Gå til innhold

Tråden om BMW-nyheter/rykter/snakk etc.


awt
 Share

Anbefalte innlegg

Ifølge BMW-blog skal det lages en ny utgave av 3.0 CSL. 

Haken er at det kun produseres 50 stk og prislappen blir rundt 7 mill...

https://www.bmwblog.com/2022/05/12/bmw-3-0-csl-coming/

2015-bmw-3-0-csl-hommage-concept-5.jpg.c0f38877f92b0583d53b5c87811f79a7.jpg

 

Hvorfor de ikke produserer flere når de først er i gang skjønner jeg virkelig ikke.

Skulle da tro den kunne solgt rimelig greit?

Endret av Lars89
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja ekstremt tøff bil, men hvorfor kun 50 stk? Tipper det er fordi dem da kan ta 7 mill for en bil..

Og takk for at dette ikke er enda ett elektrisk superbil konsept, men en skikkelig god "gammaldags" motorisering.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skulle tro det var mer kroner i å selge hundre/tusenvis til typ 1,5-2m pr stk men de har vel regna på det. 

Hender jo at bilprodusentene gjør noen stunt for å få oppmerksomhet og bygge eksklusivitet(?).

Både Audi og MB har jo også noen småseriebiler, f.eks elektrisk R8 og SLS.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 29.4.2022 den 22.15, Marius2002 skrev:

Mulig det er pilsa, men jeg er bare halvveis i nr. 2 og siste for kvelden. Jeg har nemlig sett noen bilder av den nye 7ern i det siste og flesteparten av de er bilen sort og kun de øverste lyktene tent. Da er den ikke så ille, mulig den svarte fargen kamuflerer eller noe. Jeg tror jeg liker den. Litt error med designet på frontfangeren på M-Sport men vi satser på en tidlig LCI.

10682D7E-9D55-46F7-830D-2977BED8FC75.thumb.jpeg.0aa399a7514f2655df36c89557b3c183.jpeg60B84A5C-A461-4781-BA54-510355210B5D.thumb.jpeg.de9537d9672413f85b0843adcc3b4e0e.jpeg

Et must er faktisk senk. Det pleier jeg aldri å si. Er jo plass til en liggende to-fire mellom hjul og bue der.

6792BEDA-7A26-47AB-9C3F-96C1631B457C.thumb.jpeg.a209e590e9910b9725a4703884746af9.jpeg
 

Jeg synes ikke den er ille, liker side profilen på i7, og bakenden på M760e. Men fronten synes jeg ikke noe om. Jeg brukte 10 min i photoshop på denne og synes det hadde vært mye tøffere om BMW gjorde noe som dette, på X7 så passer det dobbel lys designet bedre fordi det er en stor bil med jækla mye front å fylle... Men 7-serien passer ikke det designet i det hele tatt, den hadde fått mye mer road presence som dette IMO. 

 

Modified.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, selv om elektriske sportsbiler kanskje ikke er like kult som en bil med en ren sekser, åtter, tier eller tolver, så er det i alle fall hyggelig å lese BMW og sportsbil i samme setning. Dette er ikke ord vi er vant til fra BMW. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Brannfakkel:
Det der med elektriske superbiler/sportsbiler synes jeg er noe forbaska fjas. Superbiler skal jo røre ved ytterpunktene i kjøreglede, engasjement og særpreg. En el drivlinje her tilbyr ikke annet enn en idiot akselerasjon..hva er gøy med dette? Lyd, girskift, smell i eksos og følelsen av å kjøre en skikkelig racerbil er det jeg ser for meg som typiske egenskaper i en superbil. Kanskje man skal stikke fingeren i jorda og tenke at det er ikke alle bilkonsepter som er ment å vare evig, skal vi slutte med fossilmotoren så forsvinner også superbilene. Det blir som med vegetarburger, resultatet blir så kleint at man kan like godt la være. Noen ting får enten være som de er eller så får man la være..

