Gå til innhold

Tråden om BMW-nyheter/rykter/snakk etc.


awt
 Share

Anbefalte innlegg

33 minutter siden, Saltkjelen skrev:

Ja, i motsetning til X7 ser det ikke ut til at de greier å ødelegge denne. :) 

Nesten vanskelig å sabotere noe som er så bra i utgangspunktet som G05.
Men hadde BMW lagt seg i selen, hadde de nok lykkes 😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Saltkjelen skrev:

Ja, i motsetning til X7 ser det ikke ut til at de greier å ødelegge denne. :) 

Det er dette BMW har uttalt at er en ny strategi at luksusmodellene som 7-serie og X7 skal differensieres mer fra de mer vanlige modellene. Og vannmerket her går ved 5-Serie og X5/6 som jo har en langt større kundegruppe i Europa. Så det er slutt på at en 7-serie skal likne på en 5-serie, så skal…som vi ser …forskjellen være så stor at man tydelig ser forskjellen. 

Dette er ikke meg i mot og X5 LCI viser tydelig at BMW styrer denne veien. Det er også varslet at G60 5-serie vil få et mer tradisjonelt design. Kanskje litt kjedelig å kjøre samme løypa som de har gjort nå siden F10 kom, men når vi ser på G70 7er så ønsker iallfall jeg at BMW heller spiller safe enn å gamble med designet 👍

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Ron Jeremy skrev:

Nesten vanskelig å sabotere noe som er så bra i utgangspunktet som G05.
Men hadde BMW lagt seg i selen, hadde de nok lykkes 😂

Personlig synes jeg G07 er såpass bra at det vanskelig skulle la seg gjøre å sabotere dette designet også, men der tok vi feil. Spør du meg er dette solid BMW.

alpinaxb7-13.jpg

27 minutter siden, Fredrik 90 skrev:

Det er dette BMW har uttalt at er en ny strategi at luksusmodellene som 7-serie og X7 skal differensieres mer fra de mer vanlige modellene. Og vannmerket her går ved 5-Serie og X5/6 som jo har en langt større kundegruppe i Europa. Så det er slutt på at en 7-serie skal likne på en 5-serie, så skal…som vi ser …forskjellen være så stor at man tydelig ser forskjellen. 

Dette er ikke meg i mot og X5 LCI viser tydelig at BMW styrer denne veien. Det er også varslet at G60 5-serie vil få et mer tradisjonelt design. Kanskje litt kjedelig å kjøre samme løypa som de har gjort nå siden F10 kom, men når vi ser på G70 7er så ønsker iallfall jeg at BMW heller spiller safe enn å gamble med designet 👍

Ja, det stemmer det. Helt enig i at jeg heller vil ha klassisk, safe BMW-design enn koreanskinspirert BMW-design.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 4/30/2022 at 1:01 PM, Fredrik 90 said:

Jo kompromisset er at EQS 580 har ett batteri på 120 kWt og ser ut som ett såpestykke, men så har den til gjengjengjeld 780 km rekkevidde og den lader inntil 200 kw. Dette er vel det eneste kompromisset jeg kan se

Bare ta ladehastigheten på i7, 195 kw...på en 2023 modell. Taycan og e-Tron GT har inntil 270 kw og den nye Lotus SUVen skal vist nok kunne ta inntil 300 kw lading. Alt i alt så synes jeg at tallene for i7 er lite imponerende greier av en modell som liksom skal være ett flaggskip og ett utstillingsvindu for fremtidig teknologi. Det at den ladbare hybriden ikke tar hurtiglading bidrar ytterligere til fadesen..

Nå var det hybridene det var snakk om…

Ang. De hel-elektriske, så skal man ikke se seg blind på topphastigheten. Det er kurven som til syvende og sist betyr noe.

Endret av CrZyWiz
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 21.4.2022 den 6.19, Fredrik skrev:

Så langt har derfor kun de nærmeste konkurrentene Hyundai og Skoda kopiert konseptet - og nå også BMW.

