Gå til innhold

Tråden om BMW-nyheter/rykter/snakk etc.


awt
 Share

Anbefalte innlegg

1 time siden, Galro skrev:

Audi kommer snart med noen modeller (begge er 2024-modeller) med det samme.

I67Bqiq.jpg

TXel44G.jpg

Tydeligvis en trend, alle ser på hverandre og virker forvirret og mangler retning. 
At BMW legger bort nøkkeldesignelementer er overraskende og litt trist, hvertfall for de av oss som har fulgt merke et tiår eller tre.

For nye asiatiske kjøpere er dette sikkert fantastisk?

iX ser jo nå konservativ ut nesten, med sine enkeltstående smale lys, skjønner ikke hvorfor 7’ern har brukt denne oppskriften?

Men så skjønner jeg heller ikke hvorfor iX har de setene de har fått heller, burde fått setene fra 7’ern, disse så meget bra ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For min del så kan egentlig disse bilene se ut som de vil, jeg anser ikke meg som noen aktuell kunde for noe av dette uansett. Men G60 5-serie er jeg spent på, her har BMW lovet at den skal se mer tradisjonell ut...ingen overdimensjonerte griller. Videre er det nå ett mål hos BMW at de luksuriøse modellene skal skilles mer fra de lavere modellene når det kommer til design, slik at ikke en 7-serie skal likne på en 5-serie osv. Det er positivt i mine øyne, og vannmerket mellom luksus og ikke går ved 5-serie og ved X5/X6 ved for X modellene modellene. Dette er også biler som har lagt større marked i Europa slik at også vår smak skal hensyn tas i større grad enn på 7-serie og X7. For det er jo ikke noen tvil om at det er Kina som ødelegger designet på bilene, Europeere og amerikanere kan leve med hverandres smaker med litt små tilpasninger. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Start pris i Norge på 1,2 mill ja, trodde dette ble en bil kostende fra 900 000,- jeg. Da blir ikke dette noen norsk suksess akkurat, ca 100 000,- mer enn G11 745e…..med deilig sekser 👍

10 minutter siden, Snagg30 skrev:

Her må jeg gi litt skryt til BMW som lar kunden få velge «two tone» så man virkelig får vise hvor lik en klovn denne bilen er.

Dette er jo forbeholdt kinamann borte i østens land. "Two tone" lakk var jo tøft i Europa på 80 tallet, tanta mi hadde en Nissan Sherry som var mørkebrun nederst og litt lysere brun øverst 👍

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det eneste som kler two-tone av europeiske biler i dag er egentlig bare bilene til Rolls Royce og Bentley, fortrinnsvis sedanene. Det har mye med at disse bilene fortsatt har et veldig klassisk design med skarpe og rette linjer som kler dette. En bil med rundere kanter og rundere grill blir stort sett bare jalla med two-tone lakk.

Personlig kunne jeg aldri tenkt meg two-tone uansett bil.
 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg lekt litt med konfiguratoren. Synes ikke den blir så ille når man får lagt på baedre farge innvending\utvendig, Msport og felger.

Hvorfor BMW velger å lansere den i kjipeste utførelse med nitriste felger er en gåte for meg.

Ville valgt denne over EQS som blir for såpestykke for min del.

 

Screenshot 2022-04-22 201532.jpg

Screenshot 2022-04-22 201607.jpg

Endret av KireS
Lenke til kommentar
Del på andre sider

At bilen ser bedre ut i farger som toner ned linjeføringen er vel ikke akkurat noe kompliment. Man skal være temmelig altetende for å kunne anse dette som et godt design. 
 

Kineserne kommer imidlertid til å elske den, og det er jo tross alt de den er laget for. 

Endret av *MrB*
Lenke til kommentar
Del på andre sider

La oss nå bare "skylle" øynene våre litt med noen bilder av 7-serier fra da vi Europeere fikk bestemme hvordan modellen skulle se ut…

3B93169D-AE80-4250-9F06-582F7F002C70.jpeg.711bd6d4a9bc1427d5698efea9a37978.jpeg

4396389D-3E8D-4134-A9CE-82ECB1C1885E.jpeg.4c4a01cd45abb48683fd5c206034b790.jpeg

207E8DC0-B880-4024-8B73-71C9563E1BDA.jpeg.0130715e1f6f4cb69d93fc75f66a2315.jpeg

Det var her innovasjonene kom, det var her utstyret vi i dag tar for gitt ble presentert for første gang. Hvor var det egentlig det gikk så voldsomt galt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, når designeren(e) sin oppgave er følgende (hvertfall ifht 4 serie):

«Få folk til å snakke om BMW/design». Da kan det bli vanskelig å skape noe som kjennetegnes som harmoniske og tradisjonelle linjeføringer, for de av oss som er kjent med (og liker klassiske) BMW’er fra før.

Enkelte serier skal være klassiske og «trygge» BMW’er, som f.eks 3 og 5 serie.

Mens 4 serien, 7 serien, iX og XM er eksempler hvor det skal være mer outrert design og utfordre mer.

Jeg liker at Brand ikke lytter til sytten forsøkstudier og analyserer hva «massen» vil ha av design og innhold.

Apple leverer sine produkter ut der, salget bestemmer om de treffer eller ei.

BMW gjør det samme og jaggu blir dem snakket om, ikke alt like pent.

Men sett ifht såpestykket EQS, syns jeg det er mer personlighet i 7 serien, de har baller, det skal de ha, så får salget avgjøre.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fiat Multipla, Ssangyoung Rodius og Nissan Juke hadde jo også design folk snakket om, så det er ikke så vanskelig å oppnå. Bare lag bilen stygg nok, så er man i mål. 
 

Å kombinere merkeidentitet med nyskapning i en pakke som fenger gamle og nye kunder, derimot. Det er ikke så lett.
Det ligger bunkevis med videoer ute som forklarer i detalj hvorfor BMW-designet er så dårlig, og det er i seg selv et tegn på hvor langt ute i offside BMW er for tiden. Dette er nemlig ikke begrenset til bare subjektiv sutring fra gamle purister. Dette er en målbar kvalitetsteduksjon som er ganske så dramatisk. 
 

Jeg kjenner ikke til at begrepet «Få folk til å snakke om BMW/design» er noe som verserer internt i BMW AG, men det høres jo mest ut som en hul konsulentfloskel, som vel egentlig kan tolkes akkurat dit man selv vil.
 

BMW sine salgstall imponerer ikke i de gamle markedene, men reddes av Asia, så kundemassen har vel sånn sett svart på dette allerede. 

Endret av *MrB*
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...