Jeg håper og tror på et comeback, men det må ikke skje for sent.

Den lineupen BMW har for øyeblikket holder ikke konkurransedyktighet for fem flate øre. 

/c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...