På 21.4.2022 den 7.06, Galro skrev:

Audi kommer snart med noen modeller (begge er 2024-modeller) med det samme.

I67Bqiq.jpg

TXel44G.jpg

Jeg kom på at også Ferrari vil komme med slike delte frontlykter snart.

Ferrari-Purosangue-leak-Via-Cochespias.j

Så det ser ut til at det er en "look" som store deler av bilindustrien vil gå over til av en eller annen grunn. 

Endret av Galro
Lenke til kommentar
Del på andre sider

53 minutter siden, Galro skrev:

Jeg kom på at også Ferrari vil komme med slike delte frontlykter snart.

Ferrari-Purosangue-leak-Via-Cochespias.j

Så det ser ut til at det er en "look" som store deler av bilindustrien vil gå over til av en eller annen grunn. 

Ikke at jeg syns det er estetisk flott med belyste nyrer, men med denne lykte «trenden» som ruller å går.

Så skjønner jeg behovet til BMW, for å forsøke å fremheve merket sitt på annet vis - enn de klassiske «Coronaringene».

Men det blir mer og mer generisk design, elbilen blir nok som med mobilene.
Lite differensiering og ulike måter å forsøke å skille seg ut med mtp design. Når Apple og Google også har kontroll på brukeropplevelsen er det lite unikt igjen.
Dette går jo også igjen mht HW/drivlinje, her er det også lite som skiller de ulike merkene fremover. Bilbransjen blir nok en vanskelig bransje å være i, et tiår eller to fremover.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, jeg har prøvd å søke litt rundt på dette med smalere og mindre hovedlykter for en tid tilbake og det er liksom ingen spesifikke svar. En teori er at LED-lys ikke blir særlig varme og ved å gjøre lykten mindre må intensiteten på LED-lyset være høyere for å få samme lysstyrke som en bil med større frontlykt og mer rom for dioder. Altså blir det utviklet mer varme på et mye mindre område og glassets areal er selvsagt mindre og iser ikke så lett. En annen teori var noe om sikkerhet ved kræsj, men her klarte jeg ikke å skjønne helt hva vedkommende mente. Jeg har ikke kildene umiddelbart foran meg her, prøvde å finne igjen uten hell. Det var fra et amerikansk forum og bare teorier. Jeg har ikke peiling. Den med ising hørtes mest sannsynlig ut, men jeg har ikke nok kunnskap til å si at det stemmer eller bare er svada 🤷🏼‍♂️ Så om noen har peiling på LED, takker jeg gjerne for rettledning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bildesignet vil helt klart bli mer generisk og likt for alle modeller, særlig med elbilens inntog. Ett godt eksempel på dette er jo Mercedes sin EQ serie der så si alle modellene er helt like, bare litt forskjellig fasonger ellers er alt temmelig likt. Skal vi tro hva BMW sier så er det dette man vi motvirke ved å bla skille de mer folkelige modellene fra luksusmodellene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutter siden, Fredrik 90 skrev:

Bildesignet vil helt klart bli mer generisk og likt for alle modeller, særlig med elbilens inntog. Ett godt eksempel på dette er jo Mercedes sin EQ serie der så si alle modellene er helt like, bare litt forskjellig fasonger ellers er alt temmelig likt. Skal vi tro hva BMW sier så er det dette man vi motvirke ved å bla skille de mer folkelige modellene fra luksusmodellene.

Personlig hadde jeg glatt droppet 10 mil rekkevidde for at elbilen skal se ut som en … ja ikke en EQE/EQS osv.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vedr. tendensen mot generisk bildesign og BMW's etter min mening ganske håpløse forsøk på å bryte ut av denne tendensen (jeg vet at Kina nå er det store markedet for BMW og derfor et mer "Kia" likt design). Det finnes imidlertid bilprodusenter som stadig klarer å skape en helt egen ganske sexy identitet selv på billigere modeller. Alfa Romeo er en av disse. Den nye Tonale modellen er plassert mellom X1 og X3 (nærmere X1), men er etter min mening mye mer sexy og den er designmessig uten tvil en Alfa Romeo.

   

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...