Gå til innhold

Tråden om BMW-nyheter/rykter/snakk etc.


awt
 Share

Anbefalte innlegg

5 minutter siden, awt skrev:

Litt merkelig ettersom modellen knapt har blitt utlevert til kunder. Burde jo vært enklere å bare gitt den dette dashbordet fra begynnelsen.

Absolutt, et "shitmove" av BMW - men dette er de jo allerede kjent med fra iX3 og iX3 LCI.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, Slavearbeider'n skrev:

Endelig baserer Alpina modellene sine på M sport. Da kan jeg plutselig ha Alpina. Aldri likt Alpina for deres utganspunkt i std front og bakende. 

Enig, dette er noe som ser mye bedre ut.

Her er Alpina G20/21 LCI, finner ikke original video så her må man mute filmen da han som postet har bestemt seg for å bruke robot stemme skvip.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal vi tro denne artikkelen fra Bimmerpost, skal dagens 3-serie og 4-serie holde tritt til godt ut i 2027. Det meldes dermed at 3-serie (og tildels 4-serie) vil få uvanlig lang produksjonstid - litt som med i3. I så fall er jo det godt nytt for de som har en G2x, men det spørs om vi ikke vil se en LCI II eller noe slikt om noen år igjen (?).

https://g20.bimmerpost.com/forums/showthread.php?t=1925840

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, Saltkjelen skrev:

Skal vi tro denne artikkelen fra Bimmerpost, skal dagens 3-serie og 4-serie holde tritt til godt ut i 2027. Det meldes dermed at 3-serie (og tildels 4-serie) vil få uvanlig lang produksjonstid - litt som med i3. I så fall er jo det godt nytt for de som har en G2x, men det spørs om vi ikke vil se en LCI II eller noe slikt om noen år igjen (?).

https://g20.bimmerpost.com/forums/showthread.php?t=1925840

Ja det var uvanlig, kanskje det er ett tegn på en såpass presset bransje at at kostnaden for å utvikle en ny modell er blitt så stor at de må la modellene gå lenger. Blir jo som hos Volvo etter hvert da, der lever vel en modell fort 10 år og mer.  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

@Fredrik 90 Ja, det er uvanlig. Selv tror jeg dette muligens skyldes halvledermangelen som stadig ser ut til å bli verre og verre. Det blir litt halvhjertet å komme med en ny modell med ny teknologi som ikke kan leveres. Ser for øvrig at en artikkel på BMWblog også refererer til at det er knyttet stor usikkerhet til 3- og 4-seriens strategi hvorvidt den skal bli kun helelektrisk eller om den skal komme med ICE, elektrisk og hybrid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

59 minutter siden, Saltkjelen skrev:

@Fredrik 90 Ja, det er uvanlig. Selv tror jeg dette muligens skyldes halvledermangelen som stadig ser ut til å bli verre og verre. Det blir litt halvhjertet å komme med en ny modell med ny teknologi som ikke kan leveres. Ser for øvrig at en artikkel på BMWblog også refererer til at det er knyttet stor usikkerhet til 3- og 4-seriens strategi hvorvidt den skal bli kun helelektrisk eller om den skal komme med ICE, elektrisk og hybrid.

Ja det er nok en logisk forklaring :) Jeg ser BMWblog liker å spekulere i mye, men det er nok ingen tvil om at bilprodusentene er litt i villrede om dagen. Man kan gjøre som Audi og kaste alt fossilt på sjøen, også heller få svi for det i en del markeder. Eller man kan gjør ett digert nummer ut av det slik Mercedes har gjort å annonsere salg av kun fullelektriske biler i 2030....i de markeder det er mulig (hvilket ikke er de store markedene). BMW har sagt at innen 2030 skal 50 prosent av salget dems være elektrifisert, hvilket jeg leser som at de skal levere 1,5 millioner biler med forbrennings motor under panseret i 2030. Så for meg så virker det som at ingen av dem vet helt hva de vil ennå

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Marius2002 skrev:

Dette hadde vel vært noe, M4 Shooting Brake. Synd det kun er photoshop og aldri vil se dagens lys 🤷🏼‍♂️

D14BE6DA-FD92-49C7-B6A1-3B3D61D9C275.jpeg.ba1929fba7eb7d5354548013debdae5f.jpeg83C26981-C90F-4735-ADA4-62A25F91666C.thumb.jpeg.83be135d3daaae2dc4f4c098f023d9e9.jpeg4554B499-F477-4F5F-8567-64D5093CF23A.thumb.jpeg.67e0979335751b9b22cc2c181e573a3d.jpeg

Rålekker, bare sleng på fire dører, så er vi der. :D Men perfekt konkurrent til Taycan/Panamera. :D 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...