Gå til innhold

Tråden om BMW-nyheter/rykter/snakk etc.


awt
 Share

Anbefalte innlegg

Jeg lurer på hvordan den ser ut ved siden av forrige generasjon 7-serie. Mitt inntrykk er at den har blitt veldig mye høyere (muligens pga batteriene i gulvet på i7-versjonen?). 

Endret av Galro
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, Galro skrev:

Jeg lurer på hvordan den ser ut ved siden av forrige generasjon 7-serie. Mitt inntrykk er at den har blitt veldig mye høyere (muligens pga batteriene i gulvet på i7-versjonen?). 

Den ser ikke ut. Det her vil aldri bli kult noen gang, sirkus på 4 hjul. 
 

3BEB86F6-80B7-4C2E-B692-9558E60DA268.thumb.jpeg.84a7f3b7764d9c7f4beb005d0709897e.jpeg

Endret av Snagg30
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når jeg legger godviljen til så kan den se bedre ut fra noen vinker, altså jeg sier ikke at den ser bra ut men mindre fæl fra noen vinkler. Hekken ble bedre med noen feite eksos stusser, alle biler ser bedre ut med eksosutløp bak. Interiøret ble litt bedre (eller litt mindre grusomt, alt ettersom) med tre eiket ratt og litt farger. Er dog noen detaljer som var litt kule, sånn som den lyslista i dasjen. Ellers så synes jeg ikke det var så mye nye innovasjoner å rope hurra for, som elbil synes jeg heller ikke dette var veldig imponerende greier. Ikke særlig banebrytende ladehastighet, digert blytungt batteri, halvveis rekkevidde og sånn passe ytelser. Dette er ikke elbilen 2.0 for å si det sånn…

EF9BC4B9-6956-444E-938B-C6D9669E589B.jpeg.57f64f82ba8e4497e2c1972c17803aba.jpeg

794ED6D2-3E2B-4542-A414-EA347DBF0531.thumb.jpeg.20bd0a1392c8df85dfbf7307ddf48393.jpeg

4C04DAE9-226A-4123-99FA-702596E30C40.jpeg.ee4bc65d348979df3cc451b576b6d5a9.jpeg

EAEBF555-10EC-4843-A954-39D59F75F987.jpeg.1bcae7c81257efefbc256da1801900b4.jpeg

Om jeg har forstått det riktig så er det kun tre fremdrifts alternativer som skal selges i Europa, i7, ladbar hybrid og diesel. Rart at de velger å droppe bensin utgavene, men jeg leste at i Europa har 730d vært den mest solgte utgaven av G11. Derfor kommer 740d med 300 hk… Rart når 40d motoren yter 340 hk i alle andre modeller. V8 bensin og rekkesekser bensin (non PHEV) blir forbehold alle andre markeder enn Europa (som jo kanskje er det minste markedet for 7-serie). Så "Power of choice" strategien stemmer ikke helt 😅 Skuffende at den ladbare hybriden ikke får mer enn 80 km rekkevidde, i dag er det 100 km som er vannmerket for PHEV….dette er for dårlig. Men best av alt…ingen firesylindret drittmotor i denne bilen 👍

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Modified.thumb.jpg.044af965c7af49aa2b9e06518df2b815.jpgSynes helt ærlig dette hadde sett mye tøffere ut jeg.... Jeg synes ikke nye 7 serien er direkte stygg. Den er bare ikke pen, den er direkte rar eller "amatørmessig" som jeg vedder Frank Stephenson kommer til å si siden han sa det samme om 4-serien. Akkurat som om det er tre forskjellige personer som har designa bilen, en har designa ræva, andre fronten og tredje siden. Så har de smasha alt sammen i en bil... Side profilen er fin, men jeg synes den hadde vært MYE bedre med en front som denne (dette er en 15 min photoshop jobb, jeg gadd ikke å bruke en masse tid på den.)

Endret av MagnusAG99
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bra at justerbar lårstøtte ikke forsvant... Det hadde vært tidenes nedtur.

Men flat bunn på ratt hadde jeg håpet BMW skulle holde seg for gode til - en teit 10-år gammel trend ting i mine øyne.

Ellers liker jeg frontlyktene, men sliter med å få grillen til å harmonere inn i resten av fronten. Og bakenden harmonerer ikke helt med fronten i mine øyne. Og av en eller annen grunn får jeg litt E38 vibber over den...

Men det blir spennende å se bilen live og se om man etterhvert liker den. Er uansett ikke i målgruppen økonomisk (dessverre) så om den ikke faller i smal til meg skriker vel ikke BMW så høyt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Målgruppen for en stor sedan med bagasjelokk og fast seterygg bak er uansett temmelig liten. BMW selger ikke mange 7-serier og kommer heller ikke til å selge mange i7'ere. Det primære markedet for bilen er Kina + en mindre andel i USA.

Jeg liker det innvendige designet på bilen, men eksteriørmessig er fronten en katastrofe for BMW. Designløsningen med LED-kjørelysene distinkt liggende over en rektangulær kasse for hovedlysene er såpass Citroën at det ikke er til å ta feil av. Så langt har derfor kun de nærmeste konkurrentene Hyundai og Skoda kopiert konseptet - og nå også BMW.

Bildet som viser i7 i mørket med alle lysene på gir ikke mye hint om at her kommer en BMW - hadde det ikke vært for den enorme grillen som nå av helt forståelige årsaker også er opplyst (så vi kan se at det er en BMW). Det hele er temmelig vulgært og ikke noe som en tradisjonell 7-serie eier ville ha kjøpt. Dette er for nyrike kinesere som ikke har et forhold til BMW slik som vi kjenner bilmerket.

Endret av Fredrik
Lenke til kommentar
Del på andre sider

47 minutter siden, Fredrik skrev:

Så langt har derfor kun de nærmeste konkurrentene Hyundai og Skoda kopiert konseptet - og nå også BMW.

 

Audi kommer snart med noen modeller (begge er 2024-modeller) med det samme.

I67Bqiq.jpg

TXel44G.jpg

Endret av Galro
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg lurer litt på hvorfor disse doble lyktene er «nødvendige». Det så ikke så bra ut på Audiene heller akkurat. Med dagens lys-teknologier kan de vel i praksis lage lyktene akkurat den fasongen de ønsker, så da blir det hele litt unødvendig.

Samtidig er lysstripen bak borte allerede på 7-serien, så det var tydeligvis også en kort trend.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...