Også er det ett annet aspekt, lets face it…eldrift er kommet for å bli. Men vi har nå også innsett at bensin vil alltid være tilgjengelig i en eller annen for…det vil alltid være mulig å få tak i. Enten i form av fossilt som i dag eller som e-fuel. Hydrogen er også noe som vil komme, en konvensjonell stempelmotor kan gå på hydrogen. Superbiler er nisje, utgjør ikke mange promille av totalsalget. Kjøpsmotivasjonen er pur entusiasme, det har ikke noe med miljøtiltak å gjøre. Er det virkelig nødvendig å kødde med elektrifisering i denne mikroskopiske delen av markedet? Elektriske sportsbiler er tafatte og generiske, ja en i4 eller Taycan er artige…men de er ingenting mot tilsvarende fossilalternativ. Hvis du ikke er enig i dette så tør jeg mene du ikke har kjørt en ordentlig performance bil før…

Så at BMW skal samarbeide med McLaren om elektriske superbiler…..*gjesp*…zzzzz

(Mine personlige betraktninger, dropp tilsvar som går på person. Mulig jeg fremstår som en luddist og enspora, men det er en annen diskusjon.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er ikke nødvendigvis uenig med deg, @Fredrik 90, men om alternativet er en moderne bilflåte full av i-MiEVs eller elektriske superbiler, er i alle fall jeg sikker på hva jeg ville valgt. La oss heller si at elektriske superbiler kan være med å bidra til at man faktisk kan ha en litt ufornuftig bil med litt fornuft i som en daily driver. Så kan faktisk de fossildrevne superbilene være det de skal være - entusiastbiler/samlerbiler - litt som en klassisk Rolex. :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

@Fredrik 90 

Litt av cluet for med en superbil er at den skal vere rask rundt en bane. Det er fryktelig engasjerende og kjøre med clutch på landevei, men på banekjøring har mesteparten innsett at to pedaler er tingen.. Sakte men sikkert forsvinner det flere og flere av 3 pedal entusiastene, mesteparten av dem som sitter igjen er folk som prater høyt om hva en "superbil" bør ha uten og noensinne komme til og eige en, og vertfall ikke bruke den for det den er verdt. 

Jeg tror det er litt sånn med el sportsbil også. Når vekten etterhvert går ned, og rekkevidden øker, så tror jeg elbil kan bli meget bra. Skal man banekjøre en ny superbil så er det stortsett mest effektivt og sette girkassen i auto, og kun fokusere på gass brems og sving. M.a.o eksakt det samme man kan gjøre i El utgave. Om elbilen da i tillegg kjører fletta av det fossile alternativet, er valget enkelt for min del😅 jeg vil bare komme meg raskest rundt banen.. Kjøreferdigheter ligger ikke nødvendigvis i om man klarer gire fra 3-4.. 

 

Når det en dag kommer til det punkt at fossilt taper mot EL på banekjøring, går jeg over til classic racing. Der er det motor, lyd og lukter som gjelder 😎

Lenke til kommentar
Del på andre sider

@Kvasi den var kul, men jeg frykter den blir som i-pace. Kul og lovende før launch, mye tøffe bilder og hypen er stor, blir så lansert og en del kjøpere står klar før den drukner vekk… Lotusen var knalltøff, men jeg frykter den faller igjennom. Står ingenting om hengervekt heller, samnsynligvis ikke mulighet eller den typiske 750kg, hvor iX er en arbeidshest med 2500kg hengervekt :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 timer siden, Marius2002 skrev:

den var kul, men jeg frykter den blir som i-pace. Kul og lovende før launch, mye tøffe bilder og hypen er stor, blir så lansert og en del kjøpere står klar før den drukner vekk…

Du kan jo tipasse og bestille den i linken så tviler på at den blir så annerledes når den står på tunet.
I-pace er forøvrig den elbilen jeg liker best av de jeg har kjørt.

Endret av Kvasi
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...